iemand bekend mee? ICS Cards, Netherlands

Discussie in 'De lounge' gestart door zogezegend, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik kreeg een mailtje binnen van hun maar heb nooit iets aangevraagd moet ik hier iets mee doen?
    het lijkt dat iemand een kaart heeft aangevraagd op mijn emailadres?

Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.

U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.

de link laat ik even weg

Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking

Ruben van Sloss
    ICS Cards, Netherlands

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ken deze firma wel maar vraag me af of dit geen vals mailtje is... anders gewoon even hun bellen?

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Dit is een zogeheten Phishing email.

Niet op reageren en geen links aanklikken!!!

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Inderdaad, dit dus!! Wij zitten bij ISC en die sturen nooit dit soort mailtjes! :)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ics stuurt never nooit email. ..niet klikken weg gooien!

6. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

ICS cards bestaat wel, dit was het bedrijf die mijn visa kaart maakte. Ik heb wel degelijk mails van hun ontvangen. Mijn kaart had ik via BNP Paribas aangevraagd, in die tijd was dit Fortis...

7. zogezegend

ik had een link aangeklikt en kwam op "hun" site waar ze wilde dat ik zou inloggen.
    niks ingevuld.

ik heb het bericht verwijderd, mijn beveiliging is van ziggo is dat voldoende?

8. zogezegend

bedankt!! ik delete alles wat ik verder nog van ze mocht krijgen

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    ICS Cards stuurt zeker wel mailtjes, ik heb er net één gehad omdat mijn kaart misbruikt is. Op hun site staat nu een waarschuwing over valse e-mails die in omloop zijn. Als je geen kaart bij hen hebt, krijg je natuurlijk geen mail, maar als je wel een kaart hebt, kan de mail zeker wel van hen zijn. Ik bel dan altijd voor de zekerheid (nu dus ook) naar het nummer achterop de kaart, dan weet je in elk geval zeker dat je het echte ICS aan de lijn krijgt.
    Blijkbaar is er op dit moment een hausse aan pogingen om creditcardfraude te plegen.

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dit dus.

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    niet op klikken, 1x de fout gemaakt en ze hebben mn hele creditcard leeggehaald en gezien mijn limiet was dat echt niet fijn... Gelukkig hebben ze wel een goede service en heb ik alles tot op de laatste cent terug gekregen maar het is wel duidelijk dat we dit niet nog een keer doen. trap er niet in dus!!

Sterker nog, op de site hebben ze een link waar je dit soort mails kunt aangeven dan help je andere ook.

12. zogezegend

Nou ik heb helemaal geen creditcard, maar bij de mail stond een nummer alsof dat van een kaart zou zijn.
    Daarom dat ik niet heb ingelogd, ik wil niet dat er verder gegevens van mij bekend zijn bij hun of de oplichters.
    Er stond ook in dat als ik niet zou reageren ze de rekening zouden blokkeren dus ik heb zoiets van ze doen maar?

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

ICS cards is o.a. van de cc van de ABN-Amro. Ik krijg ook wel eens mailtjes van ze, maar dit is zeker weten een Phishing mailtje!

Maar goed, er zijn al meerdere dames die je hierop gewezen hebben, dus je hebt vast het mailtje weggegooid en niet geklikt...... toch....?
    :)

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook zo'n soort mailtje gehad, via ANWB (visa) maar het is phising.. Wij hebben het gemeld bij ANWB en ze stelden onze melding zeer op prijs, maar benadrukten dat zij dit soort mails niet sturen en al helemaal niet vragen om pincodes of weet ik wat door te geven!

Deel Deze Pagina