Keenan Jay is geboren !

Discussie in 'Geboren' gestart door mvamberenkeenan, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Toch nog vrij onverwachts is onze zoon en broertje Keenan Jay gisterochtend om 07.43 thuis in Assendelft ter wereld gekomen !

    Omstreeks kwart voor 1 's nachts kreeg ik een beetje rugpijn, wat op weeen begon te lijken. Eerst een paar keer naar het toilet geweest, en daarna onder een warme douche gestaan. Toch maar weer terug in bed gekropen, maar om half vier 's nachts Erwin wakker gemaakt met de vraag of hij even wilde timen, want de weeen volgden elkaar in rap tempo op. Erwin heeft een paar keer getimed en daarna contact opgenomen met de verloskundige.

    Om iets over 4 uur 's nachts was de verloskundige bij ons thuis gekomen en toucheerde mij. Ik bleek 4-5 centimeter ontsluiting te hebben. Omdat de bevalling van Amber toendertijd heel erg snel is gegaan, besloot ze om te blijven en contact op te nemen met kraamzorg zodat er iemand bij de bevalling was en ook belde ze Bregje, de verloskundige in opleiding die ook bij de bevalling aanwezig zou zijn.

    Toen Bregje gearriveerd was ging ze mij ook toucheren en nog steeds had ik 4-5 centimeter ontsluiting. Toen werd besloten om mijn vliezen te breken zodat het allemaal iets sneller op gang zou komen.

    Daarna ging het voor mijn gevoel heel erg hard, ik kon de weeen bijna niet meer wegpuffen, ze volgden elkaar zo verschrikkelijk snel op, ik raakte de weg een beetje kwijt...

    Ik werd nogmaals getoucheerd door Bregje, en ze vertelde me dat ik volledige ontsluiting had. Groot was toen ook de verbazing toen mijn eigen verloskundige me toucheerde en daaruit bleek dat ik "slechts" 7 centimeter ontsluiting had.... Maar dat had ook weer een voordeel voor mij, ik mocht nog onder de douche om mijn rugweeen op te vangen en weg te puffen.

    Toen ik onder de douche vandaan kwam kreeg ik opeens enorme persdrang. Ik stond in de keuken mijn polsen onder de koude kraan te houden (ik was namelijk een beetje duizelig en misselijk), toen ik het echt niet meer aankon en Erwin zijn hulp heeeeeeeel hard nodig had. Ik weet niet zo goed meer wat er gebeurd is in de keuken, want ik ben flauw gevallen of zoiets, ik reageerde in ieder geval helemaal nergens meer op.

    Op het moment dat ik weer bijkwam kreeg ik weer enorme persdrang, ik moest heeeeeeeel erg snel van de verloskundige op bed gaan liggen, wilde ik voorkomen dat onze kleine vent op de keukenvloer geboren zou worden.

    Toen ik op bed lag kreeg ik zeer duidelijke instructies van mijn verloskundige, en met 4 keer persen is Keenan Jay ter wereld gekomen. Ik ben er echt prima vanaf gekomen, geen knip en niet ingescheurd !

    Keenan werd meteen op mijn buik neergelegd zodat ik hem eens goed kon bekijken, hij is echt prachtig en ik kon alleen maar huilen, zo verschrikkelijk trots ben ik op mijn lieve kleine mannetje !

    De Apgar score was ook helemaal goed. Een 8 en een 10. De 8 kreeg hij omdat hij iets bleek zag, maar voor de rest is hij op en top gezond ! Hij weegt 3940 gram en is 51 centimeter lang.

    Nu gaan we heerlijk verder als gezin bestaande uit vier gezinsleden, supergeweldig !
     
  2. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Van harte gefeliciteerd hoor :)
     
  3. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Gefeliciteerd, wat een verhaal....
    Gelukkig is alles goed met jullie!

    Geniet dr van!

    Liefs Niki
     
  4. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat een mooi verhaal Jet! Nogmaals van harte gefeliciteerd en nu lekker genieten!

    xxx
     
  5. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd met Keenan Jay, mooi opgeschreven hoor.. Ik zat het helemaal in spanning te lezen. Ook wel een heftig stuk in de bevalling, maar het verliep wel vlot. En dat mocht ook wel na bijna 42 weken.

    Goed gedaan! :D
     
  6. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    van harte! wat ben je snel met melden hier zeg!

    geniet er van!
     
  7. Niet meer actief

    Tjoh Jet, jij blij dat je je bed op de benedenverdieping had staan, had Erwin je anders naar boven moeten tillen :D.
    Maar mooi verhaal hoor, hihi, bijna op de keukenvloer bevallen :)
    Geniet er lekker van meid!
     
  8. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Super dat jullie kleine jongen geboren is. Geweldig, geniet ervan.
     
  9. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Goed verhaal, en nu maar genieten!
     
  10. patricia12

    patricia12 Bekend lid

    28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    gefeliciteerd en lekker genieten nu! :D
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gefeliciteerd met de geboorte va njullie zoon!
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Gefeliciteerd! Wat een spannende bevalling zeg!
    Geniet lekker van je mannetje en van jullie gezinnetje :D
     
  13. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Van harte gefeliciteerd,leuke naam!

    Liefs,Claudia
     
  14. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Gefeliciteerd en geniet ervan!
     
  15. angelique83

    angelique83 Bekend lid

    28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd met jullie mannetje :D
     
  16. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    GEFELICITEERD en geniet van jullie ventje.
     
  17. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    van harte,goed gedaan jet!
     
  18. tammy77

    tammy77 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!
     
  19. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    van harte gefeliciteerd!

    Liefs kiss
     
  20. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Van harte gefeliciteerd
     

Deel Deze Pagina