EHBO-examen, wat te verwachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Khlo, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Volgende week moet ik op voor mijn EHBO-examen. Ik heb uiteraard van alles geoefend tijdens de lessen maar bij de buikstoten en rautekgreep alleen op de wijze dat je armen juist plaatst maar dus niet iemand optillen of echt stoten geven. Hoe zit dat op het examen? Wat moet je dan wel en niet doen? Iemand wellicht recent een EHBO-examen gedaan?

2. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik heb donderdag examen, inclusief reanimeren. Wij mogen niet echt stoten geven, alleen laten zien hoe het moet. Bij de rautek ook. Laten zien, maar niet echt slepen.

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb in 2014 examen gedaan, omdat ik vrijwilliger bij het Rode Kruis wilde worden.
    Stoten mag je idd niet geven, gewoon zachtjes, net alsof doen. Net zoals je het echt zou doen die beweging, alleen dan met veel slow motion haha, zelfde geld dan voor echt tillen, maar wel laten zien hoe je je handen idd houd.

Verder is het echt een rollenspel. Ik kreeg in 1 kamer een 'patiënt'. Die had doorboord oog en ik moest hem helpen. Ook een man wiens hand was verband. Je moet dan echt doen zoals je zou doen in een echte situatie, dus hem gerust stellen en tegen hem/haar praten en dan helpen door het bijv. te verbinden en koelen in mijn geval.

De 'andere' deur was een geval waar ik moest reanimeren, dus dan moet je er echt naast gaan zitten, vragen om een aed, en of iemand 112 wil bellen en erbij wil blijven. Ook moest ik de 5 belangrijkste regels opnoemen bij een ongeval, en nog wat regeltjes.

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ok! Thanks! Ben benieuwd!

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Echt slepen en stoten geven hoeft niet.. Mocht je dat wel van plan zijn houden ze je ook wel tegen ;)
    Verder idd rollenspel.. Ik moest in 1 kamer vragen beantwoorden terwijl de lotus af en toe binnen kwam met letsel..
    Bij de andere moest ik reanimeren met aed.. Mijn instinker was dat de examinator vragen stelde tijdens het reanimeren die ik braaf beantwoorde.. Dit had niet gemogen ivm concentratie tijdens reanimatie.. Was me overigens vergeven dus had het wel gehaald.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb oa een drukverband aan moeten leggen (ik kan heel slecht tegen bloed, maar in panieksituaties blijf ik heel rustig, dus daar hadden ze rekening mee gehouden), heimlichgreep, reanimatie op een pop...dat soort dingen. Gewoon het geoefende nog een keer doen, maar dan met een beoordeling. Ik had vlak voor het examen een migraine aanval dus er niet 100% bij, maar dankzij de oefeningen tijdens de lessen, toch gehaald (wel ruim 10jaar geleden)

Deel Deze Pagina