Ben jij blij met je huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vrolijkheid, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij blij met je huis?

1. Ja, helemaal!

2. Nee, helemaal niet!

3. Op zich wel maar.....(plaats je reactie!)

4. Niet helemaal maar....

5. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nu niet. Zitten in een klein huurhuis met nogal wat gebreken en verouderde keuken en sanitair. Ik vind het verschrikkelijk maar er is goed mee te leven. Hey we hebben tenminste een dak boven ons hoofd.
    Binnen nu en een.paar weken wordt er gestart met de bouw van ons droomhuis. In een mooie wijk en leuke buurt niet ver van ons oude huis vandaan. Hopelijk kan ik je eind dit jaar zeggen dat we helemaal op ons plekkie zitten. Tot dan zullen we het hier moeten doen. Klinkt erger dan het is hoor. Ik mis alleen de gemakken en ruimte her en der. ;)

2. Veera

Veera Niet meer actief

Jawel, alleen mis ik de ruimte en een badkamer. En de buitenkant is een afbraak.
    Ik ben bij mijn vriend ingetrokken die het huis gekocht heeft dus het was ook niet mijn keuze. Als het mogelijk zou zijn, zou ik graag verhuizen

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee, we wonen in een flat dankzij de crisis. Maar nu trekken de prijzen hier heel erg aan en worden de flats hier na gemiddeld 7 weken verkocht (heeeel goede locatie) dus we gaan het dit jaar te koop zetten.

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Op zich wel, maar.. we wonen in een huurwoning. Erg leuk huis, 3 slaapkamers, ruime woonkamer en een grote kelder/souterrain wat ook kan dienen als slaapkamer (het is nu een kanarie-kweekruimte). Het huis heeft verschillende levels, ze noemen het ook wel trappetjeshuizen. De keuken ligt bijvoorbeeld 4 treden lager dan de woonkamer, die staan dus in verbinding met een trapje. Boven hetzelfde idee met de slaapkamers.
    Maar de uitbouw zakt in en daar wordt pas in 2021 (!) iets aan gedaan. Verder hebben we vochtproblemen in de hal en de badkamer. Ook de buurt gaat achteruit, dus over een aantal jaar willen we verhuizen.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    het huis op zichzelf genomen wel, lekker ruim, dicht bij school/kerk, leuk dorp. Alleen moet er nog een hoop geverfd en gedaan worden voor het helemaal naar mijn zin is, maar we hebben het huis pas 2 maanden

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Toen we dit huis gingen bezichtigen had ik direct een goed gevoel. Ik was helemaal verliefd. Helaas was het huis die ochtend verkocht onder voorbehoud. Ow wat baalde ik. Maar een paar dagen later kregen wij een telefoontje dat de man had afgezegd en of wij nog interesse hadden. Niet veel later was het huis van ons.
    Maar toen we er net 2! weken woonden hing er een politiehelicopter boven ons huis en liep er ME door de straat. We schrokken ons dood. Bij elk huis die we hadden bezichtigd hebben we op internet rond gelezen naar nieuwsberichten. Bij deze zijn we dat vergeten.. toen we dat de volgende ochtend deden lazen wij over ruzies tussen Marokkonen en Molukkers. Dat is al jaren zo maar nu barste de bom. Daar zaten wij dus middenin. Gelukkig werd het daarna rustiger. Maar na een half jaar kwamen wij terug van een gezellig sinterklaas weekend. En was er bij ons ingebroken. Alles lag overhoop.. het heeft lang geduurd voordat ik me weer veilig voelde maar het huis en de wijk vind ik vreselijk.
    Het is nu al weer 6 jaar geleden maar ik voel me nog steeds niet thuis..

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Jazeker! We hebben een twee-onder-eenkapper in een dorpje.
    Het enige wat ik zou veranderen als ik iets kon veranderen is de keuken. Die is in vergelijking tot de rest van het huis wat aan de kleine kant.
    Maar ik ben verder heel tevreden. Erg fijn ook dat het een nieuwbouwwoning is. Zo hebben we alles dus helemaal naar onze zin kunnen maken.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Op zich ben ik wel blij. We wonen hier nu pas een paar maanden maar de buurt is wel goed, veel groen voor zoonlief en genoeg te doen en in de buurt.
    Het huis zelf is wat klein en weinig opberg mogelijkheden maar geen dingen die niet te doen zijn. Ik heb al eens zitten fantaseren wat ik zou veranderen als we het ooit zouden kopen en dan zou ik er best iets van kunnen maken.

9. Luja

Luja Niet meer actief

Op zich wel, maar een appartement met 3 kleine kinderen is toch af en toe lastig. Ik zou graag een tuin hebben waar ze zomers lekker kunnen spelen en in een zwembad kunnen zitten, oh en waar we kunnen barbecuen!
    Maar niks te klagen hoor, ik kreeg dit nette appartement met 4 slaapkamers na een maandje ingeschreven te hebben gestaan bij de woningbouw door middel van urgentie :)
    Als alles goed gaat hoop ik dit jaar te gaan samenwonen met mijn vriend in zijn koophuis met tuin

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Op zich wel. Als ik op een goeie dag door de doorzonwoonkamer naar de appelboom in de tuin kijk: ja, fijn gevoel.
    Alleen stoor ik me sinds dl (door dl?) aan verkeer, buren, en allerlei andere dingen. Alleen zijn de andere woningen die we bezoeken niet beter, dus ehm, tja. Misschien zeur ik gewoon.

11. veense

veense Niet meer actief

Heerlijk als dat zo kan! Wij hebben juist altijd 1 vd 2 auto's vd buren bij ons voor de deur (en niet bij henzelf), ze maken minstens 5-10 ritjes per dag met de ene auto, de andere auto wordt 1x per week gebruikt, en staat dus een volle week voor je deur als je pech hebt (en nu in de kerstvakantie al 2 weken)...
    Zij zijn vijftigers zonder kinderen, ik was zwanger en heb nu een baby, maar dat boeit ze maar weinig...

Ben zo blij dat ons nieuwe huis een eigen dubbele oprit EN heel veel vrije stoepruimte rondom het huis heeft!

De wijk bevalt wel prima, we gaan ook niet voor niets maar 300 meter verderop wonen;)

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja, over het algemeen wel. We hebben eindelijk een tuin, we hebben een dakterras en een bad.
    Maar helaas geen raam bij de keuken, ik vind de woonkamer net iets te klein (grote tuin dus wel mogelijkheid voor een uitbouw).
    Ik zou ook graag een dakkapel hebben, maar dat komt ooit nog wel.
    De buurt is heel fijn, rustig en alles vlakbij.
    Dit is het eerste huis sinds ik in deze stad ben gaan wonen waar ik me écht thuis voel. We hebben alleen nog heel veel te sleutelen eraan.

13. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij zijn ook ontzettend blij met ons huis. Ook van een appartement verhuisd naar een hoek woning met een mooie tuin. We hebben echt alles wat ons hartje begeerd. Als ik inderdaad op de bank zit en rondkijk denk ik oh wat heerlijk! We hebben ook nog wat kleine dingetjes wat we willen maar het huis is al perfect zoals het is. Onze droom (op de geboorte van onze dochter na dan) is afgelopen jaar echt uitgekomen!

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja we zijn wel heel blij met ons huis
    wonen in een dorpje aan de ijssel in een leuk huis met riante tuin ;) mooie wandel en fiets omgeving en de winkels en school binnen loopafstand super!

maar ...
    hebt is hier tochtig en wat vochtig! wonen vlak aan de ijssel (wat dus ook wel die pluspunt is ;) )

Hebben de buitenkant al laten isoleren onder de vloer lukt niet de kruipruimte is te klein dus koude voeten. maar goed sloffen en dikkere sokken aan in de winter en we gaan boven nog aftimmeren/dichttimmeren om de kou wat te beperken

ondanks dus de tocht en beetje vocht zijn we happy!

15. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik woon in een leuk huis in een fijne buurt maar t wordt een beetje krap met z'n vijven. Zou graag een groter huis willen maar daarvoor moeten we nog ff sparen

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Nee, totaal niet. Het staat in de verkeerde stad, in de verkeerde wijk, het is tochtig ook al is het laatst geïsoleerd en de ruimtes zijn onhandig verdeeld (veel loze ruimte).
    We hopen dan ook te verhuizen in 2016 ;)

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Op zich wel, maar.........ik mis ruimte in de huiskamer om een eettafel neer te zetten en nog ruimte te hebben voor een speelhoek.
    En ik mis echt heel erg een bad.

Qua buitenruimte is het echt toppie.

18. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Jawel :) We wonen in een kleine, knusse eengezinswoning. Alles is net een slagje kleiner dan "normaal" denk ik en ook een kleine tuin maar dat vind ik niet zo erg. Wel een ruime zolder met vaste trap, erg handig.

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.630
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben nog zoekende. Ben vorig jaar maart naar Italie vertrokken en huur nu een kleine eengezinswoning voor een jaar maar het huis is vrij oud en krijgt steeds meer gebreken dus ik ben nu zoek naar een betere woning in een grotere plaats maar voor nu ben ik dankbaar voor een dak boven mijn hoofd en het voldoet als mijn familie op bezoek komt.

20. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Op zich wel... maar we hebben een ernstig ruimte gebrek met maar 1 slaapkamer en geen bergingsruimte... Op zich een fijn huisje en op een prachtige locatie, maar verre van ideaal...

Deel Deze Pagina