Hoe zit het nou? wie kan mij helpen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mamavyas, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

    ik weet het even niet meer. Na diverse anticoncepties heb ik er nog geen 1 gevonden die bij me past. Oh ja wel de pleister was ik erg tevreden over maar ja (moet ik weer hebben) ik was allergisch voor het plakspul. Door dat ik diverse anticoneptie is mijn cyclus door de war denk ik.

    Nu de vraag:1e dag van mijn laatste menstruatie was 28 mei en heb toen de nuvaring ingebracht na 1 dag heb ik de nuvring verwijderd. Tot op heden ben ik niet gaan menstrueren. Ik heb gisteren getest en bleek het negatief pffff ik was zo bang dat ik zwanger zou zijn. Ik wil weer over gaan op de pil, wanneer mag ik daarmee beginnen? en wanneer beschermt het tegen zwangerschap? kan ik dus tussentijds zomaar beginngen met de pil :( ? ik weet het niet meer. Wie kan mij helpen met antwoord op mijn vragen.

    Alvast bedankt dames ;)
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mij moet je eigenlijk wachten tot je ongesteld bent en dan beginnen met slikken.. máár weet t ook niet zeker want t is bij mij ook al meer dan 3 jaar geleden..
     
  3. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ja ik ben ook aan het wachten op mijn menstruatie maar die blijft uit.
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :-k Dan zou ik de ha bellen om te vragen..
     
  5. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Dat ga ik dan maar eens doen ja.
     
  6. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hanan, als je niet ongesteld wordt, zou je dan niet eerst een test wagen?

    De pil mág je zomaar mee beginnen als 't nodig is (heb ik ook gedaan) en is dan na 7 dagen slikken beschermend tegen zwangerschap, is mij toen uitlegd door de HA-assistente.
     
  7. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    ik heb vandaag de ha gebeld en ik moest een afspraak maken van de assistente. Zo belachelijk, ha kon mij niet bellen en het telefonisch spreek uur is niet van kracht ivm vakanties :( . Ik heb een afspraak gemaakt voor de as woensdag.

    Ik was :evil: op die assistente.
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmm nou
    als je stopt met een anticonceptie moet je lichaam altijd ff wennen.. en duurt 't dus altijd iets langer voor je ongeseld wordt..( sommige mensen zijn zelfs wel eens 3 maanden niet ongesteld.. maar jij was geen jaren aan de pil, dus zal 't wel korter zijn)

    en wat de dokter mij zei, is idd dat ik gelijk GELIJK kon gaan slikken wanneer ik de pil in huis had..

    maar misshcin voor je gevoel beter om eerst je mentruatie af te wachten en DAN pas weer te beginnen met de pil...
     
  9. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    ik zou denk ik ff afwachten. Heb eens zoiets gehad met mijn gewone pil, werd toen niet ongesteld. Mijn huisarts zei het zo: je kunt gewoon met de pil (terug) beginnen en dan ben je idd na een week weer veilig (eerste week dus wel ff condooms gebruiken of niets doen ;) ) maar stél dat je zwanger zou zijn, dan heb je wel een verhoogde kans op een miskraam.
    En wil je dat risico niet lopen, dan wacht je af totdat je ongesteld wordt.
    Ik werd 3 weken later alsnog ongesteld trouwens,

    Ik wist na mijn bevalling ook niet goed wat ik moest doen. Mirena zetten is mislukt en k wilde het niet nog eens laten doen. Pil had ik geen zin meer in, pleisters kan ik ook niet tegen en de Nuvaring raadde mijn huisarts af omdat het niet veilig genoeg is volgens hem. Omdat ik het niet wist, zijn we maar gewoon ouderwets condooms gaan gebruiken (echt raar, we hadden ze nog nooit gebruikt hihi. Ook niet in het begin van onze relatie trouwens :oops: maar toen slikte ik nog wel de pil).

    Ik denk dat wij het maar gewoon zo laten voorlopig. k heb nog wel de pil opnieuw meegehad van mijn huisarts, maar hij ligt nog steeds te niksen in mijn nachtkastje ;)
     
  10. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Dat hoeft dus niet, bij mij duurde het deze keer twee dagen (na 7 maanden slikken) en de vorige keer 1 dag (na 6 maanden slikken).
     
  11. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hmmm :( morgen heb ik een afspraak, ik ben benieuwd.
     
  12. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    En?
     
  13. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    En?
     
  14. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    ik heb vanmiddag een afspraak dus tot die tijd afwachten wat ie gaat zeggen.
     
  15. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ben vanmiddag geweest bij de HA en die heeft gezegd dat ik per direct met de pil mag beginnen. De eerste 7 dagen zal die niet beschermen tegen zwangerschap. Ik heb nl al getest op zwangerschap en me test was negatief en daarom kon ik gelijk beginne met de pil.
     
  16. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Oké dan, mooi zo. Hopelijk brengt het je cyclus weer een beetje in 't gareel.
     
  17. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ja echt! ik ben ook opgelucht. Ik ga vandaag :oops: beginnen met de eerste pil!
     

Deel Deze Pagina