Ben jij donor? Ja/Nee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Candle26, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Maar dat is dan toch geloofsovertuiging?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je wel, al vraag ik me af hoe jij bedoeld dat jouw moeder wel voort had willen leven zoals mijn vader?

Mijn vader kan nauwelijks praten, niet tot nauwelijks meer lopen, heeft constant pijn van het bewegen, kan zichzelf niet meer wassen/verzorgen/aan of uitkleden en heeft met regelmaat afschuwelijke wanen, hij komt nauwelijks meer buiten, kan helemaal niets meer.......Dat is ook de reden waarom hij dood wil.

3. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ze wou koste wat het kost blijven leven voor haar kinderen. Hoe, dat maakte haar niet uit.
    Dat bedoel ik ermee :)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Herkenbaar, eigenlijk zal dit waarschijnlijk met mijn vader ook zo gaan: hij heeft nog steeds geen euthanasieverklaring en zit met regelmaat in een delirium. dat wordt nog wel erger en hij is momenteel door de dokter al als handelsonbekwaam gerekend. En hij wilde juist wel een euthanasieverklaring maken, maar door de angst heeft hij het maar uitgesteld en uitgesteld.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

mmmja, in mijn geval wel, maar er zullen ook mensen zonder geloofsovertuiging zijn die gewoon écht geen euthanasie willen. Om verschillende redenen.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is ook bij hem de reden dat hij het zo lang uit houdt, daar ben ik van overtuigd. Niet om mij hoor, om mij maakt (en hoeft) hij zich geen zorgen (te maken). Maar mijn zusje is 20, woont nog bij hem, heeft geen inkomen, is totaal niet zelfstandig.....Daarom blijft zijn lichaam het volhouden, dat weet ik zeker.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben sinds mijn 18e donor. Ze mogen van mij alles hebben behalve mijn ogen, dat vind ik een naar idee. Ook doneer ik sinds mijn 18e al bloedplasma.

Ik ben wel van mening dat als iemand bewust ervoor kiest om geen donor te zijn deze ook geen recht heeft op donororganen. Vind dat zo krom, niet geven maar wel willen ontvangen.
    In mijn ogen kan ook beter iedereen standaard donor zijn en als je niet wilt doneren je je uit moet schrijven.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Het was haar niet beloofd, ze had er gewoon nog geen werk van gemaakt, dus ze had geen verklaring liggen.

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja,ik ben orgaandonor, behalve mijn ogen volgens mij.

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, voor alle organen. Toch geweldig als je zelf dood bent en het leven van een ander kunt redden.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  12. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ja, ik ben donor. Na de zwangerschap wil ik mij ook katen testen voor bloeddonor. Partner is ook donor en is al even bloeddonor. Onze kinderen zullen ook donor zijn totdat zij zelf evt een andere keuze willen maken.

Ook ik vind dat niet-donoren ook geen recht hebben om te ontvangen. Daarbij gaat het mij niet om dat ik er wél een orgaan zou krijgen omdat ik wel donor ben, dat staat er buiten. Het gaat er bij mij om dat er zo'n tekort is aan donoren dat ik het enorm egoistisch vind om niet te doneren als je die kans krijgt. (Mensen die om medische redenen niet kunnen geven daargelaten natuurlijk).

Er zijn zo veel kinderen/mensen die wachten op een orgaan, en als ik denk aan het verdriet van hen en hun dierbaren, dan breekt mijn hart dat andere mensen niet willen helpen.

13. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ja ik ben donor. Ben daar heel nuchter in, ik heb het dan toch niet meer nodig en als ik daar iemand anders mee kan helpen!
    Ze mogen ook alles hebben!:p :)

14. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Dat zou best is zo kunnen zijn...
    Herkenbaar overigens.

15. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ja en overweeg ook om bloeddonor te worden.

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Nope en ga het ook niet worden. Wil ook niks ontvangen.
    Man ook niet en mocht zoonlief overlijden moeten wij beslissen en is het ook nee.

17. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, partner en kinderen ook.
    Wil ook graag ontvangen als het nodig is.

Ik stel verder geen voorwaarden.

Het enige wat ik niet zou doen is een ander laten beslissen. Dat is zo'n heftige beslissing kort na het moment van overlijden. Dat zou ik mijn nabestaanden niet aan willen doen.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je bent niet dood he... je bent hersendood of ze houden je in leven zodat ze kunnen "oogsten". Ik vind dat je juist je nabestaanden in de gelegenheid moet stellen.. mijn kinderen zijn nu nog heel jong.. maar misschien dat zij over 10 jaar wel een uitgesproken mening hebben. Mijn man kent mijn wensen maar ik laat het juist graag aan hem over.

19. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan zien we het denk ik anders.
    Ik vind het mijn lijf, dus mijn beslissing. Wat een ander daarvan vindt doet er niet toe. Dus ik zou het zelf denk ik heel moeilijk vinden zo'n keus te maken over een ander. Het gaat niet om wat ik wil op zo'n moment.

20. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wel rot als ze dan van mening verschillen... Nee zo'n keuze zou ik niet bij nabestaanden neerleggen, die hebben hele andere dingen aan hun hoofd.

Deel Deze Pagina