eigenlijk krijg ik alles in het huishouden gedaan maar ik vind het zo enorm vervelen dat ik savonds nog aan de strijk moet terwijl ik toch liever bij mij ventje in de zetel zou zitten. ik werk voormiddag en verdien namiddag thuis wat bij als kapster ik heb een zoontje van 20 maanden die ik ook voldoende aandacht wil geven en nu ik zwanger ben wil ik smiddags ook wel wat rusten. dus wilde ik graag een huishoudhulp nemen via dienstecheques maar die gaan met pakketten van 2u? dus het is ofwel 2u ofwel 4u nu was ik aan het denken om om de 2 weken iemand voor 4u te laten komen maar enkel om te strijken. is dit nu te gek om iemand 4u te laten strijken moest ze klaar zijn ook wat te poetsen? mijn man zegt dat het zielig is om iemand zolang aan de strijk te zetten.weet trouwens niet of ze snel zal zijn of niet. 3u zou ideaal zijn geweest maar dat kan dus niet.
Waarom zielig ze krijgt er toch voor betaald via die dienstcheques. Ik zou lekker iedere week 2 uurtjes iemand laten komen Ik strijk zo wie zo pas als ik iets aan wilt trekken ik heb een hekel aan strijken hihi
Mij lijkt het onmogelijk om 2 weken lang je strijkgoed op te sparen! Ik moet het echt minimaal 1 keer per week doen want anders heb ik niet veel meer in de kast, ik draai iets van 3 wassen per week! Ik denk dat dan 1 keer per week, 1 a 2 uur beter is, maar goed, dat is natuurlijk mijn mening!
maar is 2u niet weinig om te strijken? we hebben altijd een hele berg eigenlijk. ik doe over 2 manden soms 3u maar ben dan ook wel erg traag aangezien het niet mijn favoriete tijdverdrijf is. maar idd 2 weken strijk opsparen is ook weer moelijk grrr kom er echt niet uit.
Hoi, Als ik de strijk 2 weken op zou sparen heeft mijn zoon geen kleren meer om aan te trekken ... Maarre.... 4 uur per 2 weken om te strijken Strijk je dan echt alles? Dat is toch niet nodig? Dingen zoals blousen (hoe schrijf je dat ), gekreukte kleding enz... oké, maar het meeste kun je toch gewoon netjes opvouwen en in de kast leggen? Dan ben je volgens mij echt niet langer dan een half uurtje per week bezig hoor.....
Mag ik vragen wat jij allemaal strijkt dan ? Ik strijk maar een paar keer per jaar, alleen het hoognodige.
Strijken is ook niet mijn grootste hobby, dus ik strijk zo min mogelijk! Ik strijk eigenlijk alleen katoenen shirts en 1 katoenen broek. Ik doe ongeveer een uur per week over de strijk, als het al niet minder is.
Iemand die snel is met strijken is met 2 uur echt al een heel end op weg. Ik zou dan ook kiezen voor 1 keer in de week 2 uur iemand te laten komen voor de strijk!
ik strijk dus alles behalve handdoeken. ik heb graag alles netjes in de kast liggen daarom. maar ik denk dat ik dan idd iemand 2u per week laat komen voor de strijk. als het dan te weinig is kan ik nog opgaan tot 4u ofzo.
Oh meid wat strijk jij veel ! Ik moet er niet aan denken. Ik strijk alleen sommige broeken en bloesjes die er anders echt niet uitzien. Voor de rest niets. Ik heb er een schurfthekel aan.
ik vind dat je groot gelijk hebt hoor. wij zijn het ook van plan. je moet niet vergeten dat je als vrouw een hele taak hebt, moeder zijn, zelf werken, huisvrouw zijn...is veel hoor. en je kan het misschien wel maar waarom zal je het doen als het ook anders kan? en zo iemand krijgt daar betaald voor, voor iets waar zij goed zijn. ik vind het goed hoor.
Ik strijk echt nooit...nouja nooit alleen de overhemden van mijn man zijn uniform (dat uniform waar hij overhemden bij heeft draagt hij 1x per jaar hihi) en verder soms een blouse maar verder echt niets... Wat is dat eingelijk zo,n dienstcheque?
Dan denk ik op mijn manier: stel prioriteit. Wil je tijd met je kind doorbrengen dan heb je wat minder tijd voor je huishouden. Dan maar niet altijd alles spik en span.
wij hebben een strijkwinkel in het dorp haha kun je je mand strijk heen brengen en later weer gestreken ophalen. werkt volgens mij ook met dienstencheques.
ik heb het graag netjes thuis kan er niks aan doen, en we hebben de middelen om een huishoudhulp te nemen dus zie niet in waarom ik het iet zou moeten doen het is alleen die uren regelen.... dienstecheques zijn hier in begie(weet niet of ze het in nl ook hebben) chequeq die je op voorhand aankoopt aan 6.70 per uur en erna kan terug trekken van de belastingen zodat je eigenlijk maar 4.20 betaald. je hebt ze voor poetsdiensten, strijkdiensten, klusjesdiensten, maaltijdiensten echt voor vanalles.
2 uur per week moet genoeg zijn toch? Ik strijk ook echt maar een paar keer per jaar, idd alleen een keer een overhemd of blouse. Vind het echt een kl*te klus hoor!
je die hebben ze hier ook maar een vriendin van me bracht har strijk daar vaak en na een tijd had ze door dat er heel veel niet weer mee terug kwam. daarom heb ik het liever hier thuis.