Ben jij bang alleen thuis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij bang alleen thuis?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Nee niet bang. Ligt er wel aan waar ik woon. Voel me veilig in mijn straatje. Heb ook vrijstaand/buitenaf gewoond. Dit voelde niet fijn alleen snachts.

2. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor ik ben thuis niet bang, Manlief is kok dus is 's avonds altijd weg en 's nachts pas thuis. Ik vind het wel lekker 's avonds lekker alleen thuis.

3. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gelukkig komt het niet vaak voor, maar als mijn man 's avonds laat weg is, dan vind ik het best eng. Ik laat dan wat meer lichten aan in huis en ook als ik ga slapen laat ik het licht aan (ben sowieso bang in het donker). De geluiden in huis klinken ook anders als je alleen bent....

4. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ja, heb in het verleden een aantal dingen meegemaakt in het donker waardoor ik erg bang ben geworden. Maar heb het eigenlijk alleen als het donker is. Schrik dan ook bij ieder geluidje overeind, vooral omdat ik erg beschermend ben naar D.

5. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hetzelfde hier. Ik ben door die psychose erg bang in het donker geworden. Door m'n PTSS ook nog eens snel getriggerd. Alleen thuis zijn is geen pretje- helemaal niet 's avonds.

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Soms, in mijn vorige huis was ik altijd bang. Maar dit huis is toch wat overzichtelijker, en een portiek woning dus voel me wel veilig. Ik kan mezelf echt helemaal gek maken als ik alleen ben.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Overdag niet maar 's-nachts vind ik het niet prettig.
    In ons huis is al 2x ingebroken (net voordat wij er gingen wonen) en dat blijft altijd in mijn hoofd rondspoken.
    Gelukkig komt het zelden voor dat ik 's-nachts alleen thuis ben dus dat scheelt.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Nee absoluut niet. Zou een bak zijn, mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur dus ben de hele week alleen.

Soms vergeet ik ook nog wel eens een raam of een deur dicht te doen;). (of zou een afgerichte rottweiler in huis schelen:D)

9. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ja, hier wel bang als ik alleen thuis ben met de kids. Ben dan ook het liefst boven in de slaapkamer. Gelukkig komt het niet vaak voor dat ik alleen thuis ben, dus dat is wel fijn.

In ons vorige huis had ik dit totaal niet overigens. Toen we hier kwamen wonen (nieuwbouw) had ik vaak het gevoel dat er iemand in onze tuin zat achter het talud. Buurvrouw had hetzelfde gevoel en we hebben zo snel mogelijk de schuttingen aangebracht.

Het onveilige gevoel wordt eigenlijk versterkt wanneer ik opsporing verzocht kijk en dan met name het gedeelte van de woninginbraken.

10. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik zat vroeger ivm werk van vriend wel vaker tot best laat 's avonds (half 2) alleen thuis, gelukkig is dat nu nog maar 1x per week. Gewoon alleen zijn is prima maar naar bed gaan lukt me nooit, dan ben ik wel bang:) Dus ben uiteindelijk altijd wakker tot hij thuiskomt en dan gaan we samen naar bed.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ben nooit bang om alleen thuis te zijn
    ook nooit geweest
    nu ik alleenstaand ben heb ik het ook nog steeds niet
    doe wel altijd bewust in de avond alles op slot maar dat is meer uit eigen bescherming denk ik zo
    maar om alleen te zijn en bang nee gelukkig niet
    kan het wel begrijpen als ze bang zijn
    alles word soms ook steeds gekker

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben niet bang alleen maar heb wel een niet rationele angst voor het donker. Voor ik met m'n man samen ging wonen sliep ik nog met een lamp aan savonds. Mijn man werkt in de horeca en is 4 avonden in de week van huis. Dan zijn altijd de lichten aan. Ik ben er wel voor in therapie want het is vreselijk.

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Nee helemaal niet, ben totaal niet bang aangelegt! Heb eens een aantal jaartjes terug een gluurder achterna gezeten in de tuin met een kapstok:D

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee ik ben niet bang. heb toch ook niks aan die vent van me, mocht er wat gebeuren als hij thuis is...die slaapt overal doorheen.

Zelfs toen er brand was...kon hem moeilijk wakker krijgen en het enige wat ie half slapend zei was: de brandblusser staat op de overloop...draaide zich weer om en sliep verder. ;)

15. knap

knap Niet meer actief

Er is een tijd geweest dat ik zou zeggen nee. Maar het is een dikke vette ja. Ja blijf het raar vinden als ik alleen thuis ben. Maar probeer daar niet aan toe te geven.

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Om eerlijk te zijn ben ik ook bang als mijn man bijvoorbeeld al slaapt en ik nog n slaap moet komen... Maar ik heb het echt heel extreem, ik ga dus ook met de kinderen bij mijn ouders logeren als ik alleen thuis ben 's nachts...

Heb ik al mijn hele leven trouwens 's nachts bang, heb het voorlopig geaccepteerd ooit wel eens met een psycholoog gepraat maar dat werd allemaal te duur...

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja!
    Ik ga sowieso in t donker liever niet (alleen) naar de kelder of zolder.
    Toevallig is mijn vriend deze week op vakantie. En ik ga nu dus niet naar de kelder ;) Maar verder gaat t wel hoor. Hihi

Gek genoeg vind ik het in huis enger dan buiten.. En op een flat heb ik t niet (studententijd). Dan voel ik me veiliger, met al die mensen om je heen.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oeps! :$

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee niet bang, maar kan ook niet zeggen dat ik het prettig vind.

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Nee! Ik ben echt wel meer alert op onbekende geluiden, maar niet bang. Nu woon ik ook niet in een groot bos zonder buren ;).

Ik vind het als volwassen vrouw of man (naar aanleiding van de openingspost van ts) ook niet gezond om zo afhankelijk te zijn dat je zonder man thuis, bij je ouders gaat slapen. Maar goed, ieder zijn ding ;)

Deel Deze Pagina