Ik ben bezig met het herindelen van de keukenkastjes en nu is Roos nog op een leeftijd dat waar je haar neerlegt ze daar na een tijd nog steeds is, erg handig maar ik snap dat dat niet zo blijft en vraag me af wat jullie onderop hebben. Heb nu al een kastje met handdoeken/doekjes en schuiflades met pannen
Hier hoofzakelijk pannen en broodmandje. in 1 kastje zit onze bolier. Wij hebben wel van die veiligheidshaakjes erop zitten. dan krijgen ze de deurtjes niet open, misshien een idee? groetjes, Miranda
Hier de schoonmaakmiddelen en doekjes! Geen haakjes overigens. Zijn we een beetje tegen. Ze moeten maar gewoon leren dat ze daar niet aan mogen komen. Alleen is er 1 grote maar, nu de derde op komst is denk ik er toch aan een haakje te maken daar ! Als ik straks op de bank zit borstvoeding te geven aan de kleine en die andere twee hobbelen door het huis heen, zonder dat ik ze de hele tijd in de gaten kan houden (kan niet de de keuken zien vanaf de bank ) weet ik niet zeker of ik erop durf te vertrouwen dat ze het niet doen !
Wij hebben enkel lades in de keuken. Heel erg mooi, maar ik hoop idd dat er wel haakjes op kunnen. We hebben nl. geen bovenkastjes/lades oid. (designkeuken. :-S)
Hier alleen op gootsteenkastje een haakje, verder leren ze maar dat ze ervanaf moeten blijven. Ze kan niet bij messen e.d. komen maar wel bij voorraad, pannen enz.
Ik heb alles nog staan zoals het was, schoonmaakmiddelen staan nog onderin. Maar Eva is in principe niet alleen in de keuken en ik doe meestal de keukendeur dicht. Als ze gaat lopen en de deuren open kan krijgen ga ik wel een haakje plaatsen, maar alleen bij de schoonmaakmiddelen. Ik vind het niet zo'n ramp als ze een keer de pannen eruit trekt .
Wij hebben een open keuken, maar nergens haakjes. We hebben in de keukenkastjes beneden alleen dingen staan die niet veel kwaad kunnen. Pannen, flessen drinken. Schoonmaakmiddelen enz staan hoog. Jesper moet ook maar gewoon leren dat hij niet overal aan mag komen en als hij dat wel een keer doet, nou ja, kan er niks gebeuren en ruim ik het weer op.
ook geen haakjes hier bij de meeste kastjes. Schoonmaakmiddelen zijn allemaal plantaardig dus niet echteen gevaar (ook niet gezond) Hij moet maar leren dat hij er niet aan mag zitten, wat overigens prima gaat. Af en toe rukt hij wel een pan uit de kast en een pollepel en gaat meppen, maar dat vind ik prima zolang het maar bij 1 pan blijft. De lekkernijen zoals rozijntjes enzo heb ik wel met een haakje dicht Hij kan zich wat dat betreft gewoon niet bedwingen. Overigens snapt hij die haakjes al
Daarom heb ik op alle kastjes deze dingen gezet... http://www.dreambaby.info/Dutch/maglock.php Zelfs nu Jelle snapt hoe het systeem werkt kan hij niks zonder de magneet... *gna-gna* Ik heb nl ook geen bovenkastjes, al heb ik er wel 1 in de berging gehangen waar nu de chloor, glorix enz staat... Afwasmiddel enz staat gewoon in de keuken, ik heb echt geen zin om dat steeds uit de berging te halen...
hoe duur zijn die haakjes dan? tis hier een drama, ze klauwt echt alles uit de kasten. geen gevaarijke spullen maar t geeft wel een bende. en nee wil ze nog niet echt snappen
Die magneet dingen zijn best duur, ik dacht 10 voor 2 slotjes met 1 magneet, maar ik heb er geen spijt van als ik zie hoe snel Jelle de kastjes (met gewone haakjes) bij vrienden van ons open had...
Ik heb in het kastje gewoon alle schoonmaakspullen staan MET een haakje op de deur. Ik vind het vervelend als ze de andere kastjes/lades openmaakt maar dat is een kwestie van leren, ik neem liever niet het risico dat ze de glassex probeert op te drinken ofzo. Dan maar een haakje. Wij hebben trouwens een open keuken.
Ik ben niet van plan haakjes erop te gaan zetten. Hij moet maar leren dat hij er niet aan mag komen. Schoonmaakspullen laat ik ook gewoon onderin staan ,maar zet ik wel in mijn hoge schoonmaakemmer wat verder naar achteren. Mocht hij er dan evt wat proberen uit te trekken is het al iets meer obstakel. Mocht het echt eng worden verhuis ik de schoonmaakspullen naar de afgesloten kast ,maar dat moet ik even aanzien. Mijn zus heeft 2 kinderen en nooit haakjes of wat voor maatregelen genomen en die kinderen hebben er nooit aangezeten. Hopelijk gaat dat hier ook zo.
Waarom zou je het risico nemen, tuurlijk moeten kinderen leren dat ze niet overal aan mogen komen maar het risico op letsel/overlijden is wel heel erg groot als ze bij je schoonmaakmiddelen kunnen komen. Wil je die gok echt nemen omdat je geen haakjes wil monteren of omdat het ergens anders wel goed is gegaan?
Ik neem aan dat je het over mijn bericht hebt. Zoals ik al zei zet ik de schoonmaakmiddelen in een hoge emmer achter in het kastje (belemmerd al een hele hoop) en ik zei ook als ik het risico toch te groot vond ik de schoonmaakmiddelen in een afgesloten kast zou zetten. Verder zei ik dat ik hoopte dat het bij mij thuis net zo zou gaan als bij mijn zus. Ik heb nergens gezegd dat ik die gok wil nemen omdat het juist daar goed ging.
Ik had het inderdaad over jou bericht, had niet verwacht dat ik een tweede pagina zou aanmaken En ik bedoel het niet aanvallend hoor, ik ben gewoon nieuwschierig waarom je deze keuze maakt. Wanneer vind jij dan dat het risico te groot is/wordt?
Hier haakjes op de kastjes waar de schoonmaakmiddelen staan. Natuurlijk moet mijn kind er gewoon van af blijven, maar ik kreeg toch echt de schrik van mijn leven toen hij een tijdje geleden wilde drinken uit een fles wc eend die ik had laten slingeren in de badkamer... gelukkig zat de dop erop! (hij had de fles aan zijn mond gezet )
We kletsen veel hier Nee je mening erover geven mag altijd. Wanneer het risico voor mij te groot is. Nou de hoge emmer staat bij mij achterin het kastje met daarin een fles allesreiniger en glorix die ontzettend goed dicht zitten. daarvoor staat een lege emmer. Zogauw hij de lege emmer uit het kastje krijgt en dan ook nog voor elkaar krijgt in het kastje te kruipen ( wij hebben hele diepe lange kastjes ivm geen bovenkastruimte) en die andere hoge emmer om te gooien en een fles te pakken. Ruim ik de spullen direct op. Misschien gebeurd dat dag 1 dat hij op onderzoek uit gaat en misschien wel helemaal nooit als hij de kastjes niet interessant vind . Verder staan de gevaarlijke middelen die ik heb (zoals onkruidverdelger etc ) gewoon in de schuur. Mocht ik toevallig een fractie van een seconde boven zijn hoor ik het al meteen aan het geluid als hij in dat kastje zou zitten en dan ben ik er zo bij nog voor hij de kans heeft gehad de hele boel om te gooien. laat staan dat hij dan 1 van die ontzettend strak dichtgedraaide flessen open heeft gekregen.