Ben je ook een kreng als het nodig is.

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik hoop toch echt dat ik geen kreng ben. Ik hoor helaas wel vaak dat mijn blik of de toon waarop ik iets zeg, al zoveel uitstraalt dat alles al duidelijk is, positief, maar ook negatief. Daar ben ik me helaas op dat moment zelf niet bewust van. :)

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Dat vind jij ;) IK vind dat ik mij niet als kreng gedraag. Sommige denken daar anders over. Heb er geen problemen mee. De mensen die mij goed genoeg kennen prikken daar ook wel doorheen en weten wel beter.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Anderen vinden dat jij je als een kreng gedraagt, blijkbaar straalt iets in jou dat uit, waarom zou je dat willen? Je geeft zelf aan dat mensen die je goed genoeg kennen wel beter weten, maar het maakt je dus niets uit dat vreemden of kennissen denken dat je een krengt bent, terwijl je dat misschien niet bent?

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Probeer ook geen kreng verder te zijn. Maar mijn lichaamstaal kan wel eens anders overkomen. Dat heb ik soms niet in de gaten. Als ik mij erger probeer ik mij in te houden en toch kan ik het niet altijd verbloemen. Ben een emotioneel mens als mij wat dwars zit op een gegeven moment komt het er toch echt uit.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Dat ligt er maar net aan wat je onder krengerig verstaat. M.i heb ik niks verkeerds gezegd. Degene in kwestie begon de situatie van de betreffende TS te vergelijken met Afrika. Dus als je het hebt over krengerig dan zou je dat net zo krengerig kunnen noemen, maargoed. Had overigens ook helemaal geen kans gekregen om mezelf te verduidelijken daarna (nadat iedereen over mijn, maar niet over haar opmerking viel) aangezien het topic al op slot was.

Heb sowieso gemerkt dat jij mijn posts altijd verkeerd wil begrijpen en zo mogelijk verdraait, net zoals ik een keer iets over één Borderliner vertelde die ik kende en jij betrekt dat dan gelijk weer op jezelf... Snap eigenlijk niet zo waarom, maar eigenlijk hoef ik dat ook niet te snappen.

Dus haha.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Als je je ergert mag je heus wel ergens iets van zeggen, je emoties inhouden is echt niet altijd nodig. Wat ik wel altijd belangrijk vind, is de manier waarop je iets zegt. Je kunt op een arrogante toon een heel ander gesprek voeren dan op een respectvolle toon. Moet je ook maar eens proberen waarmee je het meest bereikt.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik kán echt een verschrikkelijke kreng zijn. Maar dat duurt héél lang voordat je me zo ver krijgt. Ik houd er ook niet van om krengerig en/of gemeen te zijn.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Behalve iemands posthistorie erbij halen en mee in het gezicht slaan om een punt te maken ;) Ik denk dat wij daarin ontzettend van mening verschillen. Ik vond dat namelijk wel een 'krengerige' actie. Daarmee bedoel ik niet dat je zo bent, maar zo kwam je wel op een hoop mensen over.

9. Nou, ik vind Kiekies een ontzettend lieve vrouw :D Ik heb je overigens ook in topics nog nooit als een kreng ervaren (naar anderen toe), ik vind je hier juist ook altijd heel lief, ik vraag me bij sommige topics écht af hoe je dat volhoudt :p Dus nee, geen kreng hoor!

Ik kan ook een ongelooflijk kreng zijn. Wel alleen naar mensen die het -in mijn ogen- verdienen ;) Oh en, de laatste tijd ook regelmatig richting m'n man, die het dan eigenlijk helemaal niet verdient, dat realiseer ik me altijd alleen achteraf pas :)

10. Veel te vaak, ja! Er zijn een hoop situaties geweest waarin een hoop mensen heel veel hadden kunnen leren, als jij wat meer een kreng was geweest ;) Jij bent juist veel te lief!

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Is ook weer zo, er zijn de laatste tijd regelmatig situaties voorbij gekomen waarbij ik best flink gemeen had kunnen (moeten, wellicht zelfs) zijn. :p

Ik heb het wel steeds vaker hier. Manmanman wat kan ik me aan sommige dingen ergeren.. Eerst liet ik dat langs me heen gaan, nu kan ik daar best een sneer over geven.
    En bij bepaalde onderwerpen ben ik echt onverbiddelijk. Ik hoop altijd voor de TS dat ik het topic niet vind. :) :p

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ik kan het wel.. hoef het gelukkig niet vaak. ;)

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ben echt noooooooooit een kreng!

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

hahaha geweldige actie van je! Had t zelfde gedaan!

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik kan ook heel gemeen zijn en het nog heerlijk vinden ook :p

16. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Shaddixxx dankje :D voordeel van een forum.. Ik kan er over nadenken zonder alles eruit te flappen. En voor sommige doe ik net wat meer moeite.

En natuurlijk vind ik het soms jammer dat sommige mij direct als een kreng zien maar ik kan er vrij weinig aan doen. In mijn werk (zorg) schijn ik weer te lief over te komen. Ach ik weet het ook niet meer. Zolang ik maar met mijzelf kan leven :D

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik kan een b*tch zijn, ja. Als ik je niet leuk vind (en dat kan zonder dat je iets gedaan hebt) dan kat ik je gewoon af. - Heel slecht van mezelf, en dat weet ik ook.

Zo heb ik mijn schoonzusje 3 jaar lang genegeerd en extreem lullig tegen gedaan. - Ik schaam me er nog steeds voor. Gelukkig heeft ze me vergeven en zijn we nu vriendinnen.

18. Moli

Moli Niet meer actief

ja dat denk ik wel, ik heb liever dat iemand eerlijk/oprecht is en dan misschien in ander mans ogen een kreng dan dat je je anders voordoet en je andere dingen denkt dan dat je zegt.

19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik kan ook een enorm kreng zijn, vooral als ik het ergens pertinent niet mee eens ben en ik weet dat ik in mijn gelijk sta.
    dan krijg ik echt een driftbui en die heb ik in de afgelopen 15 jaar 3 keer gehad op werk en 1 keer bij mijn ouders.

Ik sla dan ook helemaal door, flip compleet en ow wat ben ik een echt kreng.

Nu op werk ben ik aan het orienteren op schaalverhoging dmv een andere functie. Ik ben mijn huidige finctie zat. Ik werk helaas onder mijn niveau, maar ja, WW of lager geschaald, dan is de keuze snel gemaakt.
    Ik heb te kennen gegeven aan mijn leidinggevende dat ik hoger op wil, en me daar graag op wil orienteren.
    Na 6 weken had ik weer een gesprek met mijn leidinggevende, en zij had ook haar plaatsvervanger meegenomen in eht gesprek.
    (dit vanwege er reeds twee rondlopen op werk die ook neit meer gelukkig zijn met hun werk, en die hevig zijn gaan huilen, zich ziek willen melden etc).

Ze gaf me aan dat ze op zoek is naar iemand voor mijn plek zodat ik me kan orienteren op nieu werk, maar dat het nog wel even kon duren.

Ik heb heel normaal gereageerd en dat ik het volledig begreep, en dat ik gewoon mijn werk blijf doen tot er een plaatsvervanger is.

Ik geloof dat ze erg verbaasd was dat ik zo rustig reageerde (nav die andere twee) en dat was ook best tof.
    Maar ja, een logica inzien van het verhaal is handig, en ik snap haar volledig.

Maar als ze met een 1 of ander kontverhaal was gekomen, dan was ik waarschijnlijk wel boos geworden. hihi.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind mijzelf geen kreng en hoop dat anderen mij ook niet als een kreng zien. Zie dat namelijk niet als iets om trots op te zijn.

Deel Deze Pagina