derek ogilvie en hulp bij opvoeden

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuwpop, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik zie de laatste tijd veel afleveringen terug van derek ogilvie en vraag me af of er hier ouders zijn die deze derek hebben ingeschakeld bij de opvoeding/problemen van jullie kind.
    zo ja hoe is jullie ervaring ermee geweest? en moet dit betaald worden?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Moet dit niet in een ander topic?

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
  4. Loesje86

De lounge is er toch voor alles wat niet over baby's en kinderen gaat? Denk dat het beter thuis hoort in films/ televisie of peuters en kleuters?

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    als dat zo is dan sorry, dan zullen de modjes het wel verplaatsen.

6. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Om eerlijk te zijn snap ik niet dat je dit niet gewoon even zegt i.p.v. op vragende wijze iemand hierop op de hoogte te stellen.
    Bedoel dit niet lullig verder, maar je post eerst: Moet dit niet in een ander topic? En daarna bovengenoemde quote. Je kunt toch even zeggen, dit soort topics kun je beter plaatsen in de categorie waar het hoort, want in de lounge gaat het over alles behalve kinderen. En als je dit niet wil uitleggen, waarom laat je de moderators niet hun werk doen.....

7. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ach ze is blijkbaar een nieuw modje wat nog niet aangekondigd is! ;)

8. Loesje86

Nou, om eerlijk te zijn, laatst kwam er een topic over onderwerpen die steeds maar in de Lounge geplaatst worden die er niet in thuis horen. Ik ben er ook op gaan letten, klikte overigens ook al weleens op het verkeersbordje, maar het gebeurd inderdaad wel erg vaak. Vandaar misschien mijn beetje botte reactie, sorry. Maar heb het idee dat het voor de meeste gewoon maar gemakzucht is en het daarom maar in de lounge geplaatst wordt. Bedoel ik jou niet mee sneeuwpop, maar gewoon in het algemeen.
    Sorry, was even offtopic ;)

9. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik snap je wel maar t kwam niet leuk over nee in een ander topic in de lounge doe je dit ook. ik heb ook getwijfeld tv/film of de lounge maar nooit gedacht aan peuter/kleuter dus kwam het hier terecht mocht het niet goed zijn dan verplaatsen ze het maar.
    hoop dat na deze discussie er nog tips binnen komen. ;)

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Ontopic: nee, geen ervaring met Derek maar ik geloof wel in hem en zijn manier van aanpakken van problemen. Ik weet niet of je zelf contact met hem op kunt nemen. Soms zijn er via RTL oproepen voor 'publiek' en zo konden ouders ook inschrijven voor Dereks programma

11. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Volgens mij gaat het meer over zijn programma en of dat geholpen heeft dan over kinderen zelf, dus lijkt mij dit topic hier prima op zijn plaats, maar dat terzijde.

Ik ken zelf niemand, maar ben wel benieuwd! Ben je van plan om zijn hulp in te schakelen? Wat zou zoiets kosten trouwens...

Groetjes

12. dekilene

dekilene Niet meer actief

Als wij de hulp nodig hadden, dan hadden wij hem zeker ingeschakeld.
    Maar gelukkig is dat niet nodig.

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeeetje waar maak je je druk om....

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Weet alleen dat hij een tijd terug ontmaskerd is als oplichter (over die geesten enzo) dus ik zou geen vertrouwen meer hebben in zo iemand

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Zou hem niet vertrouwen, lijkt me zeer geldzuchtig en erg goed in cold-readings (soit, in lichaamstaal dus om zo goede antwoorden bij jou uit te lokken).

Mss kun je je opvoedprobleem hier stellen (bij de peuters/kleuters dan), enorm veel ervaringsdeskundigen.

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik ken ook niemand helaas. Ik denk dat hij extreem goed is in lichaamstaal, en ik denk ook dat dat gewoon goed werkt bij kinderen die niet goed onder woorden kunnen brengen wat er gebeurd. En ik vind het heel goed dat hij de ouders eerst aan zichzelf laat werken, want 9 van de 10 keer is het ook echt 'de schuld' van de ouders dat de kids zich zo gedragen.

Soms vind ik het best een shocking programma, zoals die vader laatst die constant zo tegen dat 3 jarige meisje liep te schreeuwen, dreigend op haar afrende, haar nog extra kleineerde met dingen als 'kijk haar nou janken joh, ga maar lekker janken joh', echt verschrikkelijk zeg. En dat gebeurd dan terwijl hij weet dat hij gefilmd wordt, ik vraag me dan af wat er thuis allemaal gebeurd...

17. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Waar is de "Vind ik leuk"- knop??!

:D

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Nee. K vind het namelijk een oplichter die misbruik maakt van ouders die in een kwetsbare positie zitten. Een zeer kwalijke zaak!

19. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Derek beschikt inderdaad niet over een speciale gave om met je kind te kunnen communiceren zoals hij het voor doet komen. Hij doet namelijk alsof hij de gedachtes en ervaringen van kinderen kan oppikken maar dat is niet zo.

Het zijn ook niet de kinderen die aangepakt worden, maar eigenlijk altijd de ouders. Derek kijkt naar hoe ouders zich gedragen, hoe het kind zich gedraagd en doet vervolgens alsof hij dingen telepathisch door krijgt. Hij roept nog wat jaartallen of andere dingen die bij 1 op de 2 kinderen voorkomen zodat ouders zich er volledig in herkennen en het verhaal aanvullen (cold reading).

Ik persoonlijk zou nooit naar zo iemand toe gaan en al helemaal niet er voor betalen. Je hebt meer aan een opvoedkundige, gedragstherapeut of kinderpsycholoog, iemand die er voor geleerd heeft en die niet jullie persoonlijke verhaal hoeft te delen met half Nederland om er op die manier nog meer geld mee te verdienen.

20. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    amen to novaa ( durfde het eigenlijk zelf niet goed schrijven).
    Deze vond ik wel frappant: hij spreekt engels (is australier dacht ik) maar hij verstaat nederlandse peuters????

Deel Deze Pagina