Ben jij doof? Heb jij oren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jeetje... Als ik dit lees, gaan bij mij echt alle haren rechtop staan. Ik zou me echt kapot irriteren. Man of niet, gamen of niet, doof of niet.... Hou even je hoofd er bij, komop zeg.
    Zou dit echt niet grappig vinden en gelukkig herken ik dit ook niet.

2. Blumchen19

30 okt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars, leuk boek voor je om te lezen!

3. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Tja mannen he.

Hier ook 'schatje moet je wat lekkers?'
    Geen anantwoord van hem. Ik kom uit de keuken met wat lekkers.
    'je Maakt alleen voor jezelf!'
    Ik vroeg het hem.dan 3x zonder enige antwoord te krijgen.
    Zo nog veel meer!

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Geweldig geschreven Joycey! :D Heb geen tips voor je, mijn man luistert best goed. Zeldzaam exemplaar, klaarblijkelijk. Ja, hij vergeet weleens iets, maar dat doe ik ook ;)

5. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    haha erg leuk geschreven, en helaas ook heeel erg herkenbaar :p

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ha ha! Heerlijk geschreven!
    Niet zo heel erg herkenbaar hier overigens, manlief luistert wel naar meeste dat ik zeg. We hebben alleen soms een andere belevenis als het gaat om 'nu'.
    Dan zeg ik: dek je de tafel? Het eten is klaar.
    Is goed schat, zegt hij dan en maakt nog 'even' af waar hij mee bezig is.
    En 10 min later is tafel nog niet gedekt ;)....

Misschien de tip voor omgang met alle dove mannen hier, als ik met mijn autistische zoontje moet communiceren, moet ik eerst zorgen dat ik echt zijn aandacht heb: aanraken (schouder/arm bijvoorbeeld), op ooghoogte en pas gaan praten als we even oogcontact hebben gehad. Als ik iets door de kamer roep, zelfs al is het met zijn naam erbij, voelt hij zich zelden aangesproken ;).

Misschien helpt dit ook goed bij volwassen mannen :p??

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik snap je gevoel helemaal! Gebeurt hier heel af en toe ook wel eens, maar ik snap hoe irritant het is.

Twee tips: Niks tegen hem zeggen als hij WoT aan het spelen is. Is gewoon een feit: Dan horen ze niks! Gewoon even wachten tot het potje afgelopen is en dan hem er UIT halen, door te zeggen: Kan ik zometeen even wat tegen je zeggen/aan je vragen? Als het dan zover is, zorg ervoor dat hij echt naar jou kijkt en niet met één oog op het scherm. Dat mag je ook best eisen.

Tweede tip: Ga samen met een professional praten. 'Relatietherapie' klinkt zo zwaar, alsof het niet goed gaat tussen jullie, maar ze kunnen jullie heel goed leren hoe je moet communiceren. Dus hoe HIJ moet luisteren, maar ook hoe JIJ moet communiceren. Want schijnbaar sluit het niet op elkaar aan.

Heel veel succes!

8. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    hihi en ik maar denken dat die van mij erg was. Hij en mijn vader hebben zó veel gemeen.

Laatst liepen we vanuit de auto naar onze voordeur (3 hoog)
    Ik vertel, als we de auto uitstappen, dat mijn panty helemaal stuk is, omdat ik hem waarschijnlijk verkeerd gewassen heb.
    Nog voordat we de voordeur bereikt hebben, vraagt hij hoe het komt dat mijn panty zo lelijk geworden is....

Langzaam maar zeker word ik er van overtuigd dat het man-eigen is, maar dat neemt niet weg dat je er heel gek van kunt worden!

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook herkenbaar. Kan vaak nog beter tegen de muur staan te lullen, die doet er meer mee namelijk..

Laatst nog met mijn verjaardag. Ik had de avond ervoor nog gezegd dat ik zelf ff gebak zou maken, want mijn ouders en beste vriend zouden langskomen. Komt meneer de volgende dag thuis van 't werk, staat ie voor de deur met 2 taarten! Voor 5 volwassenen en 2 kleine kinderen... Dingen dus maar in de vriezer gegooid.

Tja, volgens mij is het idd mannen-eigen. Hun hersenen kunnen niet meer dan 1 ding tegelijk verwerken, dus als ze tv aan het kijken zijn (of wat dan ook) en je praat tegen ze, komt er maar 1 van beide door. Dus idd zorgen dat je de volledige aandacht hebt, zonder stoorzenders dus.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Die staat hier allang in de kast hoor :D

We waren gisteren op visite (nota bene aan het gourmetten; zonder radio/tv/computer of wat ook als stoorzender) en zijn moeder zei: geef mij dat bakje stokbrood maar, dan zal ik hem even vullen, want ik geloof dat het op is, in de keuken liggen nog twee stokbroden. Zijn moeder staat op en verlaat de tafel, staat twee seconden in de keuken (een anderhalve meter verder ofzo) en mijn vriend vraagt: hee, is er misschien nog stokbrood?

Hij is een dromer, denk ik. Soms wel grappig!

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hebbie al getest op slechthorendheid?

Deel Deze Pagina