Een spoedkeizersnede onder algehele narcose door HELLP en stress bij de baby. Heb er slechte herinneringen aan.
Geopereerd aan een neuspoliep en niet lang na mijn bevalling (keizersnee) is mijn galblaas verwijderd. Momenteel aan het wachten op een oproep voor een rot operatie aan mijn voet. Kijk ik niet naar uit, maar de pijn is nog erger. Alle keren de narcoses en ruggeprik appeltje eitje. Prima gegaan en erg meegevallen. Ook erna alles meegevallen. Ik mag me gelukkig prijzen!
1981 operatie in gezicht (naar buiten groeiende ader) 2006 kaakoperatie 2010 curretage 2011 operatie aan Asherman 2012 keizersnede Narcose vind ik heerlijk alleen het wakker worden is een drama.
Hier onder narcose mijn totaalruptuur incl kringspier laten herstellen. Die narcose blijf ik iets vaag vinden haha.. Dat je zo 1,2,3 weg bent en voor je gevoel na 5min terug bent (ook al is dat in werkelijkheid ruim anderhalf uur)
Ik he 6x onder algehele narcose buisjes gehad. Ik heb een borst vergroting gehad aan 1 kant. Ik heb een kijk operatie gehad.
Oooh zo, snapte niet wat ze ermee bedoelde hihi. Dacht dat ze vergeten was een stukje tekst te typen.......blond
Hier iets soortgelijks. Bij de bevalling van mijn oudste is de placenta niet in zijn geheel naar buiten gekomen. Ik was behoorlijk uitgescheurd en heb ruim 1,5 liter bloed verloren. Ik had tijdens de zeer pijnlijke weeën een Pethidine verdoving gehad waar ik helemaal van de wereld door was. Nadat de oudste geboren was en de placenta dus niet eruit wou, ben ik naar de ok gebracht. Ik heb amper meegekregen dat ze me narcose toedienden, want ik was nog helemaal ver weg van die andere verdoving.Van de narcose heb ik goed een week als een zombie door het huis gelopen, daarna was ik heel snel weer aan het stuiteren. Bij de 2e bevalling een ruggeprik gehad, heerlijk! Even een eng gevoel als er in je ruggemerg gewroet wordt om de vloeistof goed te verdelen, maar voor de rest totaal niks meer van een wee gevoeld. Als ik wist hoe relaxed bevallen dat was had ik zeker de eerste keer ook een ruggeprik willen hebben. Na de bevalling echt nergens last van gehad.
Ik heb in 2007 een kin correctie gehad. In 2012 is mijn meniscus verwijderd. Binnenkant rechter knie. Beide algehele narcose. Nadeel is dat ik na die narcose zo kotsmisselijk ben.
2012 hebben ze me voorhoofdsholte breder gemaakt wat een dagopname zou zinn werden er twee.want werd door hoge bloeddruk pas de volgende dag wakker...nooit hoge bbloeddruk maargoed. morgen moet ik weer en ben echt bang dat weer t zelfde gebeurt maar ja loop al vanaf juni mrt voorhoofdsholte ontsteking. . succes
TOen ik klein was, mijn neusamandelen er uit gehaald. 5 jaar geleden een blindedarm ontsteking. Na de bevalling omdat ik heel veel bloed had verloren, en de placenta niet los liet. Daarna omdat er nog een stuk placenta in zat. Paar jaar terug omdat ik een verkeerde PAP uitslag had.
In 2005 is mijn milt verwijderd ivm een erfelijke ziekte. Ik vond alleen het wakker worden na de narcose naar, hoorde gewoon mijn eigen hart kloppen en viel steeds weer weg. Na een paar dagen in het ziekenhuis mocht ik naar huis, toen herstelde ik sneller. Het enigste wat ik jammer vind is dat tijdens de operatie zelf bleek dat ze een grotere snede moesten maken dus ik ging de operatie in met het idee van 4 kleine sneetjes en het is gepiept maar nu heb ik er ook nog eens een enorme snede bij. Daardoor ook verklevingen in me buik maar goed ik leef nog en ben verder gezond dus heb het naast me neergelegd.
Herkenbaar! Ik word de 27e geopereerd zit met dezelfde onzekerheden als jij! Ik krijg van te voren een kalmeringstablet voor de narcose Watje dat ik ben hahaha! Voor de rest moet ik het gewoon over mij heen laten komen.
Als kind geopereerd aan mn keel- en neus amandelen. In december 2010 Leverbiopties gehad, maar door omstandigheden moest dit in januari 2011 nog een x maar toen onder narcose,en in juni 2011 met spoed geopereerd aan mijn rug. Narcose niets geen last gehad, ik ben dr ontspannen in gegaan, en kwam er ontspannen weer uit.. Ik had voor mijn gevoel niets om me druk over te maken. had mezelf voorgenomen, dat ALS ik er in zou blijven, en niet wakker zou worden, ik het toch niet mee zou krijgen. Dat gaf me wel rust haha
Operatie zelf vind ik nooit erg, ik kan goed tegen narcose e.d. maar ik snap de reden waarom een operatie plaats kan vinden erg stressvol kan zijn. Qua operaties zelf al zo vaak gehad (neus, nieren, galblaas, huidontstekingen e.d.) als kind en als volwassene) Ik wil je in elk geval even veel succes wensen!
3 keer geopereerd, 3 keer een keizersnede met een ruggeprik. 2 spoed, dus daar kon ik vantevoren nog niet tegen op zien, maar de 3e was een geplande en dat vond ik ook zo eng. Ondanks dat ik wist wat ging komen.
Ik ben drie keer geopereerd (stembanden, verstandskiezen en blindedarm). Telkens goed meegevallen op wat kleine dingen na. Zo ben ik 1 keer misselijk wakker geworden maar daar krijg je direct medicatie voor. En een keer huilend en bang wakker geworden. Was bij kiezen en ik denk door alle watten,... in mijn mond. Was ook zo over. En tenslotte kan ik moeilijk plassen na een narcose (een keer hebben ze hier ook mee moeten helpen) en blijf ik lang moe. Het is spannend als je binnen gaat en ligt te wachten maar het valt echt reuze mee!
Niks spannends: blindedarm als kind, en herstelling aan mijn onderkant vanwege de bevalling. Beide keren onder narcose.