Ben jij blij met je huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vrolijkheid, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij blij met je huis?

1. Ja, helemaal!

2. Nee, helemaal niet!

3. Op zich wel maar.....(plaats je reactie!)

4. Niet helemaal maar....

5. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.443
    372
    83
    in een huis
    Ik mis ontzettend een bijkeuken!

2. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Op zich wel maar....

Inmiddels compleet uit onze voegen gegroeid met 2 kindjes...
    Met ons 2en perfect, met z'n 3en prima, met z'n 4en het gaat ☺️

We hebben een 2-onder-1-kap, 3 slaapkamers. Ik mis erg een bijkeuken/schuurtje aan het huis vast, waar de wandelwagen kan staan, waar ik een extra vriezer/ koelkast kwijt kan, waar we de schoenen en jassen kwijt kunnen etc. En ik mis een 'echte' zolder. Hebben nu een zolder met vlizotrap, voor de kerstboom zeg maar. Nu met 2 kindjes drogen we de was op onze slaapkamer. Begin me er steeds meer aan te ergeren...

Maar afgelopen week de knoop doorgehakt; komend voorjaar gaat het de verkoop in! 😃

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Huurcommissie inschakelen?

4. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Op zich wel maar... gestemd

Ik ben heel blij met m'n huis maar m'n droomhuis is het niet. Droom van een mooie keuken met eiland en dat gaat het in dit huis niet worden.

We wonen in een hoekhuis, eerste bewoners nu 8 1/2 jaar. Toen expres op de groei gekocht. Ben ik wel erg blij mee.

Erg blij met de buurt. Veel speel mogelijkheden voor de kids en school op korte afstand.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ons huis is oud, klein, slecht geisoleerd, geen tuin, kleine keuken, kleine badkamer, 2 slaapkamers waarvan 1 inimini, geen cv en staat behoorlijk onder water doordat we in de dure tijd gekocht hebben.
    maar het is ons huis.
    de meeste winkels zijn op loopafstand.
    dl kan zelf naar school fietsen waar ze in 2min is.
    mijn lelijke teveel ruimte innemende gaskachel geeft heerlijke warmte af en laat ons tijdens een stroomstring dus ook niet in de steek.
    dl heeft ook een heerlijk warm kamertje door haar eigen gaskacheltje (met rook/koolmonoxide melder erbij natuurlijk).
    zelf hebben we een kacheltje op stroom op de slaapkamer die altijd aan staat behalve in de zomer dan.
    verbaasde me eigenlijk hoe weinig het scheelt op de rekening.
    ja ik zou best groter willen wonen met een tuin en grotere en meer slaapkamers en een vaatwasser maar ik heb geen haast om te verhuizen.
    zit best wel lekker zo en ook omdat ik alles lopend af kan.

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben gelukkiger dan ik ooit had durven dromen, dit huis is mijn/ons thuis. Toch willen we de stap naar een ander huis gaan wagen. Of eigenlijk een andere woonplaats. Ik woon nu in een gehucht en verlang naar meer voorzieningen en wat meer leven in de brouwerij. Dus aankomend jaar komt er een 'te koop' bord in de tuin..

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik heb een heerlijk huisje woon hier inmiddels al 13 jaar in, maar in de 13 jaar heb ik amper wat kunnen veranderen..
    Het behang is nog van de vorige bewoner, en alles in mijn huis is 2e of 3e hands wat dat betreft heb ik een echt bijstands huisje...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.227
    36.003
    113
    Hier ook gekocht in 2008 en ver onder water. Op zich een prima huis, maar boven veel te klein met 3 kids. Dus nee, tevreden helaas niet.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook helemaal blij en tevreden.
    Al blijven we nog steeds bezig met vernieuwen en verbouwen.
    Binnenkort een verbouwing op het programma en in voorjaar is de tuin aan de beurt.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Helemaal niet. En ik vind het zo verwend van mijzelf.
    Maar het voelt niet als ons huis. Vanwege de restschuld is het nu niet verstandig om te verkopen.. Maar eigenlijk liever gisteren dan vandaag.
    Er is eigenlijk niets mis met het huis.. Maar het is het gewoon niet.
    Ik heb het ooit gekocht als single, toen was het ok. Misschien is dat het.. Dat het nooit echt dan ons is.. Net of het niet af is, iets mist

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Deels.
    Wij wonen in een nieuwbouw huurhuis.
    Helaas hebben wij geen tuin en die mis ik echt enorm en we hebben bijna geen opslagruimte waardoor veel spullen nu bij mijn moeder staan.
    Daarbij mocht er ooit een 2e kindje komen dan is dit huis echt te klein.

Qua grote van de huiskamer badkamer en keuken zijn wij heel tevreden. De keuken en badkamer hebben we ook zelf mogen uitkiezen dus is echt onze smaak.
    De wijk is ook super. Heel veel kinderen ook van de leeftijd van onze dochter dus ze heeft straks genoeg kinderen om mee te spelen.
    Vanwege de fijne wijk blijven we voorlopig nog hier wonen.

12. XoXo

XoXo Niet meer actief

Op zich wel maar....... we willen graag bedrijf aan huis en dat is in dit huis niet mogelijk. Maar verder is het een heerlijk huis (op de keuken na maar daar wordt aan gewerkt) in een fijne buurt met aangrenzend een speeltuintje. Het zal lastig worden om een huis te vinden wat net zo fijn is als dit.

13. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Nee, daarom ben ik blij dat het eergisteren eindelijk verkocht is. ☺ We gaan nu opzoek naar een mooi ander huis. We willen heel graag vrijstaand gaan wonen met een mega tuin. Spannende tijden zo maar in 2016 gaat het helemaal goed komen.

14. koala28

koala28 Niet meer actief

We hebben nu een groter huis dan waar we eerst woonde. Maar ik mis de oude details van mijn vorige huis.
    De schouwen, kamer en suite, erker, mijn enorme huiskamer.

Wij zijn aan het kijken of we over een aantal jaar weer kunnen verhuizen naar een oud huis. Dat past gewoon beter bij ons.

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ben megablij met waar het huis zich bevindt - mooier kunnen we het qua tuin en ligging niet treffen, en de begane grond van het huis is qua opervlakte en kamers ook top. Helaas is de bovenverdieping direct onder het dak en dus overal schuine wanden en weinig opslagruimte, en daarnaast is het huis minstens 150 jaar oud en dus mega onpraktisch en lastig netjes te houden...
    Daarentegen was het dan wel weer megagoedkoop in aanschaf, dus al met al positief...

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    We zijn uit ons huis gegroeid, als het ware. Drie slaapkamers, twee kinderen. Ik vind het jammer dat we geen kamer over hebben. Ook is ons halletje erg klein. Dat vind ik altijd al vervelend als er visite kwam (er kunnen net twee mensen in de hal staan om hun jas uit te doen en dan is het al krap.) Als je met twee kinderen met natte schoenen en dito paraplu's naar binnen wilt os het helemaal vervelend.
    Verder staat de schuur al vol met onze eigen fietsen en nu moeten er ook kinderfietsen bij natuurlijk.

Op zich vind ik het nog steeds een fijn huis. Maar we willen toch wel graag meer ruimte. Vandaar dat we aan het rondkijken zijn voor wat anders. Maar het is nog best moeilijk om echt de knoop door te hakken. Het is natuurlijk verstandig om eerst je eigen huis te verkopen en dan pas iets anders aan te schaffen. Want je wil niet met dubbele lasten zitten. Maar dat voelt zo eng... Wat als we dan in die periode niks vinden? En ja dan kun je huren. Maar waar kom je terecht? Twee keer verhuizen. Hoop onrust voor de kinderen...
    Dus ja, we willen wel en hebben ook echt al goed in beeld hoeveel we uit kunnen geven en zijn ook al aan het rondkijken naar andere huizen. Maar de echte stap zetten is nog wat spannend.

17. Suusjeee

Suusjeee Actief lid

16 jan 2013
    238
    24
    18
    Ja ben helemaal happy met ons huis net een flink stuk aangebouwd mer een grote lichtstraat en een schuifpui... hadden gekeken voor een ander huis maar dit was voor ons de perfecte oplossing nu is het licht en heerlijk ruim 😊
    Ze hebben het vandaag afgemaakt... alleen nog schilderen...Jippie!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Jááááááááááá!!!!

We wonen op een top locatie in één van de mooiste steden ter wereld, omringd door alle luxe en voorzieningen. Niks te klagen dus, alleen maar dankbaar. ☺️😀

19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Afgelopen zomer verhuisd en ik geniet nog elke dag. Ben O blij dat we het aan hebben gedufd om het oude appartement met restschuld te verkopen. Die hebben we deels direct betaald en deels medegefinancierd in de nieuwe hypotheek en toch Zijn onze maandlasten bijna gelijk gebleven voor een huisbmet tuin met bijna 2x zoveel oppervlakte. Echt nog steeds elke dag genieten. Er moeten nog wel wat klussen gedaan worden maar dat komt nog wel.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Op zich wel maar...

De locatie is top, zeker met jonge kinderen.
    Het huis is ruim en licht.
    Ik zou alleen graag een tuin aan de achterkant willen ipv aan de voorkant. En een nieuwe keuken, badkamer etc. maar dat soort dingen zijn aan te passen.

Deel Deze Pagina