Ben je vroeger gepest? Of was je misschien 1 van de pesters?

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Arme meid :(

2. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik ben vroeger gepest. Ik was altijd het zwaardere en stille meisje van de klas met hoge cijfers. Had een meisje in de klas die op mij leek en het nodig vond om mijn haar af te knippen, mijn trui kapot te knippen, kauwgom in mijn haar en een sjaaltje van een andere vriendin die ik even wou passen te strak aan te trekken.... waardoor ik net niet gewurgd werd ( de lerares kwam binnen)
    Ik ben hier eigenlijk altijd erg onzeker door gebleven... en durf niet naakt te lopen waar mannelijk gezelschap bij is, laat staan seks met het licht aan... vreselijk want wat als hij me dik en lelijk vind en afknapt..
    Ook betrek ik een hoop op mezelf..

Achteraf is ze zelf dik geworden, en onzeker meisje geworden. Is later nog een collega van mijn zus geworden en heeft toegegeven dat ze jaloers was... tja daar koop ik niks meer voor ... ,maar toch..

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja echt heel zielig.. maar je wist niet beter want niemand mocht haar.
    Zelf ben ik ook wel eens gepest, heb niet echt het idee dat ik er nu nog mee zit ;)

4. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik heb wel gepest en andere hebben 2 keer een poging gedaan om mij te pesten. De eerste keer was toen ik in groep 8 naar een andere school ging. Ik kwam in een hele hechte klas van zo'n 18 kinderen. Ik kwam binnen en er werd gelijk gekeken of ik een doelwit was. Er liep een jongen op me af die me uitschold en me vervolgens een zet gaf. Jammer voor hem....als ik iets namelijk kan is het van me afbijten en dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb hem zonder 1 scheldwoord te gebruiken even flink de waarheid gezegd over zijn gedrag en daarna over 2 tafels heen gegooid. Je snapt, ik was vanaf dat moment alles behalve een doelwit en iedereen wilde vriendjes zijn haha. Trouwens een super leuk jaar gehad en met die jongen nog 4 maanden verkering gehad.

De tweede keer was toen ik van de kleedkamer naar het gym lokaal liep als tweede jaars. Een eerste jaar dacht grappig te zijn en riep: so wat is dat voor een opgedirkte ****. Niet heel slim...Ik was op die school op zijn minst erg populair maar ja, dat wist dat meisje nog niet. Zij was dan ook degene die ik heb gepest. Niet heel ernstig maar wel redelijk doeltreffend. Ik ben vrij communicatief en weet dingen dus redelijk te brengen met de juiste woorden. Na een paar maanden was ik er klaar mee. Dit heb ik haar ook gemeld met de boodschap dat ze weer rustig door de gangen kon lopen maar beter wel op haar woorden kon letten.

Ik heb niet het idee dat ik haar eeuwige schade heb aangebracht. Ik denk dat ze wel 2 keer nadenkt wie ze in de toekomst nog aanspreekt met lelijke woorden. Later kwam ik haar met stappen altijd tegen en probeerde ze weer iets tegen me te zeggen. Ook dit was geen succes. Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Ik had op school wel heel erg de neiging om het op te nemen voor kinderen die echt tot op het bot gepest werden. Dit heeft mijn vader me altijd geleerd. Dat heb ik dan ook wel gedaan.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dus je mocht haar niet omdat niemand haar mocht? Nice...

Enne...wel eens gepest worden is natuurlijk heel wat anders dan structureel gepest worden.

6. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ben nooit gepest, en heb zelf ook nooit iemand gepest. Dat vind ik het laagste van het laagste!

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    nee hoor, ik was niet de liefste van de klas ;) vind het alleen niet zo vreemd dat ze door iedereen is gepest, als je al van meerdere scholen af bent gepest is dat vast niet zonder reden.

ik werd gepest door 1 jongen, elke dag.. totdat ik hen een klap verkocht waar de hele klas bij stond.

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ook heel erg gepest op de basisschool, vanaf dat ik kleuter was tot aan het moment dat we naar de grote school gingen. Mijn vader was beroepsvisser dus ik werd altijd uitgescholden voor guppie en dat ik naar vis stonk. Ook waren allebei mijn ouders al wat ouder dus werd ik daar ook mee gepest, en dat mijn kleren naar rook stonken want mijn ouders rookte. Ik was ook een stevig kind, dus daarover werden ook stomme grappen gemaakt. Ook werd ik geslagen, het leven werd me heel erg zuur gemaakt en er was echt niemand die daar wat aan probeerde te doen. 1 juf nam het voor me op maar zij verhuisde naar Oud-Beijerland en dat vond ik zo erg. Toen ik naar de grote school ging gingen de pestkoppen mee want hier had je 1 mavo en dat was het. Ik heb het volgehouden tot de 2de klas en toen ging het echt niet meer:( Ik moest naar de grote stad en daar naar school ( bijna een uur fietsen ) en daar ging het beter, ik kreeg vriendinnen en op school ging het ook heel goed, ik ben daarna de vooropleiding van het HBO gaan doen, toen ik daar mee klaar was ben ik in de zorg gaan werken. En die pestkoppen...tsjaa die doen net alsof er nooit was is gebeurt, maar ik zal het nooit vergeten. Zelfs nu voel ik nog een soort van angst als ik er één in de supermarkt tegenkom:(

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nou, als ik de verhalen hier zo lees ben ik "blij" dat ik gepest werd en geen pester was. Iemand insmeren met lijm en zaagsel? Ik denk dat ik niet met mezelf zou kunnen leven als ik iemand het leven zo zuur zou maken.

Dan maar een buitenbeentje..

10. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Wat een kansloze opmerking. Alsof iemand erom vraagt om gepest te worden.

De enige reden die er te bedenken is dat ze op meerdere scholen is gepest, is te wijten aan de pesters en niet aan t slachtoffer!

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    pff ja.. ik had een vriendinnetje en die werd nog erger gepest dan ik.. haar stiefmoeder was erg slecht voor haar. ze moest bijv. haar haren kort knippen, en in een tuinbroek naar (hele lelijke) naar school enz. en nu.. ze is echt een mooie meid met lange haren! alleen heb ik geen contact meer met haar (ze ging toen verhuizen)

12. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Nee inderdaad, iemand die verlegen en onzeker is vraagt er inderdaad zélf om. Had ze maar niet van die oude ouders moeten hebben. Eigen schuld, dikke bult... ;)

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, even als advocaat van de duivel, maar sommige dingen werken pesters echt wel in de hand.
    Wij hadden niet zo'n grote pestersklas, maar er zat wel een meisje in die het af en toe moest 'ontgelden'.
    Die stonk ontzettend naar zweet.
    Dan ligt de schuld niet zozeer bij dat meisje, maar meer bij haar ouders die er voor moeten zorgen dat ze schone kleren aantrekt en een goede deo gebruikt. Om maar even een voorbeeld te geven.

14. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Om nog maar niet te spreken over rood haar, pukkels, brildragers, sproeten... Allemaal dingen waar je als ouder best iets aan kan doen, toch?

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    En nog steeds geen lieverdje? ;)

Ik heb een tijdje gehad, ik denk toen ik in groep 4 zat ofzo, dat er altijd een jongen uit mijn klas mij ging schoppen en slaan onderweg naar huis.
    Toen mijn moeder is gaan praten met zijn ouders is het gestopt.
    Verder nooit gepest. Zelf al had ik kort haar, bril, stil...hoorde ik altijd wel bij het populaire groepje.
    Ik heb zelf weleens iemand gepest. Bijvoorbeeld uitschelden met een groepje. Dat was op de basisschool en is misschien 3x voorgekomen.
    Nooit iets stelselmatigs.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach, je snapt best wel wat ik bedoel of niet dan? ;)
    Daar heb ik het niet over, maar er zijn bepaalde dingen waar je als ouder zijn echt wel iets aan kan doen.
    Natuurlijk zijn er genoeg dingen waar je niets aan kan doen, en dat er dan dingen gezocht zullen worden door pesters.
    Maar soms kan er best wat aan gedaan worden. Het voorbeeld dat ik gaf bijvoorbeeld. Best een leuke meid, leuke kleding, alleen gaf ze geen ene flikker om persoonlijke hygiëne. En ja, daar werd ze dan af en toe om gepest. Heel sneu, want het is zo makkelijk te verhelpen.

17. Amethist

Oei, nou idd...ik had een bril, een beugel én pukkels....bad bad parents!!! Zij hadden het gewoon allemaal kunnen voorkomen. Echt zeg, dat ik dat nou nooit heb begrepen. Suits me right dat ik gepest werd...

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben nooit gepest.

Of ik een echte pester was weet ik eigenlijk niet, ik vond het meer plagen maar ik weet niet hoe het op anderen over kwam.

Zodra ik het gevoel had dat het te ver ging stopte ik ermee en zorgde dat de gepeste bij onze vriendengroep mocht.

Ik kon er ook altijd moeilijk tegen als mensen werden gepest waarvan je gewoon zag dat ze geen weerstand konden bieden, ik voelde mij dan altijd geroepen om het voor diegene op te nemen.

19. Amethist

Wie zegt dat ze niks gaf om persoonlijke hygiëne? Misschien had (heeft) ze wel een aandoening waardoor ze overmatige transpireerde en/of een zeer sterke transpiratiegeur had.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Omdat het meerdere keren met haar besproken is ( was echt misselijkmakend als je er achter zat, heel intens ) met de mentor en klassenoudste er bij.
    Kleren werden niet gewassen, deo niet gekocht en zij vond het ook wel prima.

Deel Deze Pagina