hoe vaak stofzuigen en dweilen jullie?

Discussion in 'De lounge' started by oxbow, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik stond net weer te stofzuigen.
    Dat ik dat deed stond ik alweer te denken aan het dweilen wat ook nog gedaan moest worden.

Nu vroeg ik me af hoe vaak andere stofzuigen en dweilen.

Ik stofzuig iedere dag en soms zelfs 2 a 3 keer per dag en dweilen doe ik 1 keer per dag.

We 3 kinderen van 5, 2,5 en 10 maanden en 4 katten, dus nu de jongste over de grond gaat, moet het van mij ook iedere dag gedaan worden. (mijn man vind het soms wel dwangmatig, want het is het eerste wat gedaan wordt 's morgens, samen het het uitruimen van de vaatwasser)
    Nu moet ik nog dweilen, maar heb geen rust in mijn lijf, voordat ik dat gedaan, heb dus ik weet wat ik nu ga doen :D

Hoe hebben jullie dat?

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik stofzuig elke avond als mijn dochtertje op bed ligt, dweilen 1 keer in de week, soms 2 keer, moet er wel bijzeggen dat als mijn dochtertje iets morst of viesmaakt ik dat gelijk goed schoon maak.

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik stofzuig altijd 1x per dag, nu met dit weer 2x omdat er veel zand binnen komt. Dweilen deed ik elke dag nu om de dag omdat ik er geen energie meer voor heb.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    stofzuigen 1 of 2 keer per dag. Dweilen om de dag.

5. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    idem!

6. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Stofzuigen 3x op een dag we hebben nl. 3 katten
    Dweilen om de dag

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wouw wat veel, ik 1x per dag en vind ik nog teveel hahaha
    het is zo gauw weer vies.....

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Pff ik ben een hele slechte huisvrouw, maar heb vanaf maandag als ik weer aan het werk ben weinig keus. Fulltime werken, alleenstaand en 2 kleine kinderen.. tsja.. besteed het beetje tijd dat ik dan over heb liever aan de kinderen :)

Momenteel stofzuig ik meestal elke dag, maar ben ook vaak hele dagen op pad en dan vind ik het niet echt nodig.
    Heb ook geen huisdieren, dat scheelt wel vind ik.
    Dweilen doe ik 2 keer per week en tussendoor als er iets vies is wel.

Jeetje, dat wordt dus vanaf volgende week misschien allemaal nog minder :p

9. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ik stofzuig elke dag(of eigenlijk doet manlief dat momenteel ivm bi) en dweilen doet mijn sm elke vrijdag. Soms pak ik de stofzuiger er vaker bij hoor ivm zand en andere troep van buiten en anders doe ik dit met de swiffer.
    Wij hebben nu 1 dochter(22mnd) en 2 katten (die overdag buiten spelen) En niet te vergeten 1 manlief die het lastig vind zijn schoenen uit te doen binnen;)

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Sinds de kleine de hele dag op de grond speelt en kruipt enzo probeer ik hier iedere dag te stofzuigen en dweilen. Soms ook wel 2x per dag stofzuigen. Maar er zijn ook dagen dat ik te lui ben en het dweilen achterwege laat tot de volgende dag.

Ik doe het tijdens het middagdutje van mijn zoontje (die meestal al rond 10u is hihi), want dan heb ik meer tijd om ook daarna even te relaxen hihi.

11. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    1 a 2 keer per dag stofzuigen, hond, katten en kleine die over de grond rolt.

en dweilen 2 a 3keer per week, mits het buiten nat weer is dan vaker ivm vieze poten van de hond en man die een schoenentik heeft om met zn schoenen aan in huis te banjeren.

12. Seth

Seth Niet meer actief

Stofzuigen elke dag....
    + 2x per dag vegen... (onder/rond tafel)

Dweilen.... te weinig.... iig 1 a 2 x in de week....,
    eigenlijk zou het vaker moeten, maar ja... het gaat ook weer moeilijk als de kindjes rondlopen.... ;)

(hoe pakken jullie dit aan...?)

13. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook zo.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Seth, ik dweil meestal s´avonds.

15. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Stofzuigen doe ik elke dag.
    Dweilen 1 keer per week... meer lukt echt niet.
    Ik werk 45 uur in de week, elke dag om 7:30 het huis uit en om 17:00 terug thuis.
    Ik probeer elke dag iets te doen ndat ik thuis kom. 2 keer per week afstoffen, badkamer uitwassen, strijken...
    Het weekend doe ik niks... dat is heilig om compleet voor mijn gezin aanwezig te zijn en leuke dingen te doen.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier net zo.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik voel me wel heel slecht om dit hier te zeggen maar heb er zelf totaal geen moeite mee, mn huis is nl niet vies...

Ik stofzuig ongeveer om de dag en dweil eens in de 2 weken ofzo. We hebben een kat die buitenspeelt, een dochter die nog niet kruipt maar wel op de grond ligt maar we doen onze schoenen in de keuken of de gang uit. Daar liggen tegels en die dweil ik soms, de woonkamer met het laminaat dweil ik nog veel minder vaak.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier twee lieve salontijgers.

Stofzuigen doen wij elke dag. Dweilen niet, want we hebben een geoliede houten vloer en elke dag dweilen lijkt me niet goed voor een houten vloer. Dus dweilen doen wij periodiek.

Elke dag een paar keer stofzuigen redden wij ook niet, want wij moeten ook gewoon naar ons werk toe.

19. Seth

Seth Niet meer actief

nouja wordt de vloer iig ook niet (of iig minder) vies... als je op je werk zit... :)

20. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    Ik stofzuig elke dag! en dweil om de dag!

Share This Page