Ik verdiende altijd meer dan vriendlief, ik ben hoog opgeleid.. Maar sinds ik mijn baan ben verloren vorig jaar verdien ik 0,0 euro. VRESELIJK! Ik ben er echt ongelukkig door! Ik vind het heel belangrijk mijn steentje bij te dragen aan de kosten en mijn eigen geld te verdienen! Gelukkig heb ik a.s. donderdag een sollicitatiegesprek, een functie op mijn niveau dus hopelijk ga ik donderdag knallen!
Idem hier....ik heb voor mezelf ook economisch zelfstandig gedefinieerd dat ik en de kinderen rond kunnen komen zonder het inkomen van mijn man, en dat we er dan niet veel voor hoeven te laten.
Nee... Momenteel ( en voorlig ) 'loods' ik mee op het boven-modale salaris van mijn vriend. Ik vind het fijn dat ik die mogelijkheid heb, maar het heeft nooit prettig gevoeld om economisch onafhankelijk te zijn van hem. Ik ga tzt dus zeker weer aan de slag. Het nettosalaris wat ik zou verdienen bij mijn opleiding ligt ruim boven het genoemde bedrag om economisch zelfstandig te worden genoemd. Ik verdien zo nu en dan een beetje bij in de fotografie en 'creatieve sector'. Dit stort ik gewoon op de grote hoop of de spaarrekening van de kleine. Ik wil straks minstens die 834 euro halen. Maar wel zoveel mogelijk zelf de zorg voor mijn kind(eren) hebben. Ik geniet ervan zoals het nu is, maar ik kijk er ook weer naar uit economisch zelfstandig te zijn .
Ja gelukkig wel en ruim ook als ik deze norm bekijk! Ik denk alleen niet dat ik het met dit bedrag zou redden hoor! Met mijn salaris zou het net lukken, maar dan moet idd wel het huis verkocht!
Als we van die grens uitgaan, ben ik zeker economisch zelfstandig, maar als het inkomen van m'n vriend zou wegvallen, zou ik in m'n eentje de hypotheek niet kunnen ophoesten hoor... Daar zul je dan vast wel maatregelen voor kunnen treffen, maar op dit moment is ons uitgavenpatroon dus heel erg gebaseerd op ons dubbele inkomen (allebei 4 dagen p/w werken)
Nee. Vind ik ook niet erg, ben bewust op dit moment thuis en wil zeker over een paar jaar aan de slag gaan.. Niet om onafhankelijk te zijn, maar omdat het me leuk lijkt.
Ja, ik ben economisch zelfstandig. Ik heb altijd voor mezelf kunnen zorgen. Ook toen ik nog alleen was, had ik een eigen huis en kon ik goed rondkomen. En ik heb nog steeds dezelde baan. Ook hetzelfde huis nog, al gaat dat binnenkort in de verkoop...
Ja! Zo ben ik ook opgevoed. Daarnaast vind ik het heerlijk om te werken. Ik hou ontzettend van mijn zoontje, maar zo gek worden om hele dagen thuis te zitten. Ik werk 3 soms 4 dagen per week.
Hey doe jij hetzelfde werk als ik leuk heb je het ook zo naar je zin eigenlijk verdienen we minimaal een miljoen met wat we doen maar we krijgen het alleen niet!!! Ik vind het niet nodig om zelf geld te verdienen ben liever bij de kinderen maar ieder zijn ding. Ik kan kiezen om te werken of juist niet dat kan niet altijd.
Ja tuurlijk wel je kan van 800 euro eten ziekenfonds betalen verzekeringen en dan moet je alleen maar in een kartonnen doos slapen maar dat is een bijzaak.