ik was gister bij de apotheek en kwam voor de pil ik slikte de Microgynon 30 en kreeg de Ethinylestradiol/Levonorgestrel.ik zeg dat is de verkeerde pil ik slikte altijd de Microgynon 30.ja mevr u heb zolang de pil niet geslikt. nu is mijn vraag is die nou echt veranderd van naam of hebben ze me een goedkoper merk gegeven.want ik zie wel bij me apotheek de microgynon 30 staan op de site
wat mij verteld is is dat het in principe het zelfde is als de mycroginon 30. Maarrrr ik moet zeggen dat ik met de vervanger die jij hebt problemen had maar dat verschilt natuurlijk per persoon, ik kreeg tussentijdse bloedingen wat niet echt fijn was..
ja ik hoor van meerdere dat ze veel problemen er mee hebben maar was altijd gewend aan me eigen pil.ik zal maandag maar eens bellen.en zeggen dat ik maar gewoon me eigen pil wil hebben want stomme is deze pil bestaat al langer dus is geen nieuwe naam
ik had begrepen dat ze de merknamen niet meer mogen gebruiken en daarom geen microgynon 30 meer hebben die jij had meegekregen zou dus hetzelfde product moeten zijn maar met een andere naam (de naam van wat er in zit zeg maar) tenminste, dit vertelde mijn apotheker me of het klopt weet ik natuurlijk ook niet
De Microgynon bestaat inderdaad ook nog gewoon. Ik heb ook een tijdje de variant geslikt die jij nu hebt, maar had hier veel last van (hoewel dit in theorie niet zou moeten kunnen omdat de werkzame stof hetzelfde is - verschil kan echter zitten in de hulpstoffen). Inmiddels gelukkig weer terug op de gewone Microgynon en daar helemaal geen last meer mee. Maar goed, je zou ook kunnen proberen om een tijdje deze te slikken en te kijken hoe het gaat toch? Als je met deze nergens last van hebt, scheelt dat weer in de ziektekosten...
Sow, herkenbaar!!! Ik kreeg na mijn bevalling ook die goedkopere versie. Bij ons in de apotheek vroegen ze wel of ik het wilde, want ik kon ook gewoon voor de oude kiezen. Maar omdat ik wel iets zie in goedkopere versies (goedkoper voor zorgverzekering en uiteindelijk dus ook voor premies), heb ik daar ook voor gekozen. Maar ik had ook tussentijdse bloedingen. Vervolgens contact gehad met huisarts (niet verteld van ander merk pil trouwens) en gevraagd of dit mogelijk kon komen door een veranderde hormoonhuishouding na een bevalling. Dit was volgens mij huisarts niet zo, en hij adviseerde me een ander voorbehoedsmiddel omdat een zwaardere pil de oplossing ook niet zou zijn. Uiteindelijk heb ik besloten om te stoppen met de pil, zodat mijn eigen lijf z'n eigen hormoonhuishouding kon gaan regelen. Gelukkig werkt dit nu goed voor mij ( vrij regelmatige cyclus en bijna geen problemen tijdens menstruatie), maar anders had ik nu ( n.a.v. dit topic) wel weer om mijn oude merk gevraagd....
@ margreet ja ik ga hem gewoon slikken vannaf morgen mocht ik problemen krijgen stap ik mooi weer terug naar de oude.maar vind wel geen manier van doen om gewoon te zeggen ja is andere naamgeworden terwijl die er nog is @ sannie je hoor wel vaker ja van tussentijdse bloedingen.nou kijk deze aan anders mooi terug naar de andere pil me oude vertrouwde
Ik vind het ook echt belachelijk dat men steeds vaker een goedkopere merk medicatie krijgt want ja daar verdienen ze gewoon op, grrr. Ik weet wel dat alle medicatie moet voldoen aan de eisen die ervoor gelden. Desalniettemin mogen de medicijnen 10% afwijken van het origineel Maar goed ik vind dat wij al genoeg betalen voor onze ziekte kosten moeten we dan ook maar genoegen nemen met wat een apotheek ons in de handen duwt.. Pfffff
@ beebiegirl en gelijk heb je!!vind ook niet normaal meer. ik bel gewoon op maandag vind niet normaal meer dat ze zeggen het heeft een andere naam nou ik wil liever me oude terug.ik kijk deze aan anders stap ik zo terug.he bhet niet op medicijn wisselingenliever me oude dan nieuwe die ik echt niet ken
Najaa zo herkenbaar!! Ik had ook de microgynon 30 en nu deze wat jij zegt en jaar hoor constant tussentijdse bloedingen en niet zo weinig ook gewoon complete menstruatie. Ik ga morgen ook bellen!! Thnx!
Herkenbaar, heb ik ook een keer een andere naam gekregen, dus ik vragen, waarom, ja, want de verzekering dekt deze niet meer blabla... Aangenomen, thuis verzekering gebeld, klopte geen hol van!!!! Terug naar apotheek, en uiteindelijk na lang zeuren de microgynon 30 terug gekregen... Ze proberen er zelf ook een slaatje uit te slaan hoor pffff
Ik had dit vorig jaar maar met de goedkopehad ik veel meer bijwerkingen! Terug naar M30 maar moest ik van z&z zelf betalen
Vorige keer kreeg ik stederil ontzettende uitslag zat er helemaal onder en een jeuk! pff nu zei de HA ook let er goed op dat je de micr 30 krijgt. dus ze geeft me deze zeg ik nee ik moet de m30.. ach zegt ze dit is precies het zelfde alleen onder de product naam.. Ik ga dr morgen echt achteraan.. heb ook vreselijke hoofdpijnen wat ik normaal nooit had en ook met de m30 nooit had.. herkent iemand van jullie dat? nog meer verschillen / of klachten?
heb ook een keer die andere goedkopere soort gekregen onder de vermelding van de apotheek dat het precies het zelfde was alleen andere naam heeft alleen maar problemen opgeleverd ben met de pil begonnen omdat mijn menstruatie zo hevig was dat ik altijd minimaal 1 dag niks kon en me dus ziek moest melden na starten met m30 werd het een stuk minder en was ziek melden niet meer nodig na overstap op dat andere merk begonnen alle problemen weer heb toen via m'n huisarts een verklaring gekregen dat ik alleen m30 mag en geen enkele andere soort ze deden namelijk bij de apotheek heel moeilijk betaal hem nog liever zelf als die niet meer vergoed wordt dan dat ik elke maand weer zoveel problemen heb
hmz ik denk morgen gewoon ff ga bellen naar de huisarts.en me eigen pil terug vraag want waarom goedkopere pil je moet tegenwoordig overal voor betalen
Ik had hetzelfde. 2 jaar lang geslikt en toen was ik het zat met al die extra bijwerkingen en enorme krampen tijdens de menstruatie, heb toen de HA om M30 gevraagd, die slik ik nu weer een paar maanden en dat is een hele verademing! Moest hem toch al zelf betalen, dan maakt die paar euro per half jaar mij ook niet meer uit.
heb die pil maar ingenomen had vandaag te druk met de kindjes morgen even dokter bellen voor afspraak en die paar euro idd maak ook niet uit per jaar