Ben jij economisch zelfstandig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul75, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben jij economisch zelfstandig?

1. Ja, ik verdien meer dan EUR 834 netto per maand

2. Nee, ik verdien minder dan EUR 834 per maand

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik verdiende altijd meer dan vriendlief, ik ben hoog opgeleid.. Maar sinds ik mijn baan ben verloren vorig jaar verdien ik 0,0 euro.

VRESELIJK! Ik ben er echt ongelukkig door! Ik vind het heel belangrijk mijn steentje bij te dragen aan de kosten en mijn eigen geld te verdienen!

Gelukkig heb ik a.s. donderdag een sollicitatiegesprek, een functie op mijn niveau dus hopelijk ga ik donderdag knallen!

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Idem hier....ik heb voor mezelf ook economisch zelfstandig gedefinieerd dat ik en de kinderen rond kunnen komen zonder het inkomen van mijn man, en dat we er dan niet veel voor hoeven te laten.

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Nee... Momenteel ( en voorlig ) 'loods' ik mee op het boven-modale salaris van mijn vriend. Ik vind het fijn dat ik die mogelijkheid heb, maar het heeft nooit prettig gevoeld om economisch onafhankelijk te zijn van hem. Ik ga tzt dus zeker weer aan de slag. Het nettosalaris wat ik zou verdienen bij mijn opleiding ligt ruim boven het genoemde bedrag om economisch zelfstandig te worden genoemd.

Ik verdien zo nu en dan een beetje bij in de fotografie en 'creatieve sector'. Dit stort ik gewoon op de grote hoop of de spaarrekening van de kleine.

Ik wil straks minstens die 834 euro halen. Maar wel zoveel mogelijk zelf de zorg voor mijn kind(eren) hebben. Ik geniet ervan zoals het nu is, maar ik kijk er ook weer naar uit economisch zelfstandig te zijn :).

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Yep!
    Verdien, in verhouding (als ik ook fulltime zou werken), meer dan hem.

5. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja gelukkig wel en ruim ook als ik deze norm bekijk! Ik denk alleen niet dat ik het met dit bedrag zou redden hoor! Met mijn salaris zou het net lukken, maar dan moet idd wel het huis verkocht!

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Als we van die grens uitgaan, ben ik zeker economisch zelfstandig, maar als het inkomen van m'n vriend zou wegvallen, zou ik in m'n eentje de hypotheek niet kunnen ophoesten hoor... Daar zul je dan vast wel maatregelen voor kunnen treffen, maar op dit moment is ons uitgavenpatroon dus heel erg gebaseerd op ons dubbele inkomen (allebei 4 dagen p/w werken)

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Goh, we zijn nog steeds geen weerspiegeling van de nederlandse samenleving ;)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee. Vind ik ook niet erg, ben bewust op dit moment thuis en wil zeker over een paar jaar aan de slag gaan.. Niet om onafhankelijk te zijn, maar omdat het me leuk lijkt.

9. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes!

10. Flappie76

Flappie76 Actief lid

15 aug 2012
    155
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja, ik ben economisch zelfstandig. Ik heb altijd voor mezelf kunnen zorgen. Ook toen ik nog alleen was, had ik een eigen huis en kon ik goed rondkomen. En ik heb nog steeds dezelde baan. Ook hetzelfde huis nog, al gaat dat binnenkort in de verkoop...

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, want ik werk niet en heb dus ook geen eigen inkomsten.

12. tulip

tulip Niet meer actief

13. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Yep

14. Maia

Maia Niet meer actief

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja! Zo ben ik ook opgevoed. Daarnaast vind ik het heerlijk om te werken.

Ik hou ontzettend van mijn zoontje, maar zo gek worden om hele dagen thuis te zitten.
    Ik werk 3 soms 4 dagen per week.

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nee, economisch niet.

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    nope maar ik hoop binnenkort meer te gaan werken dus dan wel.

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hey doe jij hetzelfde werk als ik leuk heb je het ook zo naar je zin:D eigenlijk verdienen we minimaal een miljoen met wat we doen maar we krijgen het alleen niet!!!

Ik vind het niet nodig om zelf geld te verdienen ben liever bij de kinderen maar ieder zijn ding. Ik kan kiezen om te werken of juist niet dat kan niet altijd.

19. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ja. Ik snap alleen niet hoe je met € 834 per maand werkelijk 'economisch zelfstandig' kan zijn ...

20. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja tuurlijk wel je kan van 800 euro eten ziekenfonds betalen verzekeringen en dan moet je alleen maar in een kartonnen doos slapen maar dat is een bijzaak.

Deel Deze Pagina