Hoi hoi, Ik vraag me af of jullie dit ook hebben, het liefst van al doe ik alles op een bepaald uur, als er iets tussen komt waardoor iets dan later doorgaat dan gepland, dan word ik onrustig en sla ik in lichte paniek. Ik moet over alles de controle hebben, dat is niet echt leuk en wil mij graag wat meer ontspannen. Hebben jullie dit ook en hoever gaat dat dan? en wat doen jullie eraan?
Ja hoor hier ook 1, alleen niet echt de controlle over iets hebben, maar meer het perfectionisme..bv als ik aan het schoonmaken ben en ik mis een plekje dan doe ik het weer overnieuw of als iets scheef op zn plek staat dan ben ik ook weer bezig..soms denk ik echt WOW doe eens normaal! hahah
Oh ja.. Als er iets gepland staat dan MOET dat doorgaan op het moment waarop het gepland staat, ik wil weten wat voor kadootjes ik op welk moment krijg.. Ik heb alle spullen voor Damien z'n verjaardag al 2 weken (2 maanden van tevoren dus) in huis.. Eigenlijk heb ik gewoon het liefst dat alles gebeurt zoals ik het wil
Nou ja, dit dus Ik weet niet of ik een controlfreak ben, beetje perfectionistisch wel... maar goed, zolang dingen op mijn manier gaan dan ben ik wel aardig rustig
Ja ik dus ook! Kan echt helemaal stesserig worden als we bijvoorbeeld afspreken om half 8 weg te gaan en als we dan pas om 5 over half vertrekken... Word ik dan helemaal naar van. En ik kan het niet uitstaan als ik mijn vriend iets vraag, hij het niet meteen doet, maar het doet wanneer het hem uitkomt. In mijn ogen moet het dan nu, meteen gebeuren en niet wanneer hij zin heeft om op te staan. Vind het op het moment dan ook erg vervelend dat ik zelf niet meer zoveel kan.
Heel herkenbaar en vooral ook heel herkenbaar hoe moeilijk je het hiermee jezelf en anderen soms maakt Ik ben erg mijn best aan het doen om vaak te bedenken: "Is het belangrijk op dat op déze manier te willen?" en kom er dan vaak achter dat de andere manier niet eens zoveel slechter is en een stuk leefbaarder voor een ander, en soms mezelf . Of ik er echt vanaf kom weet ik niet, vind mezelf ook pas nuttig of goed bezig als alles strak gepland is en ik doelen heb maar goed, proberen kan altijd
mama's wil is wet hier. en owee, als je mijn schema door elkaar gooit. dan kan ik echt charijnigig of boos van worden of alletwee. laat mijn vriend nu een structuele chaoot zijn.......... gelukkig ben ik de afgelopen 20 jaar wel wat milder geworden en hoeft niet alles meer spik en span en op uur en tijd. maar ik vind het belangrijk dat mijn kinderen goed verzorgd worden en het huis en redelijk uitziet en de financiéle papperassen bijgewerkt en voldaan zijn. ik kan wel beter dingen laten liggen als vroeger, dat leer je met de loop der jaren wel. ik kan best morgen naar de stad of over 2 dagen. of de strijk 3 dagen laten liggen. maar zoals gezegd de basis moet goed zijn en gooi niet alles moedwillig in de war van de dagindeling, met allerlei vage dingen dan wordt ik onrustig. ik ben me ervan bewust dat dat niet altijd makkelijk is voor mijn gezin en vooral mijn vriend. maar zijn "makkelijkheid en slordigheid" is dat dus ook weer niet voor mij. we doen ons best een middenweg te vinden. (over dat te laat vertrekken daar heb ik inmiddels een foefje voor. ik reken naar gelang de persoon in kwestie een half uur of een uur eerder. dus als we ergens om 3 uur moeten zijn zeg ik tegen mijn vriend half 3. als mijn schoonzus langs moet komt voor een verjaardag die om 4 uur begint zeg ik half 3. dan heb je een kleine kans dat ze op tijd is.)
ik heb het niet tijd gebonden ben meer een schoonmaak neuroot.. ik moet het huis echt schoon hebben ben dan ook elke dag wel bezig met iets.. kan dr niet tegen als er iets niet schoon is.. maar kwa mn dochter maakt het me dan weer niets uit hoeveel bende ze maakt ik ruim het wel weer o