ben je nu moeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelybaby, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Er werd gezegd dat je nog geen verantwoordelijkheden hebt als je zwanger bent,pas als je bevallen bent
    Nou daar ben ik niet mee eens
    Nu moet ik goed eten,mijn buik beschermen enz dus heb je nu al verantwoordelijkheden tegenover het leventje in je buik

En ontopic:
    Ik moest ook even achter mijn oren krabben
    Even goed nadenken over de vraag
    En voel me ineens MAMA!

Bedankt lovelybaby!

2. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja Puzz, door jou ben ik even hier gaan lezen en besefte me, dat hoe kort ik ook nog maar zwanger ben, ik me toch al moeder voel. dat zal ongetwijfeld als het kindje geboren is weer heel anders voelen. Maar ik voel me toch nu ook al moeder. En ik word daar erg blij van! Dus ook jij dan weer bedankt Puzz!

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ben je gestopt met roken?
    Laat je je wijntje 's avonds staan?
    Blijft de filet americain in de supermarkt?
    Was je kleertjes en richt je een kamertje in?
    Kortom; ZORG je al voor je kindje?
    HOU je van je kindje?
    Wil je het BESTE voor je kindje?

...

Dan ben je MOEDER! ;)

Althans, zo zie ik het dan he! ;)

4. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik ben het helemaal eens met het verhaal van Belle!

Na twee jaar ellende in de MMM is het ook bij ons gelukt en krijgen we een kindje over een week of 8, maar in mijn hart ben ik al 2 jaar moeder!

x Jille

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    belle je woorden blijven me telkens ontroeren.
    EN zoals je ze beschrijft voel ik me ook.
    Ik hoop dat onze wens in vervulling mag gaan straks.

6. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik voel me al moeder hoor! Ik voel die kleine de hele dag bewegen, zorg ervoor dat iik een gezonde zwnagerschap hou door me rustig te houden ivm hoge bloeddruk.
    Let op wat ik eet, genoeg slaap etc.!
    Nee, ik ben al moeder hoor!

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Wat een goeie!

8. Trees

Trees Niet meer actief

Belle wat verwoord je dit goed!

Wij hebben nog geen kindje, maar ik voel me zeker moeder. Ik weet hoe het is om zorg te dragen voor een klein wondertje zowel tijdens het proberen zwanger worden als het zwanger zijn zelf. Iets wat ik pas echt besefte toen ik ons eerste wondertje verloor. Er is een leeg plekje in mijn hart ontstaan voor het kindje wat er hopelijk ooit gaat komen. Ooit gaat dit plekje opgevuld worden of het nu onze eigen biologische kindje is of een kindje wat op zoek is naar een nieuw warm en veilig nest. Ja ik ben mama van zes kleine sterretjes en mama van een kindje dat nog niet bestaat.

9. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Maar toch zul je je anders moeder voelen als de kleine er echt is. Als je weet hoe hij of zij eruit ziet. Als je weet hoe je baby ruikt en voelt...
    Als je het het huiltje hoort en zelfs je lichaam daar op reageert. Als je je kindje leert kennen en leert herkennen.
    Dat is toch echt anders dan je moeder voelen als je kindje nog in de buik zit.

;)

10. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    ik noem mezelf nu al moeder

ook als ik tegen Menno praat, begin ik mijn zinnen met mama (of papa) vinden dit of dat...

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik voelde me al moeder toen ik nog maar net wist zwanger te zijn van de eerste. En dat is nooit meer weggegaan eigenlijk.
    Mijn man vond het gelijk ook allemaal heel erg leuk, was enthousiast, luisterde aan m'n buik enzo. Maar toch voelde hij zich pas écht vader toen onze oudste er was.
    't Zal ook aan de persoon liggen.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik vind wel dat je moeder bent als je zwanger bent,.
    Vind niet dat je al moederlijke taken uitgevoerd moet hebben om jezelf moeder te noemen, een beetje onzin..
    Je draagt een kindje bij je, als moeder van dat kind..
    Kan het niet precies uitleggen, maar dat is mijn mening

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

PRECIES! :D MOoi gezegt!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zie mezelf zeker al als moeder, omdat ik ons leven nu al niet meer voor kan stellen zonder ons kindje, moet huilen als ik in de ikea jonge stellen met een baby zie lopen (van blijschap dan he! werd heel raar aangekeken ;) ) en in praktische zin bezig ben met dingen regelen voor de baby.

moeder zijn is ook een gevoel vind ik.

15. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    Mijn mening.. als je zwanger bent.. maar tis meer een persoonlijk gevoel denk ik dat je hebt.. ik heb al meerdere kinderen en nu voel ik me ook al zoveel mama van dit ongeboren kindje.. je zorgt nu ook voor je kindje...

Bij de eerste voelde dit heel anders.. toen was ik alleen nog maar bezig met eendikke buik krijgen.. toen ik via de echo het kindje had gezien en uiteindelijk ook voelde kwam het gevoel steeds sterker...

Maar tis bij iedereen anders.. sommige dames meoten zelfs na de geboorte echt wennen aan het moeder zijn en groeit het gevoel daarna pas..

ik denk ook niet dat t heel veel uit maakt.. jij bent de mama van dit ongeboren kindje.. klaar.. en of je je al mama voelt.. dat komt echt wel..

16. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik moet zeggen dat ik me eigenlijk nog niet echt moeder voel
    maar wel een moederdag kado verwacht haha

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    :) ja ik ook! Hierrrr met die kado's.

Begin me nu wel steeds meer 'moeder' te voelen. Vooral omdat het kleintje veel beweegt en ik er daardoor steeds aan herinnert wordt (nee niet alleen door de dikke buik) dat ik écht iets draag. Nou ja, beetje vreemde uitleg is het geworden :oops:

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind trouwens OOK dat stief ouders die goed voor je zorgen ook zich een echte vader of moeder mogen noemen al heb je ze zelf niet gebaard of zit je bloed er niet in, mijn man hield meer van zijn stiefvader als van zijn echte vader en die noemde hij ook papa en die andere noemde hij (scheldwoorden die ik hier niet mag noemen) dus ja je bent denk ik gewoon vader of moeder als je je zo voelt denk ik?

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo voel ik het ook. Ik ben zwanger en weet natuurlijk nog niet hoe het is om echt moeder te zijn, maar ik voel in mijn hart al een tijd dat ik moeder ben. Eindelijk gaat mijn grootste wens in vervulling. een baby van mijn man en mij.

20. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0

idd dat vind ik ook ik ben dus ook stief mamma van 3 meiden
    oudste is 6 en de tweeling is 4 bijna 5
    en ja ik zeg ook gewoon dat het mijn kinderen zijn tegen vreemden dan als ze er om vragen dan ga ik neit het hele verhaal uit leggen
    ze zeggen zelf ook mamma en tegen hun eigen moeder zeggen ze gewoon mevrouw of noemen ze haar bij haar voornaam
    dus ja ik voel me ook 3 jaar moeder (van af mijn eerste sterretje tot nu)
    en al 2 jaar moeder met moeder taken

Deel Deze Pagina