Mwah, neuh het kan beter hier. Ik heb wel een aantal vriendinnen waar ik ook wel eens wat mee doe, maar de meiden waar ik het vaakst mee afspreek wonen beiden min. 45 minuten met de auto rijden bij mij vandaan. En de meiden die dichterbij wonen zijn altijd druk . Ik zou graag een vriendin hebben die in de buurt woont en bij wie ik niet schriftelijk in 3voud en rekening houdende met een termijn van 2 à 3 maanden een verzoek tot een date hoef aan te vragen. En ik heb dus wel vriendinnen, maar niemand als beste vriendin, of althans....niemand die mij zo ziet .
Ja, wij hebben nog dagelijks contact met onze jeugvrienden (stap vriendengroepen). Die vriendschappen zijn gegroeid en hechter geworden. Koppels uit vriendengroep van mijn man zien we wekelijks, we zitten allemaal in dezelfde levensfase, kinderen zijn bijna allemaal even oud en kunnen het ook prima samen vinden (resulteert in alle kinderverjaardagen met 12 kids onder 5 jaar ) Ikzelf heb 1 beste vriendin en 1 beste vriend, die zie ik als familie. Ik hoef ze niet wekelijks te spreken, maar dat zijn de mensen die ik (na mijn man en ouders) als eerste bel als er iets is.
Ik ben heel tevreden over mijn sociale leven. Ik heb best wel wat hechte vriendschappen met 4 meiden, ben close met familie en schoonzussen. De vriendschappen die ik heb weet ik zeker dat ik erop kan rekenen, ook als het niet goed met me gaat zijn ze er. Zeer tevreden, maar ik onderhoud ook de contacten zelf goed, stop er veel energie in.
Nee, sinds ik samenwoon heb ik geen sociaal leven. Op de 1 of andere manier had ik er nooit echt de tijd voor, nu ik een dochtertje heb mis ik het wel om een goede vriendin met een baby te hebben. M'n (vage) 'vriendinnen' hebben òf oudere kinderen óf niet. Ik had tot de zomer vorig jaar wel een 'goede vriendin' maar die bleek meer geïnteresseerd in mijn vriend dan in mij.
Ik heb geen sociale leven, en ik mis het eigenlijk ook niet. Ik spreek gemiddeld 1-2x per jaar af met een jeugdvriendin, en dit is meer dan genoeg.
Valt mij wel op dat er toch een aantal zijn niet niet tevreden zijn. Zp is dan toch een uitkomst he, niet helemaal hetzelfde, maar je kan wel fijn babbelen over je kinderen en je interesses
Niet echt tevreden Had al weinig contact met mensen maar sinds ik samen woon (30min met de auto) hoor of zie ik mensen bijna helemaal niet meer familie zegt zelfs dat ik aan de andere kant van de wereld ben gaan wonen Mis soms wel iemand om mijn hart te luchten enzo
Het gaat..Ik heb 2 goede vriendinnen. 1 zie ik elke week nav van fitnessen. Maar tussen door ook wel regelmatig appen. De ander zie ik weinig..en ik ben meestal degene die tussen door via whats app vraagt hoe het gaat. In 2013 veel spontaan langs geweest op de koffie of om te vragen ergens mee naar toe te gaan.. Zo ook met familie. Naast verjaardagen ben ik zo nu en dan tussendoor spontaan op de koffie. Als ik moeite doe dan heb ik goed contact met mijn broer zus en ouders en die ene vriendin. Maar dit jaar pak ik het anders aan..Ben er klaar mee om altijd het voor touw te nemen. Neem nu lekker een afwachtende houding aan. Zo zit een vriendin nu en de mmm. Heb vorige week nog spontaan een leuk kaartje gestuurd met dat ik aan hun denk..nog geen bedankje gehad. Via tel sms of whatsapp.
Ikzelf heb 1 beste vriendin waarmee ik alles deel. Voor de rest ken ik veel mensen via mijn vriend, hij kent erg veel mensen. Dus hij stelt mij regelmatig voor, en hebben we regelmatig bezoek van stelletjes en gaan dan gezellig gourmetten, dansen in huis Ik ga regelmatig zelf met mijn beste vriendin een bios pakken of uit eten, of gewoon een borrel bij elkaar thuis doen. Voor de rest gaat mijn vriend regelmatig met zijn vrienden gamen met een biertje erbij of soms naar een bar. Samen gaan we regelmatig uit eten, bios, of naar feestjes. Edit: ja ik ben tevreden met mijn sociale leven.
ik zou best wel wat meer vriendinnen willen hebben om samen over de kindjes te praten en af en toe eens wat gezellig met en of zonder de kinderen te gaan doen. ik heb wel een paar vriendinnen maar die hebben toch ook echt hun eigen dingen en werken veel die zie ik maar heel af en toe en ik ben helaas veel thuis vanwege mijn chronische hartziekte. en niet iedereen heeft begrip voor mijn energie beperking.
Ik ben zeer tevreden met mijn sociale leven. Van mijn middelbare school zie ik nog steeds mijn oude vriendinnengroepje van +/- 6-7 vrouwen. We wonen allemaal verspreid door het land van Maastricht tot Amsterdam en Drenthe maar we zien elkaar minimaal 1x per kwartaal en hebben een gezamenlijke groep chat op whatsapp. Zo delen we vaak foto's uit van onze kindjes om zo toch een beetje bij te blijven. Ook heb ik nog 3 vriendinnen die ik regelmatig zie van MBO studie. Eens per maand spreken we af voor een etentje, of een drankje of gewoon bij elkaar samen koken. Verder heb ik nog de gezamenlijke vrienden met mijn man ( de stelletjes zeg maar) die zien we met verjaardagen en af en toe in het weekend. we doen dat iets leuks met de kinderen, wandelen ofzo. Wegens een aantal keren wisseling van baan heb ik best wat excollega's. Omdat het met veel dames klikt zie ik deze ook nog regelmatig en komen we bij elkaar om samen te eten. Ook heir heb ik een gezamenlijke groep chat mee op whats app. Dus eigenlijk best wat verschillende soorten vriendinnengroepjes waar ik erg blij mee ben. Wel moet ik zeggen dat we er ook allemaal best wat tijd en energie insteken om elkaar ook regelmatig te zien/spreken!
Tevreden is een groot woord.. Ik ben een alleenstaande moeder,daarnaast zwanger van de tweede. Ik kan dus niet zomaar in de avond weg zonder steeds oppas te hebben. Juist ook omdat ik alleenstaand ben,ben ik in de avond vaak heel blij dat ik helemaal niets meer hoef Verder heb ik 2 hele goede vriendinnen,die mijn situatie begrijpen en waarmee het altijd gewoon leuk is. Daarnaast nog een paar gewone vrienden zegmaar. Maar ik zie gerust een tijd lang niemand eigenlijk. Voorheen had ik een eigen paard,en sportte ik in de sportschool. Het paardenleven mis ik nog het meest. Doe af en toe nog iets met de paarden waar ik dan volop van geniet. Het is goed zo,soms voel ik me alleen maar ben dat eigenlijk niet,ik weet dat dit genoeg is,meer is teveel en dat trek ik niet. Mijn tijd komt later wel weer
Ik ben zeker tevreden hoor! Heb veel vriendinnen die ik weinig spreek maar altijd even aanspreek zo af en toe, daarnaast heb ik 2 vriendinnen die ik regelmatig zie, de een heeft 2 de andere heeft 3 kinderen en we doen altijd leuke dingen. Vind hele kliekjes nooit zo leuk want dan heb ik altijd het gevoel buiten gesloten te worden maar die ontwijk ik vooral heel erg. Ben super tevreden met mijn vriendinnen die ik nu heb, heb ze dan ook al jaren, ben met ze opgegroeid. de "verste" is van de middelbare school, nieuwer heb ik ze niet hahaha Ben niet zo goed in nieuwe vrienden maken... maar aan de andere kant heb ik dat ook niet heel erg nodig voor mijn gevoel want ik ben best druk met de huidige.
Ik wou dat ik ja kon zeggen. Ik heb altijd een goed sociaal leven gehad maar de afgelopen jaren is daar verandering in gekomen,helaas. Ik ben heel gelukkig met mijn mannetje maar mis wel de vrouwelijke contacten. Zeker sinds ik moeder ben heb ik opeens meer behoefte hieraan en voelt het als een "gemis". Gewoon iemand voor een bakje koffie of een wijntje en wat gezelligheid.
Ik vind het helemaal leuk zoals het nu is Heb 1 super lief vriendinnetje en daarnaast nog een aantal vriendinnen die ik eigenlijk kennissen moet noemen omdat ik ze niet zo heel vaak zie/spreek. Maar het is zo ook meer dan genoeg voor me want zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen al ik 10 vriendinnen zou hebben haha.
Doe anders eens een oproepje hier op het forum? Of wie weet is er al een groepje uit jouw omgeving die hier samen kletst?