Jeetje meid, wat belachelijk die brief. Hoop dat je er een beetje nuchter mee om kan gaan. (Zou ik niet kunnen trouwens haha.)
ja ik maak me ook altijd zo druk., maar ik blijf gewoon me muziek aan doen hoor als ik aan het schoonmaken ben kom nou! zo hard staat die niet aan anders hoor ik me kindje niet
Pff belachelijk hoor. Aan je reactie te zien (dat je jezelf eigenlijk een beetje aso voelt terwijl je vindt dat je zo netjes bent) is al te merken dat je helemaal niet zo bent om lawaai te maken ofzo. Maar ik snap ook wel dat als ze klachten krijgen dat ze die niet mogen negeren. Maar sommige mensen zeuren om niks Wij hadden buren die tot diep in de nacht (en super vals) piano speelden. Zelfs zo erg dat ik er gewoon wakker van werd (en ik slaap heel diep). Wij hebben er nooit wat van gezegd ofzo, voel me dan meteen zo'n zeikerd. Maar diezelfde buren presteerden het wel om op zaterdagmiddag om 14.45 uur bij ons aan te bellen en te zeggen dat de muziek zachter moest! De muziek stond helemaal niet zo hard. Okay, de schuifpui stond open (het was zomer) dus je hoorde het wel wat meer denk ik, maar zo hard stond het echt niet. En kom op, het was klaarlichte dag! Dusse.. ik zou inderdaad gewoon reageren en uitleggen dat het niet klopt, en me er verder vooral niks van aantrekken!
hoi allemaal Vandaag kwam ik aangelopen en een paar vn me buren zaten buiten. Dus ik liep erop af en vroeg of ze last vn me hadden.(kwa muziek) Nou bleek dus hahaha Iedereen had zo een brief gekregen omdat er een paar mensen waren die wel overhoop lagen met elkaar. Ik helemaal blij en opgelucht natuurlijk vond het al heeeel vreemd draai weleens muziek als ik aan het schoonmaken ben maar zo erg dat me buren er last vn hebben nou bijdeze dit dus
Hebben wij ook eens gehad.Was van een dement mens beneden ons die zelf keihard tv aan had en klaagde dat wij het waren... yeah right...
Fijn dat het gewoon een algemene brief was! Vind het wel gek dat er mensen zijn die serieus zeggen dat de muziek dan maar harder moet. Dat zou je zelf ook niet leuk vinden als je ergens last van hebt! (ook al gaat hetin dit geval niet om de TS) Buren hierachter hebben in de zomer erg vaak een feestje...met best wat herrie...vind ik opzich prima...zo lang het niet te laat is en niet te vele herrie. De laatste keer staken ze zelfs rotjes e.d. af..na 23.00...dat vond ik toch niet zo leuk! Een feestje met muziek..lekker in de tuin tot een uur of 22.00...prima! Gezellig! Maar daarna mag het best zachter! Ik zou het toch niet fijn vinden als er dan de volgende nog meer herrie geschopt wordt! Lekkere buren heb je dan zeg!
Celia, fijn dat het een algemene brief was! Hadden ze het wel anders mogen formuleren vind ik!! Een paar weken terug zaten wij ook buiten 's avonds en toen had bij ons in de flat achter iemand de hele avond van die hardcore muziek aan. Maar echt kei en kei hard (en ik ben echt geen zeikerd hoor!), werd er knettergek van. Omdat wij niet wisten waar het precies vandaan kwam en ik ook weinig zin had om alle flats langs te gaan, hebben we toch de politie maar gebeld (23.00uur), die zijn langs gekomen en vonden dat die zeker te hard stond. Nu zijn we 4 weken verder en we hebben nooit meer wat gehoord. Tja, soms moet je zeuren! Maar goed, waar je buren hebt, heb je geluidsoverlast. Als je er echt geen last van wilt hebben moet je maar op een hutje op de hei gaan zitten.
Hai Fijn dat het een algemene brief was,maar dat hadden ze er wel bij mogen vermelden toch,zit je je daar rot te voelen terwijl het niet eens aan je gericht is,en ik vind ook dat je zo ook scheve gezichten naar je buren kan krijgen. Ik weet nog wel dat wij toen op de flat woonden dat wij een brief van de onderbuurman kregen en daar stond ik vermeld dat mijn vogel een pleister om zijn mond moest want die hoorde hij de hele dag fluiten en mijn poesjes,( 6 weken oud) dat die slofjes aa moesten want die hoorde hij lopen,nou dan ligt ie toch wel met zijn oor tegen het plafond En ik moest fluisteren want ik heb nogal een harde stem(daar heeft ie gelijk in,in mijn harde stem dan he hahaha,maar goed hoe ver kan je gaan natuurlijk. Dit is ook een uitgelopen ruzie geworden,hij is kort daarna verhuist,meerder mensen had hij van deze brieven gestuurd en die waren ook erg boos,en zelf moest je eens horen wat een herrie hij maakte als hij gezelschap had tussen 2 haakjes Ik moet zeggen waar wij nu wonen als we last van elkaar hebben dat we het elkaar meteen even aangeven,en proberen het meteen met elkaar op te lossen B>V als ik poets heb ik wel altijd de muziek hard aanstaan,mart is dan met de kids weg en ik ga dan tekeer hahaha..........maar mijn buren houden van hele andere muziek als mij en vonden dit erg irritant ook al is het overdag,dus ik zet hem nu wel wat zachter......als je elkaar dara mee kan helpen toch,maar wel nog gezellig voor mij voor te poesten
TS ik vind het wel kinderachtig (en ook van de anderen hier, als ik die reacties lees) van je dat je je niet kunt voorstellen dat er misschien iemand is die echt last van je heeft. dat zou toch kunnen? Niemand van dit forum weet hoe hard je de muziek doet (en iedereen heeft er een mening over, en trekken allemaal partij voor jou), jij vindt dat normaal maar iemand anders misschien niet, iemand die er blijkbaar last van heeft! misschien heeft je buurman of vrouw zich wel maanden aan je geirriteerd, zonder er iets van te zeggen. Maar was nu de maat vol. * denkt zelf terug aan het msn geluidje van de buren boven mij toen ik nog op een flat woonde, maar dat is netjes opgelost, door erover te praten, maar dat maakt mij nog geen zeur. Ik had er last van* Ik snap wel dat je liever had gehad dat diegene bij jou langs zou zijn geweest maar misschien durven ze dat wel niet? een beetje empathisch vermogen mag toch wel?
schipper(svrouw) worden werkt ook ben nu ruim een jaar getrouwd (en aan boord van een schip) maar nog nooit burengeluid gehoord
Sommige mensen.... echt waar! Zo hadden wij een buurvrouw (naast mijn moeder) die even kwam vragen of we niet zo vaak de wc door wouden trekken, want dat kon zij horen Zij woont alleen en wij toen met z'n 4en.. Tja, uhm... wat moeten we doen dan? Luiers omdoen ofzo? Echt een achtelijke opmerking vond ik dat. Nou is het een oudere vrouw en uit ervaring weet ik dat veel ouderen mensen alleen doortrekken bij de grote boodschap.. Bah zoooooo goor!