Ben jij bloeddonor?

Discussie in 'De lounge' gestart door blossom85, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij bloed / plasma?

1. Nee. ik geef geen bloed

2. Nee. Maar ik overweeg het wel

3. Ja. Ik ben bloeddonor

4. Ja. Ik ben plasmadonor

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier ook zo. Mag niet meer doneren. ☹️

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben bloed en orgaandonor.
    orgaandonor ben ik meteen geworden toen ik 18 was en de brief kreeg of ik dat wilde.
    bloeddonor ben ik pas later gaan doen toen ik een beetje aan het surfen was op internet.
    kleine moeite vind ik zelf.
    ik ben B+ dus wel veel voorkomend maar dat beetje van mij kunnen ze vast wel gebruiken.
    helaas nog maar 1x echt kunnen doneren doordat ik elke keer een koortslip kreeg als ik de oproep kreeg.
    mijn zus is AB+ dus wel gewild maar helaas valt zij bij 2buisjes prikken al flauw dus een halve liter red ze dan ook niet..

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Nee, ben geen bloeddonor. Wel een tijdje gedaan, toen ik even geen werk had. Voelde ik me toch nog een beetje nuttig haha.
    Maar uiteindelijk was het toen ik weer een baan had niet makkelijk meer te combineren. Sowieso is het voor mij 20 minuten rijden. En ik had er ook best wel last van. Vaak veel duizelig. Dus vond het wel best toen.
    Ben wel orgaandonor. Dus mocht ik er niet meer zijn, mogen ze me leeghalen.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ondanks mijn angst voor bloedprikken ben ik wel bloed donor. Nu heb ik net een nieuwe tattoo dus mag ik pad over 6 maanden weer doneren.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Nee door chronische ziekte enmijn medicatie mag ik aan al die dingen niet mee doen, ook bij moeders voor moeders was ik niet welkom om mee te doen tijdens de zwangerschap jaren geleden ;).

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben bloeddonor geweest - lang trouwens. Maar ik mis die optie hier. Ik heb het jaren gedaan totdat ik ging verhuizen en de bloedbank met het openbaar vervoer niet te doen was. Toen heb ik het laten verslonzen en toen er eindelijk wel een bus in de buurt reed met een snelle verbinding was ik zwanger. En toen twee jaar niet meer aan gedacht en nu ben ik weer zwanger.

Ik wil het tzt wel weer gaan doen.

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik mag wegens ziekte helaas geen donor zijn, voor wat dan ook. Mijn vader is jaren bloeddonor geweest en dat was ook mijn bedoeling.

Het is fijn om te lezen dat er zoveel mensen zijn die het wel belangeloos doen. Met wat voor reden dan ook.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

man, dochter en ik mogen sowieso geen bloed geven. Zoon misschien later wel.

ben wel orgaan donor, man mag dat ook niet.

9. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ja zowel volbloed als orgaandonor. :)

Liefs,

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.854
    113
    Nee, mag niet, heb zelf een bloedtransfusie gehad. Heb wel mijn donorcodicil ingevuld.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik sta sinds mijn 18e geregistreerd als donor, liep al vanaf mijn 15e met een codicil. Nadat een klasgenoot van mij dodelijk is verongelukt en we te horen kregen dat er door hem toch een aantal mensen konden blijven leven middels orgaandonatie.

Verder ben ik al een een jaar of tien donor, maar door verhuizing, zwangerschappen en ziekte heb ik nog maar 9 maal gedoneerd... komende week de 10e keer :D

Helaas heb ik relatief dunne, dieperliggende aderen waardoor ik voor plasma en beenmerg ongeschikt ben :) anders had ik dat wel willen doen.

12. Prj

Prj Niet meer actief

Ik ben wel een orgaandonor. Bloeddonor mag ik helaas niet zijn...

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Orgaandonor en (vol)bloeddonor sinds mijn 18e.

Was ook stamceldonor (al heel lang) en werd op een dag daadwerkelijk gebeld voor een potentiële match. Bleek dat mijn BMI te hoog was om stamceldonor te kunnen zijn (risico's van ingreep te groot), dus daar ben ik weer uitgeschreven.

14. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    nee ik mag helaas geen bloed doneren

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee, mag idd niet meer. Ivm de veiligheid.
    Maar zeg nooit nooit. Misschien ontwikkelen ze nog wel eens iets waardoor het weer zou kunnen :)

Ot. Ik ben bloeddonor, orgaandonor & stamceldonor.
    Al bijna 6 jaar bloeddonor, al heb ik maar 4 keer gegeven of zo. Tussendoor 3 keer zwanger geweest en in malariagebieden (niet tijdens mijn zwangerschap hoor ;)), dus mocht het steeds niet.
    Heb nu weer een oproep liggen, dus mag van de week weer!

Ik heb o positief trouwens.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik zou graag willen maar mag helaas niet ivm mijn werk :(

17. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik ben bloeddonor. Maar ik mag nu nog maar 2 keer per jaar geven. Ik heb een gbp gehad en daardoor werd mijn hb wat laag. daardoor een ijzerinfuus gekregen. Nu is afgesproken dat ik nog maar 2 keer per jaar geef of ik ga over naar plasma geven.

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik mag geen bloed geven inm transfusie.

Anders durfde ik het ook niet. En eigenlijk denk ik er nooit over na om het wel te doen.
    Ik ben wel orgaandonor.

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ben dus A negatief. Dan zouden ze denk ik liever plasma hebben?
    Edit: juist liever volbloed lees ik net.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik mag geen bloed doneren vanwege mijn ondergewicht.

Ik was orgaandonor maar sinds ik ben geëmigreerd ben ik geen orgaandonor meer, helaas.

Deel Deze Pagina