Maar het is helaas wederom nodig. Volgens mij ben ik kei hard genaaid via deze verkoopsite die schijnbaar ontzettend populair is bij oplichters. Ik heb 1,5 week geleden 35 over gemaakt, oké geen enorm bedrag, voor een kledingsetje voor onze middelste dochter. Waar ikin het begin meteen antwoord terug kreeg en ik binnen no time haar rekeningnummer had is het nu volledig radiostilte. Advertentie staat op gereserveerd en andere advertenties staan nog online. Ik heb alleen een achternaam en woonplaats, als deze kloppen?! Google en Facebook zijn mij niet goed gezind, krijg geen enkel resultaat. Jullie nog tips?
Ik let bij aanschaf altijd op hoelang die gene al actief is op marktplaats en ik controleer altijd zijn/haar markplaats naam... Wanneer heb je het geld over gemaakt ?
Al zeker 6 mails gestuurd, dat ik mijn pakketje wil of geld terug. Geen enkele reactie. Woonplaats alleen wat bij haar advertentie op Marktplaats staat.
Owjee dat is al een tijdje geleden dus! dat klinkt niet best helaas Ik zou haar nog een mail sturen en dreigen met aangifte als ze het geld niet binnen 3 dagen terug heeft gestort..
Jeetje wat balen, maar toch kan het ook zijn dat er iets anders aan de hand is. Ik bedoel, 7 jaar actief klinkt voor mij toch ook heel vertrouwd. Nu ben ik zelf dan ook heel goed van vertrouwen, helaas word daar via marktplaats zo nu en dan ook misbruik van gemaakt. Dat ze niet reageert is zeer verdacht, ziekenhuisopname of iets dergelijks ? Ik hoop dat je het pakketje alsnog aan krijgt !
Het kan allemaal, maar tegenwoordig heb je altijd wel de gelegenheid, lees openbare WiFI etc, om één mailtje te sturen.
Heb ik ook eens gehad. Reageerde voor het ontvangen van het geld vrijwel direct, daarna niks meer. Heb verschillende emails verstuurd, niks. Na 2.5 week een mail gestuurd dat ik contact op zou nemen met marktplaats en haar zou aangeven als oplichter. Kreeg meteen een mail terug dat ik me moest schamen om zo ongeduldig te zijn en dat ik het pakketje heus wel kreeg. Gelukkig ook gehad een paar dagen later. Dreigen met aangifte kan soms lonen. Ps: ik wil best reageren op een advertentie van haar om te zien of ze reageert.
Hmm da's best lang ja, dan zou ik ook denken dat ik opgelicht ben.. Ben benieuwd of Eefje een antwoord op haar reactie krijgt..
Dit dus. Ik heb 't pas ook eens gehad, met iemand die al heel lang MP lid was. Toen ik mailde dat ik contact met politie en MP zou opnemen, kon ze ineens terug mailen en deed zich nog voor als de verbaasde onschuld . Pakketje kwam daadwerkelijk, maar inhoud klopte van geen kant. Weer gemaild, weer geen reactie, weer gemaild... etc. Na een week ofzo maar weer gemaild dat ik toch politie en MP ging inlichten. En ineens, wonderbaarlijk, madame kon weer e-mailen en wilde overeenstemming bereiken, want ze was juist erg voor eerlijk handelen, etc. We spraken af dat ik een bedrag retour zou krijgen. En natuurlijk kwam dat bedrag maar niet.... Toen was ik het zat, heb haar gemaild dat ik aangifte had gedaan bij MP en politie. En de volgende dag stond het geld op mijn rekening.... (overigens toch MP ingelicht met dit verhaal en ze gingen een aantekening bij de account maken)
Misschien kan Eefje vragen ik ze het op kan halen? Dat je een adres hebt? Of zelf ff een ander account aanmaken?
Ja inderdaad. Nu gewoon net doen alsof je het wilt komen ophalen en je hebt een adres. Dan kan TS zelf naar dat adres ( of iemand uit de buurt ) en haar pakket ophalen.
Ik heb ooit eens gehoord dat marktplaats accounts ook vrij gemakkelijk gehackt kunnen worden. Oplichters gebruiken dan een account van iemand die al jaren actief is en daardoor vertrouwd overkomt en lichten je gewoon gloeihard op! Hopelijk krijg je alsnog je pakketje of je geld terug!
Is het z8? Er zijn heel veel verkoophoeken op Facebook waar je eens zou kunnen vragen of hun er ervaring mee hebben?