Me zoontje is vanochtend met zijn voorhoofd heel hard op de kagel gevallen . De plek op zijn hoofdje werd gelijk blauw en er zat een heel klein sneetje. Langs de hap geweest en die zei dat het niet zo erg was omdat de bult niet groot was dus ook geen wekadvies , vond dit wel erg makkelijk ? Wat vinden jullie ? Nou was er ook een meisje in de wachtkamer met hele erge waterpokken (zo zielig !) . De vrouw liep rond en ging niet in de wachtkamer zitten , erg netjes van haar ! Maar me zoontje werd geholpen na dat meisje , in dezelfde kamer . Is de kans nou groot dat hij het ook krijgt ? Zijn prikjes zijn al een keer uitgesteld wegens diarree en op internet staat "Na besmetting duurt het max 3 weken voordat ziekte verschijnselen optreden " . Dat betekend dat ik de prikjes weer uit moet stellen ? Vrijdag de 15e staat de afspraak. Dat betekend dat de bijwerkingen van zijn prikjes en de waterpokken tegenlijk in kunnen slaan ? Is de kans nou groot dat hij het krijgt ? Of krijgt hij het gewoon bijna zeker weten ?
Lijkt me moeilijk te voorspellen of hij het gaat krijgen. Bij ons is de oudste op kdv erg vaak in aanraking geweest met kinderen met waterpokken en zelf heeft ze het pas gekregen eind groep 1. Ik zou afwachten richting de 15e en als het nodig is kun je dan nog verzetten.
Sjorsje , bedankt voor je reactie . Het hoeft dus niet ? Ze kunnen dus ook de druppels (druppelinfectie) inademen zonder besmet te raken , als ik zo haar dat je dochter zovaak in contact is geweest .
Is de kans nou eigenlijk zo groot dat ik zijn Verjaardags uitnodigingen niet eens hoef te versturen ? Of dat niet ? Wie weet hoe groot de kans is ?
Ik zou het gewoon afwachten. Ja hij kan ziek worden maar dat hoeft natuurlijk niet. Word hij het wel kun je het toch niet voorkomen. Zo iig nog niets uitstellen zowel zijn.prikken niet als de verjaardag niet. Vind het iets te voorbarig om dat nu al te doen.