Ben ik zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MSter, 7 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSter

MSter Lid

7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

Dit is de eerste keer dat ik iets post en ik hoop dat hier meiden zijn die zich hier in herkennen.

Ik ben 28, mijn man is 31 en we zijn nu 4 maanden bezig om zwanger te worden. Mijn cyclus is niet heel regelmatig. Denk aan 37 a 38 weken (best lang) en ik heb 13 jaar de pil geslikt.

Nu heb ik al vanaf de eisprong (de dagen ervoor en op de dag zelf hebben we goed gewerkt) dat ik me met vlagen misselijk voel. Vorige week 2 dagen wat steken links onderin mijn buik, vanaf gisteren mega zere borsten. Het lijkt wel alsof iemand er constant hard tegen aan duwt. Verder wordt ik nu wakker met een zurig misselijk gevoel. Ik moet eigenlijk vandaag ongesteld worden maar zo voelt het echt helemaal niet. Normaal als ik ongesteld moet worden of als ik het ben heb ik nergens last van. Pffff het voelt allemaal zo gek. Ow en ik loop heel de dag te gapen, terwijl ik op tijd naar bed ga en ik heb mega gevoelige tepels. Eergisteren heb ik een Early test van de Action gedaan maar die was negatief.

Herkent iemand van jullie zich hier in?

Liefs, Monique

Stresskipje vindt dit leuk.
  2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Het probleem is dat alle kwaaltjes die je van een zwangerschap kunt hebben, ook gewoon van pms (bijv door de progesteron) kunnen komen. Dus kwaaltjes kijken heeft eigenlijk pas achteraf zin. Juist omdat je zo lang de pil hebt geslikt, weet je eigenlijk helemaal niet welke kwaaltjes voor jou elke maand normaal zijn, en wat er eventueel zou afwijken. Behalve testen kun je dus weinig. Ik zou vandaag nog een keer testen als je echt het gevoel hebt nog niet ongesteld te worden, en anders gewoon afwachten. Weet je zeker wanneer je eisprong was?

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Wanneer moet je ongesteld worden?
    Kwaaltjes zeggen niets, het is de test die telt.

4. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Heb je ovulatie testen gebruikt, dat je de eisprong zeker weet? Kwaaltjes zeggen helaas niet zoveel, vooral na pilgebruik. Alleen een zwangerschapstest geeft uitsluitsel. :)

5. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    En al ongesteld?

6. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Heb je al een testje gedaan of inmiddels ongesteld?

7. MSter

MSter Lid

7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie :)
    Ik ben nog steeds niet ongesteld en voel me nog met vlagen misselijk.
    Wel minder pijn in mijn borsten. Gisteren heb ik een test gedaan, maar die was nog wit

8. MSter

MSter Lid

7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Hi Stresskipje :) bedankt voor je reactie!
    Nog steeds niet ongesteld.. vandaag dag 38 dus wie weet gaat het vandaag toch nog gebeuren. Afwachten

9. MSter

MSter Lid

7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Ik heb nog geen ovulatietest gedaan, alleen zo'n schema ingevuld en rekening gehouden met mijn cyclus van de vorige keer, namelijk 37 dagen. Het schema gaf aan dat mijn eisprong de 21e zou zijn en rond die dagen heb ik wel wat steken gevoeld. Dus 100% zeker ben ik niet.
    De kwaaltjes die ik de afgelopen weken voel heb ik nog geen een maand eerder gehad. Ik ben gewoon nog iedere maand ongesteld geworden en heb dan alleen maar een klein beetje rugpijn.. maarja je lichaam kan je zeker voor de gek houden. Maar ben nog niet ongesteld geworden.

10. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Ik hoop voor je dat je zwanger bent!

MSter vindt dit leuk.
  11. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Als de test negatief was, ben je op dit moment helaas niet zwanger. Er is namelijk (nog) geen innesteling geweest. Jouw ovulatie is later geweest waarschijnlijk, waardoor je nu nog niet ongesteld bent en negatief test. Het zou ook nog kunnen dat je over een paar dagen wél positief test, je weet immers niet wanneer jouw eisprong is geweest. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn. :)

12. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Kwaaltjes zeggen inderdaad niks en een schema kan ook niet jouw exacte eisprong weten. Ben ik de eerste zwangerschap ook de mist mee ingegaan, toen ik me niet aan het "schema" hield en om de dag sex had was het gelijk raak, nu bij de 2e ook. Blijkbaar vindt mijn eisprong niet na 14 dagen plaats.

Maar het kan goed zijn dat je inderdaad over een paar dagen alsnog positief test, spannend :)!

13. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Spannend!!

14. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Kwaaltjes zeggen helemaal niks, want als je kwaaltjes van een zwangerschap zijn dan was je test wel positief geweest. Progesteron kan kwaaltjes geven die heel erg op een zwangerschap lijken.

Een schema is niet betrouwbaar, en ook apps ed niet. Het enige wat je kunt doen is afwachten en over een paar dagen opnieuw testen. Succes

15. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik ben een jaar lang iedere ronde na mijn eisprong vanaf dag 4 na de eisprong misselijk geweest. Inclusief pijnlijke borsten, licht slapen. De 2x dat ik zwanger bleek was ik juist niet misselijk. Sommige vrouwen zijn heel erg gevoelig voor progesteron en hormoon veranderingen of maken veel progesteron aan. Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent, staar je alleen niet blind op symptomen :) dat gaat je anders helemaal gek maken!

Qua app: ik heb een half jaar een app bijgehouden voor mijn eisprong. Ik werd maar niet zwanger. Ik ben toen ovulatietesten gaan gebruiken en ik bleek i.p.v. op dag 14, dag 18-20 pas mijn eisprong te hebben. Veel later dan verwacht volgens de app dus! Maand erna was ik zwanger.

16. MSter

MSter Lid

7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.. Ik wacht het weekend nog af en dan ga ik maandag testen. Mocht ik toch ongesteld worden.. wat jammer zou zijn.. dan ga ik ook met ovulatietesten beginnen.

17. MSter

MSter Lid

7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Ik lees op ander forums van een hoop vrouwen die wel veel kwaaltjes hebben en de test negatief is.. maar die een week later of soms zelf 2 weken later na NOD toch een positieve test hebben. Dus voor mij is het ook nog afwachten

18. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Verhalen zijn er altijd... maar die vrouwen hebben dan toch veel later hun eisprong en waren dus op dat eerste moment nog helemaal niet zwanger. Als je kwaaltjes hebt, heb je een positieve test.

Rosa5, Sado en YellowEyes vinden dit leuk.
  19. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Die vrouwen worden dan door de verloskundige 2 weken terug gezet in zwangerschapsduur. Dus die hadden gewoon een latere eisprong.

Ik voelde mij in december al een paar weken ziek, maar dacht zelf niet aan een zwangerschap. Uiteindelijk, om t uit te sluiten, wel een test gedaan. Die was knal positief. Mijn kwaaltjes kwamen/komen door een zwangerschap en dit was dus duidelijk terug te zien op de test.

dreumesje, Sado en YellowEyes vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Uhh nee hoor. Zat keren dat ik kwaaltjes had. Nooit een positieve test.
    Overigens ook twee keer andersom gehad: nul kwaaltjes, en kennelijk toch zwanger..

MSter en Stresskipje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina