Ben blij maar ook verdrietig tegelijk.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Taby, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

We zijn nu een jaar bezig met zwanger raken, maar op de een of andere manier kan ik niet ongesteld worden, waardoor ik in de mm zit.

Is vanavond mijn broertje langs geweest met zijn vriendin om te vertellen dat ze zwanger zijn.
    Ben heel blij voor ze, maar nu slaat ook een heel vervelend gevoel toe.
    Heb een oneerlijk gevoel, ze zijn net een maand gestopt met de pil en het is gelijk raak en wij...........
    Ze vertelden het en ik moest spontaan een traantje laten, heb het maar verdoezeld door te vertellen dat ik zoooo blij was voor hun, maar eigenlijk was het een beetje verdriet.
    Hopelijk merken ze er niks van.

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar wilde het even van me afschrijven.

Groetjes Taby.

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    boeh,
    als je zelf al een jaar bezig bent en het is nog niet gelukt en je broertje komt vertellen dat zij wel zwanger zijn, kan ik me voorstellen dat je naast de blijdschap voor hen ook verdriet en gemis voor jezelf voelt.

dat is heel logisch; je wilt zelf ook zo graag!
    en misschien heb je wel het gevoel dat het oneerlijk is, dat je kleine broertje 'voorkruipt'...

dat zijn hele normale gevoelens. daar hoef je je niet voor te schamen.

ik denk niet dat ze er iets van hebben gemerkt, want jij weet dat jullie bezig zijn maar zij weten dat niet!

niet de moed verliezen, gewoon lekker doorgaan voor een babytje!

succes en sterkte,

klingel.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik snap precies hoe je je voelt. Wij zijn nu ruim 1,5 jaar bezig en mijn schoonzusje was gelijk zwanger. Toen ik het hoorde heb ik echt twee dagen gehuild. Vind het nog steeds moelijk om haar te zien met een straks groeiende buik. Op dit moment zijn er 6 mensen die ik ken die zwanger zijn en dat is eigenijk voor mij wel een beetje teveel van het goede. Het voelt oneerlijk terwijl je het iedereen tegelijkertijd zo gunt.

Ik vind het van mezelf dan ook oneerlijk dat ik me zo voel en niet blij voor ze kan zijn. Ik vertel iedereen hoe blij ik voor ze ben, maar ondertussen voelt het niet altijd even goed.

4. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Moeilijk he!

Aan de ene kant ben je wel blij voor ze maar aan de andere kant zó boos dat het bij jezelf niet lukt!

Bij mij is iedereen binnen twee maanden zwanger! En dan doodleuk vragen of wij nog geen kinderen willen! TUURLIJK WEL! HET DUURT ALLEEN ZO LANG!
    Dat zou ik het liefst willen schreeuwen, maar ja, we houden ons in en zeggen altijd; dat zal vast nog wel komen!
    We hebben niemand verteld dat we al lang bezig zijn!

Hopelijk heb jij ook snel goed nieuws!

5. Paula0305

Paula0305 Actief lid

13 jan 2008
    143
    0
    0
    administratief
    Rotterdam
    Logisch dat je je zo voelt. Zo zie je maar: bij de een lukt het heel snel, terwijl de ander jaren bezig kan zijn... zonder dat anderen dit weten!

Veel succes en geduld nog X

Deel Deze Pagina