ben je wel eens geopereerd en waaraan?

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Als je angstig bent voor de narcose of operatie, geef dit aan, aan de anesthesist en je kan ervoor een pilletje krijgen om rustig te worden.

Ik had ook aangegeven dat ik heel gauw misselijk wordt en daar kunnen ze ook iets aan doen voor na de narcose. (Volgens mij doen ze dan iets in je infuus ofzo?)

Ik vond het allemaal erg meevallen, de narcose dan. En ik ben echt wel een beetje een angsthaas wat dit soort dingen betreft..
    Ik ging helaas alsnog in paniek onder zeil, ondanks de pilletjes, maar werd heel rustig en ontspannen wakker. Toen ik pijn voelde, heb ik dit aangegeven en kreeg ik extra pijnstilling.

Ik vond het moeilijker om na mijn operatie rustig aan te doen. Ik moest 6 dagen blijven, had praatjes voor 10, maar na een dag stortte ik volledig in.. Doe heel rustig aan dus :) Sterkte!

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja ik ga zeker rustig aan doen.......
    wou dat het achter de rug was
    ben echt schijtert hoor bah!

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Heel veel sterkte
    13x geopereerd aan mijn traanbuisjes onsteking kwam steeds terug.
    Vorig jaar hebben ze met een kijkoperatie mijn zwevende mirena verwijderd.

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Neusamandelen en mijn gebit (onder narcose bij speciale angstpoli in het ziekenhuis.

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Weet je, als je zo bang bent, dan valt het misschien achteraf weer heel erg mee :) als je denkt het is een eitje, valt het juist tegen!
    (Ik probeer maar iets positiefs te bedenken :))

6. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik ben 2x geopereerd aan mijn urineleiders. Ik heb een aangeboren afwijking aan de urineleiders, die zijn verwijd, waardoor mijn urine terugliep naar mijn nieren. Ze hebben de opening nauwer gemaakt. Ik was toen 5 jaar oud. Deze ingreep is tegenwoordig lang zo heftig niet meer, maar toen wel.

Wat betreft de narcose, dat weet ik niet meer zo goed! Het is al z lang geleden voor mij. Het komt vast goed, al snap ik je angst wel.

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja meid hahahah dankje hoor
    zo denk ik ook zelf hoor

af en toe zeg ik ook tegen mezelf
    potjandrie hupsee niet zeuren

niet klagen maar dragen......

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben geopereerd toen ik een klein kind was maar daar weet ik niets meer van. Verder een sectio onder narcose, maar die was met spoed dus zonder voorbereiding. Twee sectio's met ruggenprik, een fistelverwijdering met ruggenprik, een kijkoperatieonder narcose en een curettage onder plaatselijke verdoving.

Ze geven je meestal een tabletje om rustig te worden, en de narcose tegenwoordig is zo goed dat je er niet misselijk van bent. Laat het maar gewoon over je heenkomen, en vraag uitleg waar je dat nodig vindt.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn oma van dik in de 90 moest ook geopereerd worden, daar had ze helemaal geen zin in. Ze heeft toen gedreigd dat als ze toch moest, ze er voor de operatie tussenuit zou piepen. Uiteindelijk was de operatie onvermijdbaar geworden, twee dagen voor de geplande operatie datum is ze toen inderdaad overleden (niet aan hetgeen ze een operatie voor nodig had).

Ikzelf ben als kind 2 maal geopereerd: oog recht zetten en neusamandelen.

De laatste jaren 5x:
    - noodcerclage onder narcose, mislukt
    - 2x preventieve cerclage plaatsen met ruggenprik
    - 2x preventieve cerclage verwijderen met ruggenprik

10. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    2006 spoed ks met ruggeprik
    2010 spoed ks met ruggeprik
    2013 keelamandelen onder narcose.
    ook ik was heel erg bang voor de laatste operatie en dan met name voor de narcose. ik vond het heel eng dat ik geen controle meer had. achteraf is het me heel erg mee gevallen en kan ik me weinig meer van het moment herinneren.
    sterkte en succes met je operatie

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmmm ik vergeet nog de vruchtwaterpunctie bij de zwangerschap van ons zoontje. Okay je gaat niet onder narcose, maar het is wel een operatie.... :(

En ik heb mn verstandskiezen idd laten verwijderen.

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik in mei 2013 een spoedoperatie. Kwam vreselijk slecht uit, want ik was toen 12 weken zwanger. Maar ja....mijn voet stond verkeerd om aan mijn been :) dus direct onder het mes. Had m'n hele enkel verbrijzeld.

Gelukkig geen moment kunnen voorbereiden, want ik ben een angsthaas wat dat betreft. Infuus blijft altijd dolle pret, ze krijgen hem bij mij niet eens geprikt. Minimaal 3 keer fout prikken (ook bij normaal bloedprikken).

Sterkte!

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Toen ik een jaar of 11 was is mijn blinde darm eruit gehaald. Vond de narcose niet eng destijds :)

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ja zeg dat wel ,een hele waslijst.

zie zelfs dat ik er 1 ben vergeten, maar die vergeet ik dan ook liever
    2011 curettage onder narcose

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    dat is nog een lange hersteltijd mirell; doe maar rustig aan daarna dan.

eigenlijk het grappige bij mij is dat na al mn operaties ik het meeste pijn heb ervaren bij mn gebroken teen en voet van vorige week, raar he. komt wellicht door de morfine die je normaal via t infuus krijgt :)

maar igg veel sterkte en ik hoop dat je snel hersteld.

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.557
    113
    Limburg
    In 2010 zijn mijn keelamanndelen verwijderd. Weet nog wel toen ik vlak voor de operatie dat mondkapje opkreeg dat ik dacht hier val ik toch nooit van in slaap.
    Tijdje later werd ik wakker :D

17. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hier helaas 4x geopereerd aan een cyste van 15cm doorsnee aan mn milt. Uiteindelijk is mn hele milt eruit gehaald.
    In 2007 mn keelamandelen nog even tussendoor.
    En 3 maanden geleden een kijkoperatie in mn baarmoeder.. helaas ben ik er nog niet en zal ik nog een keer geopereerd worden.

Ts: jouw cyste is ook groot zeg! Voel je m ook zitten?
    Ik leek wel zwanger ben zon bult op mn buik. Tijdens operatie hadden ze een foto van de cyste gemaakt. Zag er zo vreemd uit, maar wel interessant!
    Succes in ieder geval!

18. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Veel de afgelopen jaren.... Placenta na bevalling, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, correctie litteken bevalling, laprascopie, Uhm... Nog iets om het slijmvlies in m'n baarmoeder weg te branden. Ben de naam even kwijt, sterilisatie, baarmoeder verwijderd, galblaas verwijderd.
    Aardig lijstje. Ben voorlopig niks van plan ;)

19. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Blinde darm en heel vaak aan mn trommelvlies.

20. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Oeh klote zeg.. succes!

Als kind ben ik 2x met spoed geopereerd aan mn oor, kreeg toen zon mondkapje, heb er nog steeds nare herinneringen van pffff

Paar jaar terug ben ik aan mn neus geopereerd gewoon met narcose via t infuus... ging allemaal prima... lijkt alleen of je de hele dag geslapen hebt hihi

en 2x een keizersnede gehad maar dan met ruggeprik, ook dat ging super

Deel Deze Pagina