Dat is een moelijke idd.... Ik vind persoonlijk niet dat ik daarover mag beslissen maar (klop het metteen af) stel dat mijn kinderen iets zou overkomen ( bah vind het al vreselijk om zoiets te zeggen) en het werd mij gevraagd zou ik gelijk nee roepen omdat die organen niet van mij zijn. Aan de andere kant ligt er ergens mischien wel een kindje te wachten op een orgaan en dus kans heeft op een gezond leven verder. Erg moeilijk
Ik ben sinds een paar maanden pas donor. Heb nooit er aan gedacht om me daar voor aan te melden en een tijd geleden was hier ook een topic over en toen heb ik me online maar eens even aangemeld. Dus eigenlijk ben ik donor door zp
Ja, al jaren. En ze mogen alles van me hebben. Mijn neef heeft een aantal jaren langer mogen leven dankzij een gedoneerde nier. Hij heeft het helaas niet gered, maar die paar jaar waren een geschenk...
Toen ik 18 werd heb ik gelijk het formulier ingevuld. Ik ben donor dus! Ik heb een oom die een aantal jaar op de wachtlijst heeft gestaan voor een nieuwe long.. Helaas is het nu te laat en is hij te zwak.. Dus zou ook iedereen als donor willen hebben
Ik ben ook donor, maar nog niet zo lang, bijna 6 jaar nu. Ik ben t zelf niet zo eens met "voor wat hoort wat". Mijn dochter van 10 vroeg ook wat ik met haar ging doen als t zo zou gebeuren....maar dat weet ik niet...dat vind ik wel weer een naar idee.
Ja ooit ingevuld toen ik 18 werd. Manlief niet. Hij weet dat hij donor wordt als ze het mij vragen als vrouw zijnde. Het is niet dat hij niet wil, maar gewoon laks. Daarom vind ik dat iedereen donor moet zijn tenzij je aangeeft dat je bezwaar hebt.
Dat vind ik dus ook.. Vind niet dat je die 'last' bij de nabestaanden moet leggen. Die hebben het al zwaar genoeg.
Ik weet niet hoe het voelt om in doodsangst te moeten wachten op het telefoontje dat er een donor voor je is gevonden... Het gekke is, het is ZO makkelijk om iemand hiermee het grootste geschenk te geven. Als je dood bent, ben je dood. En NEE, ze laten je niet eerder doodgaan omdat je donor bent. Het is zo'n kleine moeite en het gevolg is zo groot... eigenlijk snap ik niet dat niet iedereen donor is. (ja, ik snap het wel, het is meestal een emotionele kwestie, maar als we het nou eens praktisch zouden bekijken...dan is het zo simpel)
Ik ben orgaandonor en was bloeddonor. Ik werd er vaak slecht van, tot flauwvallen aan toe (en niet omdat ik het eng vind). Maar dat was voor mijn kids, dus ik ga het wel weer proberen. Ik vind dat iedereen vanaf zijn 18e donor moet worden, tenzij je het zelf weer afmeld.
Voor mij geldt bovenstaande ook. Het voelt voor mij gewoon niet goed. Zolang ik leef vind ik het niet erg (bloeddonor, zou zelfs een nier weggeven mocht het nodig zijn), maar het niet weten wat er gebeurd als ik dood zou zijn vind ik vreselijk. Denk dat het gevoel van controle is ofzo. Ik weet het niet alleen dat ik echt niet wil.
Helemaal mee eens. Denk ook dat mensen als ze echt niet willen wel eerder de moeite nemen om af te melden. Terwijl mensen die wel donor willen worden het vaak te lang op zijn beloop laten om zich aan te melden. En de keus om je nabestaanden het te laten beslissen mag van mij ook geschrapt worden. Iedereen is oud en wijs genoeg om voor zichzelf te beslissen zodat nabestaanden niet jaren hoeven rond te lopen met de vraag of ze de juiste keuze hebben gemaakt.