Ben je zwanger aangenomen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door booboo22, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Het onderwerp zegt het al...

Ik ben druk bezig met solliciteren, nu 23 weken zwanger, maar vraag me af of ze weleens iemand BEWUST zwanger hebben aangenomen. Soms denk ik: is het nog wel de moeite om al die gesprekken af te gaan, of zal ik dan vooraf bellen en vermelden of dat een zwangerschap die vacature in de weg staat...

Kan me voorstellen dat je bent aangenomen als je net 6 weken bent en je het dus bijvoorbeeld niet vermeld.

Ben benieuwd!?!?

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik was net een week of 7 zwanger toen ik werd aangenomen, 2 jaar geleden. Heb het in het 1e gesprek dan niet verteld, maar in het 2e wel en toen werd ik toch aangenomen.
    Op zich zijn er zat werkgevers die er niet zoveel problemen mee hebben, alleen op dit moment is de pech dat er superveel werkzoekenden zijn, dus elke vacature wordt overspoeld met reacties en als het dan gaat tussen een zwangere en een niet-zwangere die beiden even geschikt zijn............
    Maar ze zijn er echt, hoor, dus gewoon stug door blijven gaan!

Succes!

3. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik moet binnenkort ook een andere baan zoeken, ik doe het expres nu want ik kan tot augustus blijven en ben oktober uitgerekend, die laatste 2 maanden gaat niemand mij meer aannemen, en ik weet zeker dat ik niet kan blijven na augustus. Maar ik weet niet of ik ga vertellen dat ik zwanger ben, officieel hoeft het pas 3 maanden voor je uitgerekend bent.

4. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Er is bij ons iemand vorige maand aangenomen en die was toen 17wk zwanger. Dus soms gebeurd het wel;)

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij nemen gerust zwangere werknemers aan. Als het de juiste kandidaat is dan maakt het natuurlijk niet uit dat je er "even" 16 weken tussen uit gaat.

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Toen ik van mijn eerste zwanger was ben ik ook aangenomen terwijl ik toen 18 weken zwanger was. Nou moet ik er wel bijzeggen dat een aantal mensen binnen dat bedrijf mij al kende omdat ik met hun een paar jaar daarvoor bij een ander bedrijf samenwerkte. Dus misschien niet helemaal vergelijkbaar.
    Maar goed, ook voor hun gold dat ik maar 4 maanden voor ze kon werken voordat ik met verlof ging en dat ze wel vervanging voor mij moesten zoeken tijdens mijn verlof.
    Ze zijn er dus wel degelijk!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zelf niet. Heb het vermeld in de 3e (en laatste) gespreksronde, omdat ik het oneerlijk vond om het te verzwijgen. Uiteindelijk heeft de andere kandidaat de baan gekregen, het was 3 tegen 2 vertelden ze mij. Of dat door die zwangerschap kwam, of dat ze die andere gewoon beter vonden zal ik natuurlijk nooit weten.

Bij mijn vorige werkgever heeft de directeur een secretaresse aangenomen die op dat moment al bijna 7 maanden zwanger was. Ze werkt nu, iets van 15 jaar later, nog steeds met veel plezier voor hem. Dat is wel iets voor werkgevers om zich te realiseren, het zou zomaar kunnen dat je een superloyale kracht aanneemt!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ik ben juist afgewezen omdat ik zwanger ben. Helaas...

9. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij hebben vorig jaar een collega aangenomen toen ze 4 maanden zwanger was. Als het de juiste persoon is, is het (naast een beetje onhandig) geen probleem als ze er 4 maanden tussenuit gaat.

Dus: gewoon proberen. Niet vantevoren bellen want dan is het wel heel makkelijk om je meteen af te wijzen.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ja hoor, het kan zeker!
    Ik ben zo'n anderhalf jaar geleden aangenomen bij mijn huidige werkgever, ik was toen ruim 20 weken zwanger.

11. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Hier ook 1 die is aangenomen tijdens zwangerschap heb het gelijk gezegd tijdens het eerste gesprek en hij was/is nog steeds positief en hij zei ook
    Ik had je al ingepland dus als ik je 16 weken móet missen dan is dat maar zo.
    Juiste kandidaat juiste baan dan word je gewoon aangenomen. En eerlijkheid duurt het langst!

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb gesolliciteerd naar een andere baan binnen de organisatie waar ik al werk. Ik heb nog niets gehoord (kan ook nog wel even duren), maar ik laat weten wat de uitslag is!

13. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik was 6 weken zwanger en solliciteerde voor een baan voor een paar maand later, ik zou beginnnen als ik 25 weken zwanger was..
    Geen probleem bij mij, ik heb eerlijk verteld dat ik wel zwanger was maar ze wilden het alsnog, ookal werk ik maar 2 maandjes voor ik met verlof ga:)

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Als je de goede werkgever tegenkomt lijkt het me geen probleem. En wie weet zit je er over 10 jaar nog. Wat zijn dan 16 weken.....

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik vind het ook zo'n belachelijke reden om een zwangere vrouw niet aan te nemen...als ze een andere vrouw in jou plaats aannemen kan die net zo goed binnen een heel korte tijd na het starten met de baan, zwanger worden

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zo ben ik eens ergens het niet geworden omdat ik 4 dagen wilde werken en mijn enige 'concurrente' 5 dagen. Laat zij nou (heb ik via via gehoord) een half jaar later zwanger zijn geraakt en na de bevalling nog maar 3 dagen willen werken. Gaf mij wel even een heeeeeeeel fijn gevoel *lacht haar duivelse lachje*

17. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik was 35 weken zwanger, toen ik op gesprek mocht, en ben aangenomen...
    hoefde natuurlijk niet meer te vermelden dat ik zwanger was...dat was overduidelijk:)

18. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik heb gesolliciteerd toen ik 10 weken zwanger was en ik ben ook aangenomen.
    Ik heb het ook eerlijk verteld.
    Ook nu ik voor de helft in de ziektewet zit, zijn ze nog steeds blij met me (zeggen ze)

19. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik was 15 wk zwanger toen ik zou beginnen op een kdv, was al een maand eerder aangenomen. ik he van te voren gebeld om te vragen of het een probleem was, en dat was het helemaal niet gelukkig!

20. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik word hele tijd afgewezen...
    Dus daar steek ik geen tijd meer in..
    Als je mijn kleintje groter is, dan ben ik weer aan de beurt ;)

Hopelijk is de arbeidsmarkt dan weer wat ruimer..

Deel Deze Pagina