Kaartjes doorverkocht

Discussie in 'De lounge' gestart door DevilFromHeaven, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DevilFromHeaven

DevilFromHeaven Actief lid

9 mrt 2014
    122
    0
    16
    Ik heb een vraagje; ik heb kaartjes gewonnen voor een voorstelling maar zelf kon ik niet gaan. Toen heeft een vriendin aangegeven die kaartjes wel te willen dus gaf ik ze aan haar. Nou kwam ik haar vandaag tegen en vroeg wat ze van de voorstelling vond zegt ze dat ze niet is geweest maar de kaartjes verkocht heeft :( Dus ik heb een beetje boos gezegd dat dat fijn voor haar is, maar ze snapt het volgens mij echt niet ..
    Ik vond het zelf nogal raar omdat ik ze aan haar heb gegeven terwijl ze wist, dat ik elke cent wel kan gebruiken en zelf wel gegaan was als ik kon.

Wat vinden jullie ? Overdrijf ik ?

2. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    dvh ik vind het wel raar ja
    maar je hebt ze gegeven en zij zou zeker weten gaan?
    of heb je ze gegeven en wist ze het nog niet zeker?
    ik zou het hoe dan ook netjes vinden als ze de helft of alles aan jou betaald
    jij hebt ze tenslotte gekocht toch??

3. tuc

tuc Niet meer actief

ow nee dat is niet zo netjes nee. Als ze uiteindelijk zelf niet kon had ze ze wel aan jou terug moeten geven om te kunnen verkopen.

4. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus jij hebt ze gratis aan haar gegeven en zij heeft ze doorverkocht? Dat vind ik niet netjes, kan me jouw gevoel goed voorstellen.

5. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wat aso zeg! Ze had jou het geld horen geven!!

6. DevilFromHeaven

9 mrt 2014
    122
    0
    16
    #6 DevilFromHeaven, 21 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2014
    Ik heb ze gewonnen, niks voor betaald dus en daarom vroeg ik er geen geld voor van haar, dat vond ik niet eerlijk :) maar zij dacht daar blijkbaar anders over ..

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Daar zou ik echt boos om zijn. En ik hoefde haar de eerst komende tijd ook even niet te zien denk ik..

8. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Daar zou ik ook boos om zijn, zou dit wel tegen haar zeggen.

9. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Als jij ze weggeeft is het niet meer aan jou om te bepalen wat zij er mee doet. Als zij besluit niet te gaan, maar ze te verkopen is dat haar goed recht, de kaartjes zijn toch dan van haar?
    Maar als ik die vriendin was, zou ik 50/50 doen. Zo hebben jullie er allebei nog wat aan.
    Als jij die kaartjes zélf had gekocht, had ik jou nóg iets meer gegeven van het bedrag.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik vind dat niet netjes, ik had vorig jaar ook kaartjes gekregen voor ene musical, dolblij mee, maar door omstandigheden konden wij toen niet heb ze toen binnen dezelfde vriendengroep door gegeven aan anderen zodat de kaartjes toch gebruikt gingen worden. Het is geen moment in me opgekomen om er geld voor te vragen, als ik nu zelf iets win en we willen er niet heen verkoop ik het gerust door, maar iets dat ik van een bekende gekregen heb, nee echt niet!!

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind dat ook heel raar eigenlijk, zou ik ook niet zo waarderen.
    Laatst had ik wat kleertjes weggegeven die ik niet zo mooi vond en die een kennis geweldig vond, gewoon nieuwe pakjes dus met kaartjes er nog aan, en die kwam ik later op mp tegen. Heb ik ook wat van gezegd, vind ik zo raar.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat vind ik -heel- raar!

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Nou zeg, dat vind ik best aso!

14. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik er wat van gezegd had.. zo van, als ik geweten had dat jij niet zou gaan had ik ze zelf wel doorverkocht...

15. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Waarom zeg je dat dat fijn voor haar is. Ik snap dat je het sarcastisch bedoeld maar jeetje...hoe moeilijk is het om gewoon te communicetren met iemand?!?

Je had toch gewoon kunnen zeggen dat je dat vreemd vindt aangezien jij haar de kaartjes had gegeven en dat je het op prijs zou stellen als zij jou het opgeleverde bedrag zou geven (of de helft of schenken aan een goed doel of wat je maar wilt).

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Asociaal en achterbaks die 'vriendin' van jou.

17. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    In principe zijn de kaarten van haar nadat jij ze gegeven hebt en mag ze er dus mee doen wat ze wilt. Maar ik vind het niet netjes en ik zou het ook zeker niet kunnen waarderen.

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dit;)

19. DevilFromHeaven

9 mrt 2014
    122
    0
    16
    Omdat ik eigenlijk niet zo goed wist wat voor houding ik moest aanemen, dit was het eerste wat in me opkwam en toen moest ik alweer weg dus vandaar ..
    En het gaat me niet zozeer om het geld, ik vond het eerder raar dat ze die kaartjes wilde om ze door te kunnen verkopen ( ik heb via via gehoord dat ze er nooit heen wilde gaan maar of dat waar is weet ik natuurlijk ook niet zeker )

20. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongelooflijk! Zou er zeker wat van zeggen. Wat een vriendin, niet dus.

Deel Deze Pagina