ja al heel lang maar ik geloof niet dat ze er nu iets aan hebben aangezien ik niet meer in nl woon.. heb me er eigenlijk nog niet in verdiept hoe dat precies werkt, en of ik me in frankrijk opnieuw moet inschrijven. Misschien weet iemand dit?
Ja al vanaf m'n 18e. Heb m'n hoornvliezen uit laten sluiten. Gewoon omdat ik dat een heel eng idee vindt... Misschien gek...
Ik zou ook geen organen oid willen ontvangen. Heb van dichtbij gezien hoeveel ellende dat met zich meebrengt en dat is het me niet waard. Dus geen gever en geen nemer wat doneren betreft.
Ik heb aangegeven op mijn codicil dat mijn man bepaalt of ik donor wordt of niet. Wel ben ik plasmadonor bij sanquin. Eerst was ik volbloeddonor maar ik merkte dat ik dat lichamelijk te zwaar vond na de bevalling van de 2e, dus sindsdien ben ik overgestapt op plasma donatie.
Klopt - daarom ga ik me ook niet weer verdedigen. Het is hier simpelweg een stukje angst. Onrealistische angst, klopt. Maar hevig. Ik heb bloed gegeven -helaas maar 2 x en had ook graag beenmergdonor geworden: Oftewel: Bij leven wil ik donoren - omdat ik er dan zelf nog wat controle over heb. Helaas mag ik vanaf m'n 19e al niet geen bloed meer geven - heb het dus ook maar heel kort mogen doen. ik ben het overigens wél eens met : Iedereen registreren en wie niet wil, die moet dat maar aangeven...
Ja, maar weet niet meer precies welke organen ik tot beschikking stel. Heb het formulier jaren geleden ingevuld, dus zou het niet meer weten.
Ik ben al heel lang donor, een jaar of 16. Alleen mag ik om medische redenen geen donor meer zijn, helaas.
Mijn lief wilde dat ik voor hem zou beslissen. Ik heb gezegd "ik zeg sowieso ja, dus registreer je ook maar gewoon als donor, mocht ik om wat voor reden dan ook niet voor je kunnen beslissen dan gaat de kans niet "verloren" door onduidelijkheid"
ben al sinds mijn 18e orgaandonor ik wilde eigenlijk ook heel graag nog bloeddonor worden, maar hoorde laatst dat het niet meer mag als je zelf al eens een transfusie hebt gehad. Ik ben met mijn bevalling bijna 3 liter bloed verloren. en lag echt op apengapen Daar heb ik toch vaak overnagedacht dat ik best blij was dat het bloed tijdelijk aangevuld kan worden. ik denk dat zolang je niet in een situatie zit of hebt gezeten waarin je een trasplantatie/trasfusie nodig hebt/had, je niet goed kunt oordelen of je wel of niet donor organen of bloed zou willen ontvangen.
Hier ben je dat automatisch, tenzij je echt niet wil. Tevens ben ik beenmergdonor en als ik ben gestopt met de BV ga ik ook bloed doneren.
Absoluut. Ik ben al vanaf mijn 18e orgaan, bloed -en beenmergdonor! Wat mij betreft draaien ze het ook om en ben je automatisch donor TENZIJ je aangeeft dit niet te willen.
nee, vanwege mijn geloof heb ik ervoor gekozen om geen (orgaan) donor te worden. Bloeddonor zou ik best kunnen worden, maar ben erg bang voor prikken ed, dus dat gaat hem ook niet worden.
Zeker!Zowel orgaandonor,als bloeddonor als beenmergdonor. Mijn man heeft een donorhart dus weet hoe belangrijk het kan zijn!!! Ik vind overigens wel:Wil je zelf niet doneren....dan ook geen orgaan aannemen mocht dat ooit aan de orde komen!!!