Ik vroeg me af of iemand hier weet wat je tegen hondenpoep mag en kan doen. Sinds een week ligt de straat voor mijn voordeur en die van een aantal buren bezaaid met hondenpoep en iedere dag komen er een paar gore drollen bij. Die worden uitgelopen, zeg maar, mensen trappen erin en maken zo de troep alleen maar erger. De drollen liggen midden op de stoep. Inmiddels is het zo erg dat ik al vanuit één kant niet meer normaal met de kinderwagen naar huis kan lopen. Nu lijken de drollen van één hond te zijn (nog wel) en mensen in mijn straat hebben de uitlaatster er al op aangesproken. Het is dus geen eenmalig ongelukje, maar het lijkt de nieuwe strontplek van dat beest te zijn. Mijn gemeente heeft wel bepaald dat er honderden euro's boete staan op het niet opruimen van hondenpoep, maar dat is natuurlijk een wassen neus. Mag ik nu van de gemeente eisen dat mijn straat schoon gemaakt wordt? Dan gaat het natuurlijk het meest om de geur die echt weggehaald moet worden. En als ik die vrouw op heterpoep betrap, wat mag ik dan doen?
ik zou als ik de vrouw op heterdaad betrap de poep in dr nek gooien ofzo... kijken of ze het dan nog niet opruimt !
Wij hebben hetzelfde probleem gehad met een hond uit de buurt, poepte altijd bij ons op de oprit. Ik heb een week de drollen verzameld in een emmer en bij haar op de stoep gekieperd, een rol poepzakjes en een briefje in de bus: Onze oprit is geen uitlaatstrook!! Groetjes van (straat en huisnummer) Nooit meer gedaan en meneer kijkt me nog steeds kwaad aan als ik hem tegen kom maar daar heb ik "schijt" aan.. De gemeente doet niets, die hebben we ook gebeld, ze komen een keer rondspuiten (daar word je niet vrolijk van). Je bent verplicht om op te ruimen maar de ambtenaar moet je dan op heterdaad betrappen
De eigenares is er al op aangesproken zie ik... Dan zou ik eisen dat ze de poep binnen 24 uur op komt ruimen en anders ruim ik het op en deponeer ik het voor haar voordeur. MITS je zeker weet dat het van die persoon is Vreselijk vind ik dat! Wij hebben ook een hond(je) maar raap de poep altijd op in de wijk, iedereen hier in de buurt trouwens.
hihi dat is nog eens een idee! Heb zelf twee grote honden, heb altijd zakjes bij me om het op te ruimen. Heb er zelf een hekel aan om in de hondenpoep te staan, dus er zal ook niemand in de poep staan van mijn honden!
Ik moet zeggen dat ik ook al hele leuke ideeën heb als ik ze betrap : - emmertje water erover. - hond afpakken totdat ze de straat heeft schoon gemaakt. - hond met neus in de stront duwen. - etc. Probleem is alleen dat ik niet de hond pijn wil doen, want die kan er natuurlijk niets aan doen. De poep verzamelen is helaas geen optie , tegen de tijd dat ik thuis ben is deze al door diverse mensen doortrapt. Ik weet overigens niet wie de uitlaatster is, een aantal buren weten dat. Ze komt niet als ik thuis ben (dan was poep in de nek een optie geweest). De buren (2 beren van kerels) hebben haar er op aangesproken.
Het schijnt een oudere vrouw te zijn, maar dat vind ik nog steeds geen excuus. Dan zou ze op zijn minst dat beest in de goot kunnen zetten, maar nee, midden op de stoep :x.
Wij hebben zelf ook een hond en ruimen altijd op en toch heb ik heel vaak met de kinderwagen door stront gereden, beetje jammer..
Ik irriteer me ook kapot aan hondenpoep op straat....serieus als ik zie wie zijn hond midden op de stoep laat poepen dan pak ik oom dat stront op en gooi het tegen dat baasje aan!! Er is hier 1 specifieke straatje met een groot stuk gras er precies naast! Het is iedere dag weer raak, er liggen dagelijks minstens 3 grote hopen stront die idd altijd uitgesmeerd worden doordat iedereen erop stapt..veel kinderen moeten doordat straatje omdat school Om de hoek is...ik steek nu altijd over....maar serieus als ik zo Iemand zie... Als je nou een foto maakt van dat baasje en weet waar diegene woont kan je daar dan wat mee doe ?
Er zijn hier veel honden maar ik heb serieus nog nooit in mijn hele leven gezien dat iemand de poep oppakt met een plastik zakje
Gadverdamme! Zoo asociaal! Ik had van de week ook weer hondenpoep aan de wielen van de kinderwagen, BAH! En je ziet de drollen hier in de straat ook bijna niet door de gevallen bladeren. Stond ik daar weer te schrobben in de voortuin.. YAK!
Hè gatver!! Ik heb vanwege de opruimplicht hier altijd een zakje bij me, maar mijn hond heeft een voorliefde voor poepen in onbegaanbare bosjes. Hoef het van de ambtenaar niet van de takjes af te plukken gelukkig. Laat ie het een keer lopen op een stoep of veldje waar het niet mag ruim ik het op. Helaas ook hier veel op de stoep.. Met die bladeren nu helemaal
Je kan de hondenwachter of ik weet niet hoe zo iemand bij jullie in de gemeente heet, erbij betrekken. Zij spreken mw erop aan en als het goed is moet het dan verbeteren, is dat niet dan zorgen dat je contact blijft houden met die hondenwachter. Lekker is dat als heel je stoep bezaait ligt met hondenpoep en je er met de kinderwagen bijna niet meer langs kan. Wat kost het nou aan moeite om even de poep van je hond op te ruimen?
bij mij ouders is het ook verschillende keren gebeurd maar dan in de kiezel. men moeder had een lang stokje genomen en er een papiertje opgeplakt met de tekst "gelieve op te ruimen" een vlaggetje dus en in de kiezel bij die hondenpoep gedaan samen met een zakje eraan vast het hielp voor eventjes,...
, zoals ik al zei, ik wil de hond niet pijn doen. Dus zal ik dat ook niet doen. Ik ga eens informeren bij mijn gemeente naar die hondenwachter. Mijn buurvrouw zou hem/haar wel kunnen vertellen wie de aso is.
ik schijt ook de balen van al dat schijt...hier worden zelfs de verboden voor honden bordjes weggejat terwijl het een speelveld voor kinderen is..echt gigantische hopen, heb zeker 2 x of meer keer per week mijn kinderwagen wielen vol..maar zie ook grote hopen bij mensen voor de deur liggen echt zooo aso!!