aambeien awkward...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door qwsr, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Beetje awkward maar ik heb sinds kort last van een klein beetje bloed na ontlasting ik ben momenteel 21 weken zwanger. Iemand die dit ook heeft of heeft gehad en wat heeft diegene gedaan? moet ik de verloskundige bellen of huisarts? Iemand raadde mij aan om in een teiltje te zitten met lauw water en een lepel zout.

groetjes

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Weet je zeker dat het een aambei is? Kan ook gewoon een wondje zetten na teveel druk zetten, zonder dat het een aambei wordt. Aambeien tijdens de zwangerschap heb ik vaker van gehoord. Heb het alleen na de bevalling gehad en heb toen Curranol zalf gebruikt voor uitwendig en de pilletjes om het te laten werken van binnenuit. Dit was op aanraden van de vk in het z'huis. Weet alleen niet of je de pillen mag gebruiken tijdens je zwangerschap. De zalf geloof ik wel. Kun je gewoon kopen bij de drogist.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb zelf tijdens zwangerschap inwendige aambeien gehad en als
    Ik naar de wc ging vaak bloed erbij, ik had theranal zetpillen en die hielpen echt heel goed.

Voor uitwendige aambeien is curanol een echte aanrader icm de pilletjes

4. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    aah nu jij het zegt ik denk dat dat het eerder is..

5. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Heb heel vaak een wondje gehad tijdens mijn zwangerschap, pas nu echt een aambei en dat voelt toch wel heel anders 😖

6. petra34

petra34 Niet meer actief

Heb ook aambeien gehad tijdens de zwangerschap door hevige obstipatie. Ik zou er even naar laten kijken om zeker te weten dat het de aambei is of dat je bij de anus een beetje gescheurd bent. Mijn ervaring is curanol smeren werkt goed

7. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Als het een wondje is, ook iets aan doen. Is hier na de bevalling goed uit de hand gelopen waardoor ik niet met kon staan of zitten zonder pijn. Dan krijg je ook spul.

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier ook al een paar weken last van..
    Alleen dan inwendig, dus verder geen last alleen pijnlijk tijdens het wcbezoek.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb na de geboorte van m'n zoon flink aambeien gehad. Heb daar toen een zalfje van de apotheek voor gebruikt. Nu deze zwangerschap slik ik medicatie met als bijwerking obstipatie. Ik had dus op den duur bloed aan m'n toilet papier zo moeilijk dat het ging. Vochtige toilet papiertjes na de ontlasting zijn dan wel zo handig en een zalfje van de drogist tegen de pijn. Met goede voeding heb ik nu nergens last van. Na een weekend zonder groenten of bruin brood heb ik wel weer pijn 😉

Deel Deze Pagina