Vandaag mijn eigen formulier aangepast. Tot nu toe mocht mijn moeder bepalen. Vanaf vandaag ben ik gewoon donor (op mijn ogen na, vind dat een heel naar idee) Ben jij donor? En waarom wel of niet?
Ik ben al jaren donor. Ik zonder alleen huid uit, dit is gewoon omdat ze dit redelijk snel zelf kunnen na maken door kweken van huid uit je been of bil of wat dan ook. En het idee dat ze dan van de buitenkant wat aan me veranderen vind ik niks tegenover mijn kinderen.... Van binnen mogen ze me helemaal leeg halen, daar zien ze niks van
Ja. Ik heb er ook voor gekozen om mijn ogen (en huid) niet beschikbaar te stellen. Waarom? Omdat ik het erg egoïstisch vind om wel organen te willen ontvangen maar ze vervolgens zelf niet beschikbaar te willen stellen. Als je het niet kunt doen vanwege medische redenen vind ik het uiteraard wat anders.
Ik direct toen ik 18 werd het donor formulier ingevuld. Op mn ogen en huid na mogen ze alles gebruiken.
Ja, vind het heel belangrijk. Van mij mogen ze alles hebben, ik kan er toch niks meer mee als ik dood ben. Als ik dan iemand anders daarmee kan helpen heel graag.
Er zijn als vAak dit soort topics geweest, vaak is dan ook een vraag of je wel donor wilt ontvangen mocht er iets gebeuren, Nee ik ben geen donor dit om medische redenen, ik mag helaas helaas geen donor zijn, Of ik wil ontvangen weet ik niet, dit laat ik aan artsen over, de kans is groter dat mijn lichaam het ontvangen orgaan afstoot waardoor een ander waarschijnlijk meer kans heeft als mij... Maar als artsen goede hoop hebben dat mijn lichaam niet zal afstoten dan wil ik wel ontvangen ja, dit omdat ik graag zo lang mogelijk mama wil zijn van mijn kindjes, Over onze kinderen staat niets vast maar we zijn er hier wel over eens dat mocht het ooit nodig zijn wij de organen van hun af zullen staan om er een ander kindje mee te helpen, laat wel voorop staan dat ik echt met heel mijn hart hoop dat dit nooit nodig is want het liefs heb ik alle orgaantjes fijn werkend bij mijn kindjes
Ja ik ben ook donor, maar idd ook op mijn ogen na.. Dat vind ik doodeng.. Ik ben donor geworden omdat er door mensen die donor zijn mijn allerbeste dinnetje hier nog op aarde rondloopt..
Hier ook al jaren donor, bloeddonor ook overigens. Mijn longen(astma dus die zijn toch vertyft) en ogen (eng idee) zijn uitgezonderd. Manlief heb ik ook overgehaald om organen te doneren, bloeddonor was hij al...
Ja. Al vanaf mijn tiende ofzo. Mijn moeder was ook donor. Helaas heeft zij te lang buiten gelegen na het ongeluk dus hebben ze enkel hartkleppen en hoornvlies kunnen weghalen. Overigens niet gebruikt, want geen match. Maar ik ben er nu wel zekerder van dat ik mijn ogen niet wil. Helaas maakt het in Nl nog niet uit dat je hebt geregistreerd dat je orgaandonor wilt zijn. Mijn moeder had dat ook keurig, maar mijn vader moest uiteindelijk wel beslissen. Dus niks geen wens van mijn moeder als mijn vader nee had gezegd.
Nee, ik laat dat aan mijn nabestaanden over. Ook liever geen ogen of iets dergelijks. En eigenlijk vind ik het ook wat een raar idee dat ze mijn romp helemaal van organen ontdoen. Ook vind ik het raar dat je niets weet van de ontvanger. Stel nou dat dat een fout iemand is. Ja, het is wat een banale gedachte, ik weet het.