Ik ben orgaandonor sinds mijn 18e, ik ben nu 35. Helaas mag ik sinds vier jaar niks meer doneren om medische redenen.
Ja. Ik vind dat iedereen donor moet zijn. En degene die het om speciale redenen niet kunnen zijn, dat door kunnen geven. Heel veel mensen willem graag donor zijn maar zijn te lui om het in te vullen.
Ja, ben donor! Ik zou zelf ook graag geholpen willen worden, mocht dat nodig zijn. Dus ja, de keus was makkelijk.
Ik ben met mijn lichaam en geest op deze wereld gezet en wil mijn geest naar de hemel laten gaan en mijn lichaam te ruste leggen in mijn graf.
Waarom niet nu al? En je moet dan sowieso kiezen, want je kan niet allebei doen. Ik heb moeilijke vaten, dus voor mij is plasma geven niet te doen. En ik heb een hoog hb en gewilde bloedgroep, dus ik houd het bij bloed
Wow....mijn man moet daar misschien ook ooit aan geloven. Hij heeft een myocarditis gehad. Nu redt zijn hart het nog, maar ze weten niet hoe dat over een jaar of over 10 jaar is. Nadeel is dat hij alleen maar negatieve verhalen heeft gelezen en nu dus zegt dat hij er niet eens aan zou willen beginnen. Maar er zijn dus ook positieve verhalen, zoals ik bij jou lees! Hoe lang heeft hij al een donorhart? Ik denk dat het wel verandert als de tijd daar is... Ik ben wel donor. Ze mogen alles van me hebben, ik hoop dat ze er dan nog iets aan hebben.
Alleen bloed donor. Orgaan donor niet en daar heb ik persoonlijk ook mijn redenen voor. Edit: en dat is dus tevens geregistreerd uiteraard.
Ja.. geen bloeddonor omdat ik al eens bloed heb gehad. Mijn man gaat binnenkort wel voor het eerst bloed geven en vind dat een goed initiatief van m
Ik ben niet geregistreerd als donor omdat mijn vader hier hele grote moeite mee heeft, ze willen graag zelf op het moment zelf kunnen beslissen, samen met mijn man natuurlijk. Hij is heel bang dat ze de stekker eruit trekken voordat echt alle hoop vervlogen is zeg maar. Uit respect voor hem registreer ik mij dus niet als donor, maar mijn man en familie weten wel dat ik donor wil zijn.
Mijn man had cardiomyopathie(in de erfelijke vorm.Dit is dan ook gelijk de reden dat wij er voor gekozen hebben om zwanger te worden mbv een donor,zie mijn onderschrift) Twee weken geleden was het precies twaalf jaar geleden dat hij getransplanteerd is, hij is nu 34. Het gaat verder heel goed met hem,dus zeker een positief verhaal inderdaad!Ik hoop dat het je man bespaard mag blijven,maar als het toch nodig blijkt kan het zeker goed uitpakken!!!
Ik ben donor, en volgens mij heb ik ingevuld dat ze alleen niet mijn ogen mogen hebben omdat ik dat zelf heel naar idee vind Ik ben ook bloeddonor, heb alleen nu 1,5 jaar helaas niet kunnen donoren door mk. Ik ga deze week weer en ben benieuwd of ik dan door de 'keuring' kom
Dat vraag ik me dan inderdaad ook af.Weiger je een orgaan als je het zelf nodig hebt als je zelf zo stellig aangeeft GEEN organen te willen afstaan na je dood?