Een kennis van ons is tijdens haar eerste zwangerschap har baby verloren met 25 weken geloof ik. Nu is ze net bevallen van een gezond babytje, krijg net het geboortekaartje en daarin word ook haar eerste overleden vlinderbaby genoemd. Ik ga haar een kaartje sturen met natuurlijk gefeliciteerd met jullie baby maar...wat kan ik erin zetten over het overleden kindje? Iemand leuke ideeen? Iets leuks positiefs
Ik weet niet of ik het zelf zal benoemen maar misschien iets in de trend van: ik weet zeker dat broer/zus vol trots van boven meekijkt naar kleine broertje/zusje.
Misschien de gewone felicitaties en dan op de linkerkant van het kaartje een gedichtje? Ergens ver schittert dierbaar een kleine ster en is stil getuige van jullie geluk
Wat lief! Ik weet niet of ik er bij een kennis iets over neer zou zetten. Bij een goede vriendin wel, dat zou dan persoonlijk zijn en uit het hart. Zo'n gedichtje is zeker mooi, maar je kunt ook gewoon in eigen bewoording zeggen hoe je haar verdriet hebt gezien en haar nu zo dat geluk gunt.
Wij hebben zelf een engelen kindje en hij is op beide kaartjes van onze dochters gewoon genoemd. Onze zoon hoort bij ons gezin en ook al is hij niet bij ons..hij is toch grote broer geworden. Wij hadden als tekst in beide kaartjes.... Door ons samen met liefde gemaakt, En door ons engeltje Jaron met zorg bewaakt. Bijna niemand heeft iets over ons zoontje in de felicitatie kaart gezet...maar dat hoefde ook niet. We hebben na zijn overlijden heel veel kaartjes ontvangen en die zitten ook in een apart boek. Net zoals dat de meiden ook een apart boek hebben met hun eigen kaartjes.