Hoi hoi, Soms als ik gewoon heel rustig zit, dan doet mijn hart opeens alsof ik net een stukje heb gerend of zo Dan voel ik mijn hart kloppen in mijn keel. Niet super snel of zo, maar wel merkbaar. Dan doe ik niets bijzonders en de baby is dan ook niet altijd heel druk. Zijn dit hartkloppingen? Is dat normaal? Mijn bloeddruk is goed, mijn bloedsuiker ook en mijn ijzer is ook prima in orde..
Ja dat kan. Ik heb het soms zo erg dat ik hem soms echt voel overslaan. Ik vond dat ook heel eng, maar volgens de gyn hoort dat erbij dit staat op internet: De moederkoek (placenta) is een erg ingewikkeld orgaan, bestaande uit een wirwar van bloedvaten. Deze bloedvaten moeten goed doorbloed worden. Hiervoor is extra bloedvolume nodig. Het hart moet dit extra bloedvolume ook rondpompen. Deze tijdelijke inspanning kan het hart goed aan. Af en toe kan het hart hierbij wel eens overslaan, dit noemen we een hartklopping. Ook in uw zwangerschap kunnen hartkloppingen af en toe optreden.
Ok, gelukkig, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken. Voel me verder ook perfect, gelukkig geen vervelende kwalen!
ik heb het een aantal keer per dag, komt ook door de bloeddruk zegt mij VK. Doordat de bloeddruk vaak lager is dan normaal omdat de meeste bloeddruk naar het kindje gaat ( overgens kan dit geen kwaad bij zwangerschappen en is het normaal) kan het wel eens zijn dat je hart ff een tantje extra moet bij zetten om te compenceren voor de bloeddruk van de moeder zelf... maar het is wel schikken als je het voeld, hihi