Even van me afschrijven. Mijn man en ik zijn al bijna 10 jaar getrouwd en hebben bijna nooit een nacht gescheiden van elkaar geslapen tijdens ons huwelijk. Hij is weleens voor zijn werk een nachtje weggeweest maar wil dit zo min mogelijk. Ook ik ben nooit een nacht weggeweest behalve een keer na de bevalling en na een spoed curetage door een miskraam. Mijn man heeft een drukke baan en is eigenlijk altijd aan het werk, 1 keer in de 3 weken moet hij 6 dagen in de week werken en de overige weken werkt hij 5 dagen. We hebben samen drie kinderen die doordeweeks door mij worden verzorgd en momenteel werk ik niet buitenshuis. Nu wil hij met wat broers en zwager een weekend weg in februari en dit is al helemaal geregeld. Ze vertrekken vrijdag eind van de ochtend en komen zondag terug ( hoelaat is onbekend) De kinderen en ik kijken altijd erg uit naar het weekend omdat papa dan eindelijk thuis is, maar omdat hij een weekend weg is, is hij het hele weekend niet thuis. Omdat de tijd onbekend is van terugkomst, is het ook lastig om ergens naar toe te leven met de kinderen. Als ik zeg dat ik het hem gun, maar het jammer vind en ik er erg tegen op zie omdat we hem al zo weinig zien doordeweeks en in het weekend ( vaak ook andere verplichtingen, zoals geluid doen in de kerk ) loopt dit vaak uit op discussies waar we samen niet uit komen. Hij wil ook niet 1 nacht om zo te compenseren. Ook vind ik het vervelend om alleen te zijn 's nachts en slaap ik erg slecht. Een weekend samen of met de kinderen zit er financieel niet in voorlopig omdat we aan het sparen zijn voor de zomervakantie. Ik ben zelf heel erg gesteld op het samen zijn met het gezin en verlang ook erg naar een weekend of een avondje uit samen met mijn man, maar dat kan financieel niet. In maart ga ik naar een concert een avond. Dus hij zegt regelmatig als ik over het weekend begin, jij bent ook een nacht weg. Maar hij weet zelf ook dat ik een avondje uit ben en tot 13:00 uur hooguit weg ben. Daarna ben ik er dus als er een kind s nachts wakker wordt, ben ik er en 's ochtend breng ik de kinderen ook weer naar school/ peuterspeelzaal.
Om heel eerlijk te zijn vind ik je nogal claimerig overkomen..... Bedoel het niet verkeerd, maar ik zou er zelf niet zo'n probleem van maken, ik bedoel hij gaat toch niet een paar keer per jaar een weekend weg?
Ja dat wil ik hem ook gunnen, maar ik ga zelf toch ook niet een weekend zonder de kinderen en hem weg?
Na bijna 10 jaar heb jij er problemen mee als hij met familie één weekend weg gaat . Gun hem dit gewoon en spreek eventueel binnenkort een weekend af die hij helemaal met het gezin doorbrengt, zonder verplichtingen elders.
Omdat ik dat geld liever aan een weekend samen met de kinderen of met mijn man besteed. Ik heb het geld niet op mijn rug groeien helaas en heb ook nog steeds geen loterij gewonnen
Ik kan me wel voorstellen dat je uitkijkt naar de weekenden en dat je het gezellig vind dat je man thuis is dan maar kom op? Gun hem lekker dat ene weekendje weg..
Is toch leuk voor hem om een weekendje weg te gaan? Kan me voorstellen dat hij ook wel even wat tijd voor zichzelf wil als hij zoveel werkt. Enne, het is best lekker om het bed eens voor jezelf te hebben En voor je kinderen, zeg gewoon dat hij maandag pas thuis komt, als hij dan die zondag niet al te laat terug is, is het een leuke verrassing voor ze
Tja, waarom doe je dat dan niet als dat je dwars zit? Je gaf aan dat dat financieel niet gaat, maar misschien kun je een weekend logeren bij een vriendin? Niet dat je moet als je niet weg wilt zonder man en kinderen hoor, maar je klinkt ..... tja, beetje jaloers of zo, ik weet niet, net of je zelf wel wil, maar niet kan en het je daarom dwars zit dat hij wel gaat. Misschien heb ik het fout hoor, maar zo komt het op mij over.
Ik zie ook niet in waarom je hier discussies over zou voeren eigenlijk.. Zoals ik het lees heeft hij in 10 jaar (!) nu 1x een weekendje weg gepland? Jeetje, ik zou denk geeneens discussies met je voeren, maar hier gewoon een knallende ruzie om kunnen krijgen. Plan gewoon op beide dagen iets leuks met de kinderen (kinderboerderij, familiebezoek) en het weekend is zo voorbij.
Oke, dit is een reden die ik wel kan begrijpen eerlijk gezegd. Dan is het probleem dus eigenlijk niet dat hij weggaat, maar meer dat je het zonde vind en het liever aan het hele gezin uit wil geven.
Hij werkt constant en in t weekend is hij altijd bij jullie en nu doe je zo over 1 weekendje? Vind ik vreemd...laat hem lekker genieten. Dat jij niet n weekend weg wil zonder hem en de kids betekent toch niet dat hij dat niet mag?
Ach meid, laat hem lekker genieten joh...het is maar 1 weekendje..probeer je er overheen te zetten. Je man heeft het zo te lezen ook wel verdiend hè, laat hem een keer uit de band springen, kan jou het schelen. Iedereen heeft dat wel eens nodig hoor, ook al kan het geld 100 keer beter besteed worden, ook hij is maar een mens. Zet het van je af, en plan voor jezelf ook iets leuks...anders ga je zijn plezier lopen verpesten en dat zou toch ook sneu zijn, toch?
Sorry, maar in het weekend is hij er ook niet altijd. Hij heeft 1 keer in de maand zondags een dienst. En wil in het weekend ook vrije tijd voor zichzelf. En dagjes uit met de kinderen wik hij ook niet want dat kost geld. En ja mijn wereldje is wel kleiner geworden sinds ik geen baan meer heb buitenshuis, dus misschien dat het dan helemaal lijkt alsof hij altijd weg is en ik altijd thuis ben. Alleen ziet hij doordeweeks de kinderen ook niet veel. Hij gaat om 7 uur 's ochtends de deur uit en is om 18:30 - 19:00 uur weer thuis.
Ja maar dan denk ik, zo te lezen, dat dat weekendje niet zo'n probleem is voor je, maar de rolverdeling. Dan zou ik eens rond de tafel gaan zitten, en eens ff goed met elkaar praten. Nu begrijp ik je wel, moet ik zeggen.