ja het komt steeds dichter bij voor mij en daarbij word ik behoorlijk nerveus van alles.... hoe zal het gaan de narcose de prikken ieuwww ohhh ben zo een zenuwpees weet dat het moet gebeuren hoor bij mij gaan ze een Cyste van 14cm diameter uit de holte van mijn nier halen........en ja ik zie er enorm tegen op. 23 nov raakte ik met pijn in mijn zij bij huisarts ik kreeg een verwijzing voor een echo na de echo uitslag meteen die dag bloedprikken voor tumormarkers in mijn bloed.ct scan erachteraan en tja er zit wel iets heel groots bij uw nier en goed of kwaadaardig....??? dus Uroloog en daar hoorde we 1 op de 3 is niet goedaardig dus meteen weer bloedprikken en datum voor een punctie gehad. punctie was voor de feestdagen en kreeg 30 dec de uitslag... gelukkig goedaardig...pfffffffffff maar hij moet er dus wel uit omdat hij in de weg zit en pijn geeft tegen long lever mild en de hele binnenboel... nu dus 6 februari de operatie.... ik weet dat ik er zelf dat moment weinig van mee zal krijgen maar het ideeeeee brrrrrrrrrr ik hoop hier in dit forum een beetje mijn stress neer te kunnen gooien en te lezen hoe andere hier mee omgaan en omgegaan zijn.
Oei dat is niet fijn. Ik ben er zelf ook doods benauwd voor ik moet al jaren geopereerd worden maar ik hou het tegen omdat ik niet durf. Ik lees dus mee
Ik ben geopereerd aan mijn blinde darm en de keizersnede van mijn zoontje. Binnenkort word ik aan mijn neus geopereerd. Ik was de eerste keer ook doodsbang, maar écht het valt mee! Succes!!
Ik heb een borstverkleining gehad en mijn galblaas is verwijderd. Het viel mij qua narcose honderd procent mee! Ook met de nasleep ervan. Herstel van de beide operaties kan ik wel iets over schrijven maar dat verschilt per operatie. Zo is het herstel van een borstverkleining veel langer dan van verwijderen galblaas. Heb uiteindelijk veel meer pijn gehad van de galblaas die verwijderd is dan de borstverkleining. Ennu (A) ik vond moment dat de narcose ingespoten werd echt HEERLIJK (A) meen ik serieus haha Succes en hopelijk herstel je voorspoedig!
ojee zeg, 14 cm in diameter, das flink zeg. succes iig met de operatie en het herstel. hier vaak geopereerd; 1982 open hart operatie 1984 open hart operatie 1986 gedotterd/hartstilstand 1998 blinde darm (bleek overbelaste buikspier te zijn ahum) 2001 gedotterd/hartstilstand 2003 icd/pacemaker inplantatie 2009 icd/pacemaker vervanging 2011 keizersnede dochter 2013 keizersnede zoon 2015? icd/pacemaker vervanging.
Jeetje wat spannend, gelukkig goedaardig maar snap dat je er geen zin in hebt. Jeetje Senna, dat is ook heel wat! De eerste keer ben ik aan mijn keelamandelen geopereerd ik was toen 16. Dit was echt verschrikkelijk ik kan mij alleen herinneren dat ik wakker werd na narcose in de uitslaapkamer. Ik kon geen ademhalen of slikken en raakte in paniek waardoor ik met mijn vingers in mijn keel begon te prikken, vervolgens rende de zuster op mij af om te zeggen dat ik dat niet mocht doet omdat ik anders mijn hechtingen los zou maken. Vervolgens heb ik twee weken amper durven en kunnen eten en drinken omdat het heel erg pijn deed maar ik ook bang was van die hechtingen. Ik heb drie dagen in het ziekenhuis moeten blijven omdat ik er goed ziek van was ook veel overgegeven. Mijn tweede keer was een blindedarm ontsteking waar zal in belgie achter kwamen. Ik mocht met spoed en labresultaten door naar Nederland waar ik met paracetamol op naar huis ben gestuurd, ik moest de volgende dag maar terug komen. De volgende dag ging het zo slecht (twee dagen leeg gelopen, hield niks binnen) en miest nuchter blijven voor eventuele operatie dat ze er toen achter kwamen dat het oeps toch wel mijn appendix was en die er met spoed uit moest omdat hij bijna geknapt was (wat gevaarlijk is voor de maag). Gelukkig was deze operatie minder erg qua pijn dan de keelamandelen maar het voortraject was wel verschrikkelijk. Ik wik je niet bang maken want iedereen reageerde anders op een narcose en operatie. Maar besef wel dat een operatie geen beautytreatment is en dat het dus pijn kan dan achteraf. Tussentijds slaap en droom je heerlijk en je krijgt pilletjes die je loom maken en relaxed, althans die kreeg ik van te voren
Senna: Wat veel operaties en nog aan de hart! Wat wil ik je veel geluk toewensen en zeggen dat je een sterke vrouw bent!
1985 Hartoperatie - hartklep (was toen 5 maand oud) 2001 Wijsheidstanden eruit 2006 Biopt nemen in mijn hersenen naar aanleiding van mijn trombose 2008 Spiraaltje erin
Jeetje Senna, heftig zeg! 2009: keelamandelen verwijderd 2014: LEO Nou, dat was het. Mag me nog gelukkig prijzen geloof ik. Ik vond de narcose enzo echt meevallen! Ik kreeg ook zo'n zuurstofmasker op en werd echt heeeel erg misselijk voor ik in slaap viel, maar dat krijg je maar vijf seconden mee, haha.
1 kijkoperatie buik 2 keizersnedes 1 algehele narcose. Misschien stom... maar het moment van in slaap zakken vind ik heerlijk voelen!!
Die verdovingen vind ik altijd het vreselijkste! En dan ook de verhaaltjes die de dokters errond vertellen. Maar ik ben altijd wel verschrikkelijk snel terug wakker nadien .
Keizersnede, rest waren kleine ingrepen: lipbandjes doorgeknipt, moedervlekken verwijderd, 4x teennagelextractie, verstandskiezen eruit gesneden. Het enige waar ik echt bang voor was/ben is de teennagelextractie!
keizersnede. was 0,0 zenuwachtig en vond er niks eng aan ofzo maar manlief zag spierwit die blik vergeet ik nooit meer
3 jaar neusamandelen en buisjes 6 jaar oud holtes schoongemaakt 24 jaar spoed ks onder narcose 25 jaar holtes weer schoongemaakt en neus rechtgezet 27 jaar 22 weken zwanger en galblaas verwijderd 28 jaar 27 weken zwanger en ercp onderzoek valt onder de lichte ingrepen was ook deels bij. Nu even afwachten wat het straks wordt ks of normalen bevalling Ik heb eerlijk gezegd mijn portie wel gehad voorlopig.
Het afgelopen jaar 6x geopereerd. In Febr niercrisis gehad, bleek na onderzoeken dat ik met een ureterstenose zat en hydronefrose. Ureterstent geplaatst, na 4 weken terug verwijderd in de hoop dat deze de stenose heeft weggewerkt. Na enkele dagen opnieuw ureterstent geplaatst wegens urosepsis (was mezelf aan het vergiftigen, nieren werkten heel slecht). Dan heeft de uroloog beslist om een ureter-reimplantatie te doen (hierbij maken ze de verbinding van de ureter aan de blaas los, halen het defect eruit en maken nieuwe verbinding met de blaas). na 4 weken werd de stent opnieuw verwijderd, maar ik bleef met nierontstekingen zitten. Second opninion gehaald in UZ en opnieuw ureter-reimplantatie moeten ondergaan. Ditmaal iets delicater aangezien ze deze operatie normaal maar 1x kunnen doen. Ze hebben toen (nov 2013) de blaas open gemaakt, ureter losgemaakt, stukje van de blaas op de ureter gezet om klepmechanisme te herstellen en dan alles terug dichtgemaakt. Heb nadien 4 weken met suprapubische sonde gelopen en 3 weken met uretersonde. Nu is alles terug in orde (eindelijk). Ivm je angst voor narcose: ik blijf er nog altijd bang voor hebben, maar als je je angst verwoord aan de verpleging houden ze daar meestal rekening mee en krijg je vooraf iets kalmerend toegediend. Nadien zal je hoogstwaarschijnlijk ook met een ureterstent zitten. Ik had er niet echt pijn van, maar voelde dat buisje continu zitten en dat was vooral 'onaangenaam'. Je zal je stukken beter voelen nadien denk ik. En voldoende pijnstilling vragen! Veel succes, ik denk dat het al bij al zal meevallen hoor.
Ik ben 1 keer geopereerd aan mijn galblaas. 3 weken na de bevalling kreeg ik ontzettende pijnlijke aanvallen. 2 maanden later gelukkig geopereerd. Voor de operatie was ik echt op van de zenuwen ( Ik lag toen al in het ziekenhuis) In de tijd dat ze me binnen reden heb ik nog een kwartier lang moeten wachten waardoor de zenuwen ook steeds meer werden. Moment van inslapen (narcose) ging allemaal zo snel dat je het amper merkt. Ook was ik snel bij, werd net de operatiekamer uitgereden toen ik al wekker werd. Voelde me daarna goed, alleen pijnlijke buik natuurlijk... Hoe je gaat reageren op een narcose dat is voor iedereen natuurlijk anders. Mij is het ontzettend mee gevallen. Sliep alleen wel meer zo ver het kon vanaf het moment dat ik weer thuis was.. Succes Iniedergeval.
keel amandelen. twee keer capaaltunnel. rechts links twee keer ks een keer onder algehele narcose en tot slot galblaas operatie. heel veel sterkte en succes.
8 jaar: knie operatie 15 jaar: buikoperatie --> cyste 26 cm aan eierstok 16 jaar: operatie dubbele beenbreuk 18 jaar: operatie been, pinnen er uit Weet wat je voelt, bij mij waren bij m'n cyste de bloedwaardes heel hoog, daardoor konden ze kwaadaardig niet uitsluiten. Pas tijdens de operatie konden ze zien dat het goedaardig was en gelukkig alleen maar 1 eierstok weg gehaald. Voor de tijd waren ze bang dat ze beide eileiders en m'n baarmoeder weg zouden moeten halen. Voor de operatie was ik heel rustig, ik dacht alleen maar: dat ding moet er uit! Heel veel succes en sterkte met het herstel