Ben jij bang voor onweer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Bang is een groot woord maar ik hou er absoluut niet van. Ben altijd blij als het weer voorbij is.

Gek genoeg vind ik de lichtflitsen dan wel weer erg mooi om te zien

2. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Heel prettig vind ik het niet, zeker niet als ik alleen thuis ben. Krijg van moeder te horen dat ik vroeger nooit bang was totdat er iets tegen me verteld is sindsdien was het ellende.

Echter sinds ik zelf kinderen heb probeer ik me echt wel wat relaxter neer te zetten, tot nu toe werkt dit goed , hun zijn er absoluut niet bang voor.

3. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ben er zeker wel beetje bang van.
    Nooit iets geks meegemaakt, maar volgens me moeder ben ik bang gemaakt door toen me buren.
    Zo hebben ze me ook bang gemaakt voor liften.
    Als het omweert dan vind ik het wel mooi om de omweer te zien maar is het te dichtbij dan kruip in bijna inelkaat haha!!

4. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Nee, vind het prachtig om te zien! Ik ga niet douchen oid als het onweert, maar verder mag ik er graag naar kijken :) Hier helemaal niets gehad gisteravond en vannacht!

5. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Echt bang is een heel groot woord. Als het heel hard te keer gaat zoals gisterenavond ga ik naar bed (ik slaap met oordoppen) ik vind onweer echt niet leuk! Ben altijd blij als we allemaal lekker binnen zijn. Kinderen slapen er gelukkig doorheen.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik was vroeger echt panisch bang voor onweer. Als het alleen maar voorspelt was werd ik al bang. En bij de eerste donkere wolken raakte ik in paniek en kroop in een hoekje. Tijdens onweer trillend en huilend in een hoekje met een deken over mijn hoofd.

Toen was ik in juni 2011 een keer alleen thuis terwijl het onweerde. Ik dacht dat ik doodging van de angst en paniek... Daarna besloten dat ik zo bang nooit meer wilde zijn en er keihard aan gaan werken om over mijn angst heen te komen. In januari 2014 heb ik mijn angst definitief overwonnen, toen onweerde het flink en heb ik met het raam open op de bovenverdieping staan kijken.

Inmiddels zet ik als het begint te onweren een stoel voor het raam, wat te drinken en een koekje erbij, en van de show genieten ;)

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee als ik binnen zit niet. Als ik buiten ben vind ik het niet zo prettig. Eerlijk gezegd vind ik het wel leuk. Het heeft wel wat, zo'n regen en onweersbui.
    Oh en mijn kinderen zijn ook niet bang, geven geen kik.

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als klein kind vond ik het prachtig en probeerde ik met verschillende lenzen op mijn vaders camera ze op de foto te zetten (samen met mijn vader).
    Sinds ik hem meerdere keren dichtbij in heb zien slaan, 2x in woning 1x in een boom waarbij de boom knapte en op het fietspad viel vlak voor ons ben ik er wel bang van. Maar waar de meeste bang zijn door de donder ben ik het specifiek voor de flitsen.

Ben wel blij dat zoontje er niet bang van is en ik die angst dus niet overdraag op hem. Hij schrikt wel als er echte harde klappen zijn maar dat is in bijna 8 jaar geloof ik 2x voorgekomen en lag er geloof ik meer aan doordat hij wakker schrok. ;)

Hier overigens gisteren alleen in de verte onweer gehad en dan ben ik er ook niet bang voor...

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, ik ben er niet bang voor. Kinderen gelukkig ook niet. De hond dan weer wel :p Maar wij hebben niets van noodweer gehad tot nu toe.

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Nee, ik vind dat ook altijd zo raar. Ik heb wel een hond die in paniek raakt.
    Hoewel ik in Italië een onweersbui meegemaakt heb die ik toch niet prettig vond zo in ons caravannetje....

(En waarom zou je niet kunnen douchen als het onweert?)

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Nee hoor, ben er niet bang voor. Vind het echt heerlijk als we allemaal lekker in ons warme bed liggen en het lekker aan het spoken is buiten!

Daarentegen blijft het een natuurverschijnsel wat schade kan veroorzaken en ik dus met 'respect' behandel. Net als dat ik mij insmeer tegen de zon, zorg ik dat ik niet in een open weiland ben als het onweert bijvoorbeeld.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik ben echt bang voor onweer. Het helpt wel nu ik kinderen heb dat ik 'flink' moet zijn, want ik wil absoluut niet dat ze mijn angst overnemen. Dus ik zit tegenwoordig met een hartslag van 200, maar met een grijns alsof onweer de normaalste zaak van de wereld is.

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wij zitten met de kids bij de open achterdeur te wachten op een mooie flits en grote knallen! :) fantastisch vinden we t

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Als de bliksem inslaat in je huis zoekt de bliksem zich een weg naar de grond en de beste weg is via de waterleidingen, want die geleiden goed. Als je dan onder de douche staat kun je geëlektrocuteerd worden door het water.

Kleine kans, ik ken zat mensen die gewoon gaan douchen als het onweert want hoe groot is de kans dat de bliksem precies in jouw huis staat als jij staat te douchen? Maar zelf douche ik dus inderdaad niet als het onweert. Ik gebruik helemaal geen water.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee ben niet bang. Vind dat natuur geweld altijd indrukwekkend maar ik zou ook niet naar buiten gaan. Als ik alleen in de auto zit en het onweert vind ik het ook niet fijn en ga ik het liefst zsm naar huis.
    Vroeger wel erg bang geweest maar dat was meer voor het geluid.

Wat ik niet leuk vind is als ik dan snachts naar de wc ga als het onweert en op moment dat ik net in het donker sta dat het dan flitst. Dan schrik ik vaak zo erg dat ik snel weer mn bed in duik.

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nooit geweten... Hier onweert het nu ook en ik kom net onder de douche vandaan. Voor mij hebben mijn man en kind samen gedoucht haha.

17. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Hier hetzelfde. Woon hoog in een flat dus het uitzicht is prachtig, kan daar enorm van genieten!

18. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik ben er niet bang voor. Ik ga er juist uitgebreid voor zitten. Hoe harder de knallen hoe beter. Helaas hebben we hier niet zo veel onweer vergeleken met het zuiden :(

19. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee, ik ben niet bang voor onweer.
    Zeker binnen, kan ik er zelfs wel van genieten.

Buiten ben ik er wel alerter op geworden sinds het in Frankrijk een keer vlak naast ons ingeslagen was.
    Er brak toen plotseling onweer los toen we op een berg waren.
    Dus vooral in dat soort situaties (water, open veld, bergen etc) let ik nu heel goed op de weersberichten.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Na 2x blimseminslag bij ons, ben ik er niet meer dol op... Gelukkig niet veel schade, behalve veel defecte apparaten. Nu gaan dus áltijd alle stekkers uit de stopcontacten. Maar ja, vorige keren werden we echt verrast door de bliksem, we lagen gewoon te slapen, werden pas wakker van de enorme knal.

Deel Deze Pagina