Ik wil een alcohol vrij wijntje gaan kopen. Heeft iemand ervaring met de smaak? Of een aanrader? Als het lekker weer is lijkt het mij zo lekker om ook weer eens een wijntje te drinken Enkel alcohol vrij natuurlijk! Ervaringen?
Mijn ervaring is dat alcoholvrije wijn niet naar wijn smaakt.... Meer naar een soort dubbelfris, maar dan dus 3 keer zo duur. Ik zou gewoon wachten tot je weer aan de wijn 'mag'.
Mmm nou ik vind het niks, je mist toch de alcohol. Kan je net zo goed druivensap nemen ,dat is mijn ervaring . Kwa merk kan ik je dan ook niks aanbevelen
PAS OP! Ik had mijn mijn vorige zwangerschap zelfs aan de slijter gevraagd welke wijn alcoholvrij was en hij kwam met een wijn en een cider aan. Thuisgekomen bleek dat het dus helemaal niet alcoholvrij was, maar alcoholARM. Stond alcoholvrij op, maar er zat toch een klein percentage alcohol in. :x Als je zelf beslist: "Als er minder dan 1% alcohol inzit, dat wil ik dat welk drinken", sja, moet iedereen zelf weten. Maar ik was echt kwaad, want ik voelde me voorgelogen. :x Dus afhankelijk wat je écht wil: Lees het etiket GOED!
Nou de reacties zijn lekker hoop vol hahaha Ik zag me al helemaal zitten. Ik zal er zeker opletten dat er ook niet een beetje alcohol inzit! Maar er is een site en daar staat 100% alcohol vrij en word er reclame gemaakt voor de zwangere vrouw. Maar ja als het naar dubbel fris smaakt....
Ik vindt de faber met bubbels het best te drinken (gall en gall) normaal ben ik een witte wijn persoon maar van de faber vindt ik die echt minder... de rode wijn is al iets beter... (en niet te vergelijken met druivensap vindt ik...) Er is ook een witte wijn met een %-age van 0.5%.
ik vind de alcohol vrije wijnen van vini vici erg lekker!! die drink ik dan ook erg graag bij onze bruiloft heb ik ook de soort champagne/mouserende wijn gedronken, erg lekker!!
wij hebben toen met oud en nieuw de rose versie gedronken van deze versie Second Sight | Alcoholvrije wijn voor bewuste consument
Ik drink de witte wijn van Torres. Heb van alles geprobeerd, maar niks smaakte naar echte wijn. Deze wel. Zit 0,5% alcohol in, dus helemaal alcoholvrij is ie niet. Je wordt er elk geval niet dronken van
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga maar is aan het experimenteren @ Roeltje helaas kan ik die nu even niet drinken hahaha!
Alcoholvrij bestaat niet. Er zit altijd wel een klein btje alcohol in. Helaas. Een voordeel het is niet te zuipen dus druivensap
Ik heb ook alcoholvrije wijn in huis, die van de gall en gall, maar die heb ik nog niet gehad. Er zit 0,5% alcohol in. Maar dat zit bv ook in sinasappelsap, alleen dat staat er niet op. Ben benieuwd hoe mijn wijn smaakt, maar ivm zwangerschapsbraken en vorige week ziekenhuisopname, wacht ik daar nog maar even mee.
Ik heb er 1 cadeau gekregen die best okee is.... Het smaakt enigszins naar wijn, maar je mist wel de alcohol (in de smaak). Vorig weekend in de tuin een glaasje wit gedronken en dat smaakte aardig. Gekocht bij de Mitra en het heet Light Live. Je hebt wit, rosé en zelfs rood. Rood heb ik ook geproefd maar die was niet zo super (als in smaakte naar druivensap)
Alcoholvrij bestaad niet. Wel gedealcoholiseerde wijn. Maar het is eigenlijk onmogelijk om alle alcohol eruit te krijgen. Ik heb dit bij verschillende leveranciers gevraagd omdat ik absoluut geen alcohol wens binnen te krijgen en ik heb de 'alcoholvrije' wijn dus laten varen. Er mag geloof ik max 1 of 1,5 procent in zitten zonder dat ze verplicht zijn het te vermelden op de verpakking.