wanneer voor het eerst iets voelen van de bbie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandra1975, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    hoi,
    ik ben erg nieuwschierig naar het bewegen van de bbie.
    wanneer voel je voor het eerst dat de bbie bewoog? :D
    hoeveel weken was je toen?
    zeker als je om de vier weken naar de verloskundige moet en dan het enige dat je als bewijs kan horen is het hartje, en groeien van je buik misschien, dan duren die 4 weken wel lang hoor voordat je weer mag..... :cry:
    ik hoor graag reactie.
    groetjes sandra

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb al een week of drie een soort gefladder waarvan ik me (nog steeds) afvraag, is dat nou de baby of niet? Sinds vrijdag voel ik duidelijke schopjes. Dus...ik zeg 17 weken.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb met 8 weken echo gehad met 12 weken en 4 juni mag ik weer heen en krijg ik weer een echo daar mag ik om vragen omdat gisteren de kleine in slaap viel dus ze bewoog niet meer.in het begin wel armen en benen in de lucht geweldig gewoon.
    en daarna weer bij de 20 weken echo.
    ik vroeg aan haar wanneer ik de baby kon gaan voelen en ze vertelde dat dat bij 20 weken ongeveer is maar soms ook eerder ze beschreef het als soort 7up gevoel.

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Oooh heerlijk ik wil het ook voelen....mijn vriendin voelde het met 17 weken en 3 dagen...mijn collega daarintegen is nu 23 weken en heeft het nog steeds niet gevoeld.....
    Ik hoop dat ik de gelukkige ben die het voelt met 17 weken :D

5. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik voelde mijn beeb zeker weten met precies 18 weken, dat waren kleine "plokjes" van binnen. Achteraf gezien heb ik echter de week daarvoor ook al het een en ander gevoeld wat ik toen toeschreef aan onrustige darmen!

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zeker bij een eerste kindje is 20 weken erg gemiddeld en was ik er vroeg bij hoor!
    En inderdaad, soms duurt het nog langer. bv met een voorliggende placenta.

7. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    hoi,
    dat is dan toch best nog wel snel dat voelen.
    ik had zelf ook al eens gelezen bij 20 weken en ja daar ben ik nog niet, maar mijn lichaam voelt alles heel snel aan dus hoop dat ik dan ook bij de 17 weken gaan horen.
    nog ff gedult dus en alle borrels, plopjes en upjes maar in de gaten houden dan.
    ze zeggen ook dat als je je hand aan een kant van je buik leg dat het dan naar de warmte van je hand gaat, toch eens proberen of ik dan eens wat ga voelen.
    ben niet ongeduldig ofzo hoor :rolleyes:
    gr san

8. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Ik voelde het voor het eerst met 18wk en 1 dag.
    Het is een heerlijk gevoel :D !

9. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier eerste kindje en voor t eerst gevoeld met 13 weken. Duurde daarna wel lang (3 weken) voordat het gevoel steeds (duidelijker) terugkwam :)

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik voelde het gevlader met een week of 18 en het geschop voel ik nu pas 24 weken dus.
    maar dat komt omdat me plasenta voor ligt. dus daar door verschild het bij iedereen

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik voelde het voor het eerst met 16 weken.. Maar eigenlijk met 18 weken wist ik zeker dat het Frodo was....

Nu wil ik hem best wel voelen, maar graag buiten mn buik hihi ;)

12. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Met 17 weken wist ik zeker dat ik mijn kindje voelde. Tijdens de 20 weken echo zij de echoscopist ook al van jij zal je kindje vast al een tijdje duidelijk voelen. Het is echt een heerlijk gevoel. Maar soms begin ik me eigen nu wel een boksbal te voelen :)

13. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik was ook heel vroeg,
    met 11 weken kleine lichte plopjes die met de weken steeds sterker werden en vanaf week 16/17 schopjes! die nu ook weer veel sterker voelen dus ik ben wel benieuwd wanneer mijn man ze kan voelen :)
    maar pin je niet vast op mij, ik was heel vroeg in vergelijking met andere, komt ook omdat ik een heel dunne buikwand heb volgens de VK :)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn placenta ligt aan de voorkant, waardoor ik het dus wat later begon te voelen. Met 21 weken voelde ik 'm voor het eerst.

15. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Een paar dagen voor de 20 weken voelde ik iets wat bevestigd werd met de 20 weken echo. Dus zeg maar met 20 weken. Mijn man kon het pas een paar weken later goed voelen en trouwens kon je het toen ook zien als het zich kwaad maakte.

16. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik voelde de baby toen ik precies 18 weken zwanger was. Stapte net de auto in.
    En gisteren pas weer, maar wel 2 keer.

17. stassia

stassia Lid

15 mei 2008
    9
    0
    0
    Hallo,

En, hoe verloopt het met de baby voelen?
    Hier voel ik haar al sinds 3dagen.
    Raar, maar men legt je uit wat je voelt en op wat het lijkt, maar ik had mij toch niet aan zon fijn gevoel verwacht.
    Ik moet er steeds van glimlachen.
    Nu voel ik haar al 3dagen, en elke dag op zen minst 3 keer.

Hoop dat jullie het ook snel mogen voelen.
    Ik veronderstel dat dit gevoel met de weken nog aangenamer wordt.

groetjes

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb de hele dag 'last' van plopjes in mijn buik. Maar ik vrees toch echt dat het mijn darmen zijn. Hoewel..ben vanochtend al voor de grote boodschap geweest.
    Ook maar even in de gaten houden dan de komende 4 weken.

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    bij de eerste voelde ik het eht 14 weken en bij deze voelde ik al leven met 11 weken,is nu natuurlijk veel duidelijker. ;)

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    ik voelde het bij 16 weken, mijn vriend eergisteren voor het eerst. Zelfde als bij de 1e zwangerschap.

Deel Deze Pagina