Ben jij donor? Ja/Nee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Candle26, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja, gevoelsmatig heb ik huid en hoornvlies uitgesloten.
    Dat voelt niet goed.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja absoluut...ze mogen alles hebben!

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Maar is het dan niet een beetje dubbel om te zeggen 'ik ben donor, als ik dood ben heb ik er toch niets meer aan', om vervolgens te zeggen dat je een bepaald lichaamsdeel niet wilt doneren omdat je je daar niet prettig bij voelt. Ik bedoel, hoe kan dat gevoelsmatig dan niet goed voelen? Is dat dan niet tegenstrijdig? Nogmaals, ik ben gewoon benieuwd naar hoe jullie daar over denken, niet om een discussie aan te wakkeren.

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Nope geen donor.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    In mijn geval omdat ik geloof dat je je ogen nog nodig hebt in het hiernamaals.

Klinkt erg zweverig maar goed dan ben ik dan ook :)

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

klopt daar kwam ik paar jaar terug ook achter ik dacht altijd dat je na een jaar weer mocht geven. Maar hebben ze verandert.

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja misschien spoor ik dan niet. Maar mijn buitenkant vind ik gewoon geen fijn gevoel. Ben heel kort geleden mijn zus verloren ze was 30, en voor mijn gevoel had ik het naar gevonden als ze aan haar buitenkant hadden gezeten.
    Wat ik zeg, het is gevoelsmatig. Hypocriet of niet, ik hoop een leven te kunnen redden met een orgaan en als ik dan een naar gevoel ergens bij heb wil ik dat niet. Dus het is niet, of op deze manier.
    Je mag blij zijn met elk stukje wat iemand af wil staan, dus ik zie niet waarom het een probleem zou zijn als je een bepaald orgaan of weefsel niet af wilt staan.

8. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben bloeddonor.

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Daarnaast ben ik ook nog plasmadonor en geregistreerd stamceldonor.
    Denk dat ik mijn stukje wel bijdraag.

10. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Haha nou het is dat je het zelf zegt.. Nee sorry, ik respecteer uiteraard jouw mening!

11. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niet vind dat jij niet spoort, ik hoop ook niet dat ik je die indruk gegeven heb. Ik vroeg me gewoon iets af, en vroeg daar oprecht geïnteresseerd naar om jullie mening. Ik respecteer jouw mening uiteraard ook. Ik bedoel niet dat jij als persoon hypocriet ben, het was meer een vraagstelling.

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dankjewel :)

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Oke misschien een heeeeeule domme vraag, :):)maar als je nog leeft (maar wel hersendood bent) halen ze toch nog geen organen uit je lijf? :)
    Dat doen ze toch pas als je rikketik stopt met kloppen en je dus echt 'dood dood' bent? ik mag hopen dat als ik (ik hoop nooit natuurlijk) hersendood ben, maar nog in leven gehouden wordt door een machine, ze niet onderwijl mijn organen eruit halen :)
    Of bedoel je dat je vanwege je geloof nooit 'de stekker eruit wil halen'? Dat kan ik me goed voorstellen..maar wat bij een natuurlijke dood?
    Volgens mij snap ik het niet helemaal... hihi sorry :)

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja en mijn kinderen zijn ook donor.
    Ik ken een aantal mensen die een orgaan nodig hebben gehad, waaronder mijn beste vriendin. Als ik dood ben dan ben ik er niet meer en mogen ze alles gebruiken om iemand er beter mee te maken.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik hoef dan ook geen oog van iemand anders mocht ik die zelf nodig hebben. Vind dan dat ik daar ook geen '' recht '' op heb.

Je mag het grappig vinden maar goed zo kijk ik er tegenaan.

16. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Organen niet, bloed wil ik eigenlijk wel geven. Heb er een goede bloedgroep voor.

17. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ja ik ben donor. Ik sta al mijn organen af als ik er niet meer ben en ik heb me van de week aangemeld voor stamceldonor.

18. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Nee ik zou zelf ook geen ogen van iemand anders willen hoor, sterker nog, ik wist niet eens dat dit mogelijk was? Ik dacht dat je dan gewoon een glazen oog ofzo kreeg.

En ik vond je mening niet grappig hoor, meer hoe je het zei. Uiteraard, zoals ik al zei, respecteer ik jouw mening.

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja ik ben/wil donor zijn, maar mijn partner/ familie beslist uiteindelijk. Ik kan mij indenken dat bij een compleet onverwachte dood soms afscheid nemen van 'het lichaam' fijn is bijv. dus uiteindelijk beslissen zij, maar zij weten wat ik wil. Zou graag een ander helpen als ik zelf niets meer aan mijn organen etc heb.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of het kan maar weet wel dat ik dat toen gezegd heb toen ik mij aan had gemeld, ze mogen alles hebben behalve mijn ogen en ik moet wel toonbaar kunnen blijven voor de nabestaanden zodat ze nog op een normale manier afscheid kunnen nemen.

Deel Deze Pagina