heey allemaal mischien even een stomme vraag,en ik heb het al een beetje geprobeerd te zoeken hier,maar ik vroeg mij af wat het beste is voor me man welke vitamine pil ect het beste voor hem zou kunnen zijn ivm het zwanger worden. zelf slik ik foliumzuur. alvast bedankt voor de antwoorden! liefs mounia ps. als hier al een topic over was zou iemand dan de link kunnen geven?
wij ..of eigenlijk hij multivitamen met extra zink...zink is goed voor het aanmaken van zwemmers.... 8) ...bij de etos vandaan
hey meiden bedankt voor jullie antwoorden,ga ik morgen maar eens kopen dan heeft het ook zin als ik erbij multivitamine slik? verder eet ik heel gezond hoor maar ik wil graag doen wat ik allemaal kan voor een zwangerschap
mijn man heeft geen vitamines geslikt , hij kan al niet eens een paracetamol zo door slikken laat staan zo een grote vitamine pil, dat zou een ramp zijn geworden
Mijn man slikte ook geen vitamines... Gelukkig niet Bij hem moesten zn zwemmers alleen maar naar beneden (aantal) Succes in ieder geval!
Mijn gyn zei dat het goed voor het zaad is als mannen folium slikken. Dat heeft mn mannetje gedaan en zijn zaad was beter als ooit
gewoon potje zink-15 bij de drogist...baat het niet schaden doet het zowieso niet, wie weet is dat net het "stukje" geweest wat er voor gezorgd heeft dat wij toch nog spontaan zonder de mm zwanger zijn geworden...want zijn zaad was dus wel knap beroerd om het maar simpel te zeggen....
@smoekie zo wat een wonderlijk toeval dat je voor de mm net spontaan zwanger bent geworden,nog gefeliciteerd dan! ik ga zo maar naar de drogist voor zo'n potje zink
Wij waren 5 jaar kinderloos. Uit onderzoek bleek slecht zaad. Toen gezocht op internet. Las ik dat foliumzuur goed zou kunnen zijn. Maar te veel gaf wat meer zaadafwijkingen (geen staartjes geloof ik) Nou ja, die komen toch niet bij de eicel. Mijn man slikte vanaf die dag om de dag foliumzuur, dus niet elke dag. En wat denk je, 3 maand later, superzaad en nog een maand later bleek ik zwanger! Helaas is het misggegaan. In september weer spontaan zwanger, wat helaas ook is misgegaan. Maar van 5 jaar niet zwanger naar 2 keer in 7 maanden tijd vind ik wel een groot verschil. Dus of het gewoon toeval is? Ik weet het niet. Dus ik zou zeggen, foliumzuur!
pff geloof iets van 7 euro en dan zitten er geloof ik iets van 60 of 90 capsules in... google maar eens op zink 15 en vruchtbaarheid (en of sperma) dan krijg je een scala aan info voor je "neus" vaak wordt het idd ook aangeraden te gebruiken in combi met foliumzuur...(zie onder) Foliumzuur en zink verhogen mannelijke vruchtbaarheid: In een Nederlands onderzoek werd het effect van extra foliumzuur en zink onderzocht op de vruchtbaarheid van de man. 108 vruchtbare en 103 minder vruchtbare mannen kregen 5mg foliumzuur en 66mg zinksulfaat (15mg elementair zink) per dag of placebotabletten. Na 26 weken was het gehalte normale spermatozoïden in de groep minder vruchtbare mannen die beide supplementen gekregen had gestegen met 74%. Het gehalte abnormale spermatozoïden was met 4% gestegen. Vruchtbare mannen die de werkzame voedingsstoffen gekregen hadden vertoonden ook een verbetering van het spermagehalte. Overigens was er voor aanvang van het onderzoek geen duidelijk verschil in het zink- en foliumzuurgehalte van bloed en sperma tussen vruchtbare en minder vruchtbare mannen. (Fertil Steril, 2002) bron: http://www.vita-send.nl/zink.htm succes
nou dat zijn positieve verhalen! vandaag niet kunnen halen morgen huppel ik meteen naar de drogist haha
@hartewens ja zeker een groot verschil,eerst 5 jaar niks en dan opeens 2 keer in 7 maanden.ik hoop voor je dat je snel zwanger wordt en dat het dan lekker bij je mag blijven zitten meid!
heey meiden ik heb net foliumzuur(van etos merk) gehaalt,en een potje zink(van solgar) ik weet dat me man elke dag een pilletje zink moet innemen,maar met de foliumzuur weet ik niet precies hoe of wat, want er staat op het potje Vrouw dus kan mijn man het dan wel innemen?en zo ja hoeveel?op het potje staat 400mcg ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt!
Ik heb gister es even gegooled op het door de man slikken van zink..... het wordt voorlopig nog afgeraden. Er zijn bij verminderd vruchtbare mannen wel positieve resultaten gezien, maar ook een toename van slecht sperma. Er moet nog nader onderzoek worden gedaan naar de gevolgen hiervan bij de eventuele vrucht. Lastig....... wel een duidelijke toename goede spermazwemmertjes maar ook een keerzijde aan de medaille. Dat is met foliumzuur voor zover ik achter ben gekomen niet, een te veel daarvan wordt gewoon uitgeplast.