Ben jij bang voor onweer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Ik hou er van! Het maakt allerlei primaire gevoelens bij me los, net zoals de volle maan ;)

3. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik ben niet bang van onweer, vind het prachtig om te zien.
    Afgelopen jaar op de camping in de tent (Kroatië) kneep ik hem wel even, ben toen maar naar het toiletgebouw gelopen omdat dat me een veiliger gevoel gaf.

4. Tooto

Tooto Niet meer actief

Echt bang nee. Maar fijn vind ik het niet.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben geen fan van onweer maar dat komt temeer omdat toen ik nog thuis woonde de onweer bij ons is ingeslagen.
    Hij sloeg het dak in en omdat de tv nog aanstond sloeg die ook in de tv.De beeldbuis gaf een harde knal en was gelijk over en uit met de tv haha.
    Ik ben er dus geen fan van maar ik sta geen doodsangsten uit.
    Mijn man en ik hebben ooit met zijn tweeen in de Vogeze Frankrijk gelegen in een tentje met de hele nacht onweer en dat was al een aardige vuurdoop.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik ben niet bang voor onweer, vind het prachtig om te zien, maar realiseer me wel de risico's. Ga dus ook niet alleen in een weiland staan te springen of onder bomen schuilen ;) Maar dat doe ik ook niet met andere vormen van noodweer. We waren 5 jaar geleden op pukkelpop met het noodweer toen en realiseer me nog meer hoeveel geluk wij daar hebben gehad.

De bliksem heeft een keer m'n auto geraakt toen ik aan het rijden was, dat was wel ff schrikken. Heb toen vrienden gebeld vanuit de auto wat ik nu eigenlijk moest doen ;) haha, dat was zacht tegen iets aanrijden, en schoenen met rubber zolen als ik uitstapte. Dat had ik gelukkig!

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee ben niet bang. Mijn man, kinderen en hond ook niet. Bij mooie flitsen kijken we altijd naar buiten.

8. Zsagom

Zsagom Actief lid

12 aug 2016
    185
    0
    0
    Echt bang nee, maar ik vind het vreselijk om dan onderweg te zijn, of in de auto te zitten.

Vorig jaar waren wij op een bruiloft, en rond een uur of 1 gingen wij er vandoor, en toen begon het me toch te onweren.... Aangezien we over een groot veld moesten lopen waar verder niks was zijn we toch maar even omgedraaid :D

9. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Nee ben er zeker niet bang voor, hoewel als ik buiten ben en het onweert vind ik het niet echt fijn natuurlijk. :p Kans is klein dat er iets gebeurd, maar je zult maar net zien..

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ja ik ben bang voor onweer,van kinds af aan al.
    Ik ben niet bang dat er wat gebeurd met het huis ofzo,het is meer het geflits en dan wachten op het geknetter of de knal...
    Als klein meisje ging ik bij mijn ouders in bed liggen,later toen ik wat groter was hadden mijn ouders een dun matrasje in de overloop kast liggen en als het onweerde ging ik bij hun of mijn broers op de kamer liggen,dan was ik minder bang....lag ook echt met de handen op mijn oren.

Onze zoon is nooit bang geweest,heb hem ook nooit gezegd dat ik er bamg voor ben en het hem nooit laten merken..tot afgelopen zaterdag,het ging hier flink tekeer en hij lag te huilen in bed met de handjes op zijn oren...hij kwam naar ons en vroeg of hij bij ons in bed mocht,ik moest me natuurlijk groot houden en kon dus niet mijn angst laten merken.
    Gelukkig sliep hij zo weer en was de angst weg toen hij bij ons lag....

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    En het stomme is,als ik gewoon beneden ben en het onweert boeit het me niet....alleen in bed ben ik echt bang:$

12. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik hou van onweer! Ik ga dan met mijn camera op pad en maak er foto's van. Kan mij niet hevig genoeg ;)

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nul, komma, nul. Fascinerend! Mijn ouders wonen tegenover een grasveld en ik weet nog dat we daar een hele tijd naar de bliksem keken, geweldig. En dan de verhalen van mijn vader over bliksemballen en zo.
    Zou best eens met een orkaanjager/tornadojager mee willen gaan!! Maar dan zou ik toch wel bang worden...

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Yups, ik ben bang. Enorm bang en schijt echt drie kleuren in mijn kippenhok. Kan er niets aan doen maar heb in mijn jeugd twee keer een bliksem inslag mee gemaakt en dat heeft mijn angst ontwikkeld.

De eerste keer was het bij de buurvrouw waarbij er zo'n vuurbol insloeg in de achtertuin en zo over haar ( net geplante ) viooltjes rolde. Het was echt zo'n strook van vuur wat er achterbleef en daar schrok ik als kind best wel van.

De tweede keer was het een stukje verderop in de straat, dat gezin had het zolder raam open staan en ook daar sloeg de bliksem naar binnen en ging die vuurbol dus van zolder naar de slaapkamer verdieping waardoor er vuur ontstond. Die hele bovenverdieping is toen in de fik gegaan.

Nu was ik afgelopen weekend op het Zand Festival in Almere en daar begon het op een gegeven moment ook te onweren, nou geloof mij, ik lag te janken op de grond van angst en mijn hart zat in mijn keel.

Niemand hier in huis is bang, de kids vinden het prachtig om te kijken maar als ik er ben en het onweert dan ga ik onder mijn dekbed liggen :(

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Was niet grappig he. Ik scheet ook 10 kleuren terwijl ik normaal onweer niet erg vind. Het bleef ook maar flitsen

Deel Deze Pagina