Ik was donor met uitzondering van hart en hoornvlies. Maar nu ik ben geïmmigreerd ben ik geen donor meer.
Hier hetzelfde, alleen blijft dit voor mij staan omdat ik niet geemigreerd ben Hoornvlies vind ik eigenlijk een heel eng idee, ik weet het klinkt stom maar toch......
Jup. Al sinds ik 15 ben met toestemming van mn ouders. In het begin wou ik mijn hart en hoornvlies houden. Alleen dat heb ik toen ik 20 was gewijzigd...
Ja, en ze mogen alles van me hebben Ik ben ook lang bloeddonor geweest en na mijn zwangerschap ga ik daarme verder.
Ja al heel lang alleen bepaalde onderdelen bij mij hebben ze niets aan hahah en doneer nooit bloed ( hekel aan naalden ), beenmerg alleen familie maar ze zijn flink bezig in de stad donor te werven wordt gek van ze ben al 5 keer aan gesproken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee goed werk ja ok maar 5 keer achter elkaar whaaaa op sausen wil je hahah
Met al wat ik slik aan medicatie denk ik niet dat ik nog enige kans maak. Indien wel: Dat mijn man en mijn familie het maar bepalen. Ik ben toch dood op dat moment, dus weet er niets meer van. Hier in BE zegt de wet overigens dat iedereen donor is (tenzij dus anders gemeld), maar in praktijk vragen ze het quasi altijd aan de familie.
Ja absoluut. Ik vind er niks engs aan, ben dan toch al dood. Van mij mogen ze iedereen standaard donor maken vanaf 18 jaar. Willen mensen niet dan kun je net als nu gewoon via internet je wensen wijzigen. Het komt nu te vaak voor dat er mensen zijn die het niet aangeven (gemak?) terwijl ze het best wel willen. Bloeddonor ben ik gestopt omdat ik bijna elke keer duizelig werd en bijna flauw viel. Ging gewoon te snel en niet lekker, dat de arts daar zelf zei dat ik maar beter kon stoppen. Dit is allemaal voor mijn eerste zwangerschap gebeurd. Dus ik ga in de nabije toekomst gewoon weer proberen.
Ja. Behalve huid en ogen. Zou zelf ook graag willen ontvangen indien nodig. Vind hypocriet om niet te willen geven en wel te willen nemen Partner , nee. Hij denkt dat ze je dood laten gaan als het hun uit komt om zo heel veel andere te redden. Wil ook geen orgaan van een ander dus zijn goed recht
Ja ik ben bloeddonor (nu ff niet, ivm zwangerschap) Donor na overlijden ben ik (nog) niet. Mijn man vind dit geen prettig idee, en ik snap dat best wel.. Al wil ik het ook wel weer graag, dus daarom geef ik al jaren bloed, om ook zo levens te kunnen redden.
Ik ben donor. Zowel bloeddonor (&stamceldonor en rode bloedplaatjesdonor) als donor na overlijden. Als bloeddonor draag ik graag mijn steentje bij. Ik ben niet bang voor naalden oid en lichamelijk heb ik er weinig last van. Daarbij heb ik (dat wist ik niet van tevoren) O negatief bloed, erg gewild, dus nog een plus! Wbt orgaandonor heb ik zoiets van naja... Ik heb er dan niets meer aan, ik merk het niet meer. Als daar iemand anders mee gered kan worden dan doe ik dat...