Ben je donor ja of nee?

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelyme, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Wauw... :)

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben ook donor.
    Mijn oudste weet dit maar zij vind dit niet zo leuk.
    Ze is 10 en zei al dat ze niets uit me mochten halen.
    Waarop ik zei dat ik er toch niets meer aan zou hebben en er toch iemand weer geholpen kan worden.

Ik geloof er ook niet in dat je nog zou leven als ze de organen eruit halen.
    Het lichaam moet warm blijven, daarom blijf je aan het aparatuur liggen, om het orgaan goed te houden.

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier net zo...

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik ben donor en ze mogen alles gebruiken.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ben donor, ze mogen alles hebben.

6. Onje

Onje Niet meer actief

7. Storm

Storm Niet meer actief

Ja, alles staat ter beschikking. Als ik het nodig zou zijn, zou ik ook blij zijn met iets van een ander. Bij dood heb ik er toch niets meer aan.

Ik vind eigenlijk dat wanneer je geen donor bent, je ook geen recht zou moeten hebben op organen van iemand die dat wel is. Tenzij je MEDISCH gezien geen donor kunt zijn (geen idee of dat kan).
    De kans dat je lever naar een alcohollist gaat is zeer klein. Om recht te hebben op een orgaan moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja donor.
    Ik geef ook bloed terwijl ik dat verschrikkelijk vind maar mijn lichaam maakt dat zelf weer aan dus ik voel me een half uurtje niet prettig maar ik kan er een ander mee helpen die het hard nodig heeft, waarom dan niet?!

Organen, huid, alles mogen ze hebben zolang het maar niet zichtbaar is voor als ik ooit opgebaard lig.

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja, sinds een aantal jaar.

10. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Nee geen donor.. vind het een raar idee dat er aan mijn lichaam word gesneden..
    Maar weet het nog niet misschien verander ik het wel hoor vind het wel belangrijk..
    Maar sowieso geef ik niks zolang ik leef..

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ja ik ben donor. Heb er zelf niets meer aan dan, dus als ik er iemand mee kan helpen, dan graag.

Ook bloed/plasma donor geweest, maar toen afgekeurd vanwege laag Hb. Misschien na de zwangerschap weer eens aanmelden.

Ook aangemeld als beenmergdonor, en zou in de toekomst ook overwegen om eiceldonor te worden.

12. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Geef trouwens ook geen bloed.. knap als je het kan maar ik verafschuw naalden!

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja wel orgaandonor.
    helaas kan ik geen bloeddonor mer zijn, heb bij mijn eerste bevalling een transfusie gehad. Daardoor nog meer het besef gekregen hoe belangrijk zoiets kan zijn.

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Warrom krijgen mensen die ..nee...antwoorden, de vraag waarom of wat als je zelf een orgaan nodig hebt?

Wordt toch ook niet gevraagd aan de mensen die...ja...antwoorden? Al lijkt me het antwoord duidelijk.

Moet iedereen voor zich weten..toch?

15. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ja!
    Ze mogen alles van me hebben, zolang mijn gezicht maar toonbaar is voor mn nabestaanden...
    Ben ook bloeddonor geweest maar helaas moeten stoppen omdat het een aantal keer flink mis is gegaan (ben moeilijk te prikken) en ik nu zulke winkelhaken met littekenweefsel heb op mijn ene arm dat mn andere arm goed moet blijven voor als ik zelf geprikt moet worden voor bloedonderzoek.

Overigens las ik iets over je lichaam afstaan aan de wetenschap...
    Erg nobel, maar ook erg onnodig...
    Ze hebben er al een aantal jaren zoveel dat er geen vraag meer naar is, misschien over een jaar of 30 weer.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Omdat je anders hypocriet genoemd wordt ;) Maar ondanks dat het goed is om na te denken wat je wilt, is de kans echt superklein dat je ooit donor wordt, bij organen dan. Je moet nl nog levend zijn, in de zin dat je hart nog klopt en je bloed nog stroomt al dan niet door een machine. Die kans is relatief klein.

Wanneer je een hartaanval krijgt of je loopt onder de bus, hebben ze al weinig aan je ;)

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Vind gewoon irritant...dat verantwoorden :p

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is het ook, maar weet je, dan kunnen zichzelf op de borst kloppen van "Wij zijn humaner en wij mogen wel als het er op aan komt" beetje onder het mom van als ik geef mag ik ook nemen ;)

Want als je geen donor bent ben je in een boel mensen hun ogen een egoïst.

19. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier ook allebei doner,voor ons dochtertje hebben we nog geen beslissing gemaakt,die mag ze zelf maken als ze oud genoeg is.maar mocht het zo zijn dat ze voortijdig komt te overlijden kunnen we misschien wel een ander kindje helpen en andere ouders die pijn van verlies sparen.hoop dat dat niet nodig is maar mochten we voor onszelf of haar ooit een doner nodig hebben,hoop je dat iemand zo moedig is daarover een beslissing te maken.
    Overigens ben ik geen bloeddonor,vind het al vervelend om voor onderzoeken te moeten prikken.

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik snap het helemaal. En ik vind...laat elkaar lekker met rust.
    Dit topic is al vaker voorbij gekomen en ik dacht gelijk...daar gaat ie weer!

Mamabri, prima als je geen donor bent. Wie ben ik om daar iets van te zeggen?

En voor de rest die het wel zijn... ook goed!

Deel Deze Pagina