Ben je veranderd nu je mamma bent?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zilvervosje, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb inmiddels voldoende moed verzameld om iets te roepen over intelligentie en thuis zijn met je kindje...

Ik ben maar vier maanden thuis geweest. Ik merk dat ik het fijn vind om weer aan het werk te zijn omdat ik het gevoel heb dat ik daar intellectueel gezien meer wordt uitgedaagd. De dagen dat ik thuis ben, geniet ik ook enorm. Ik vind het heerlijk om met mijn zoontje te spelen. Ik houd ontzettend veel van hem en hij is echt vreselijk lief en vrolijk. We hebben echt dikke pret samen. Ik merk dat de verzorging van onze zoon andere kanten bij mij aanspreekt dan de intellectuele kant. Dus ik ben blij dat die kant nu weer op mijn werk tot zijn recht kan komen.
    In dat opzicht begrijp ik de eerdere uitspraken dus wel. Maar dat betekent niet dat ik thuisblijfmama's onintelligent vind. -Ik geloof ook niet dat de anderen dat bedoelden.-

2. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Om even op het onderwerp in te gaan:

Ik ben geen reet veranderd.. Hoogstends wat hyperder. Verder nogsteeds mezelf, en zelfs beter in mijn vel nu ik een kleine heb! Hij maakt alles af. heerlijk!

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben wel veranderd. in de bijna 17 jaar dat ik moeder ben. ik leef om moeder te zijn, voor die tijd leefde ik maar half. ik ben een moeder en thuisblijfmoeder met hart en ziel en zou niet anders willen. ik heb geen last van het feit dat mijn intiligentie achteruit zou gaan omdat ik niet werk.of dat de muren op me af komen of het kinder nivo. ( wat met 2 pubers behoorlijk hoog ligt trouwens, ik betrap me er weleens op dat ze soms slimmer zijn dan ik ) ik vind het heerlijk thuis. we doen daar graag financieel een stap voor terug en hebben ons leven daarop ook aangepast. kindjes worden zo gauw groot ik zou voor geen goud alles hebben willen missen van alledrie de kinderen wat ik nu wel heb gezien en meegemaakt.

mij heeft het dus gelukkig gemaakt en zelfverzekerder.

Deel Deze Pagina