Ik wel qua levensmiddelen en schoonmaak en verzorging enzo. Ik wil niet dat ik iets opmaak dat ik niks meer heb. Tenzij het een product is wat ik amper gebruik dan koop ik nieuwe als het op is.. Mijn vriend zeurt soms wel eens, maar hij is stiekem best blij als hij het laatste beetje hagelslag op een kwart boterham heeft gemikt en ik nieuwe in de kast heb
Wij hebben wel wat op voorraad maar niet overdreven veel. Bleek, koffie, potgroenten, brood, wasmiddel en zo nog wel wat dingetjes. En veel luiers en billendoekjes. Oh en kleding 'hamster' ik ook graag.
Ik hamster veel in NL Bij Etos gaan we altijd inslaan bij dove 1+1. Scheelt zich enorm! En nu bij Jumbo heb ik een voorraad vaatwastabletten van Dreft ingeslaan, vorige week de vloeibare Ariël. Zo'n dingen zijn niet zo goedkoop in B... Probeer ook regelmatig eens naar de Makro te gaan in NL, daar wordt er dan volop wasmiddel en pampers ingeslaan. Voorraad spaghetti en macaroni ben ik tegengekomen met het uitbreken van de oude keuken. Dus die maak ik nu eerst op voor er nieuwe in huis komt
ja ik ben wel een hamster. heb hier twee grote vriezers en die zit vol met brood, groente, vlees, snacks, friet, pizza en overgebleven maaltijden. alles is netjes gesorteerd en ligt bij elkaar. verder heb ik altijd genoeg macaroni, blikgroente, sauzen, pannekoekenmeel, tomatenpuree etc op voorraad. net zoals met doucheprodukten. er word goed gekeken naar datums en heel weinig weggegooid hier
Nee geen last van. Wel als er een aanbieding is ofzo van 3 flessen deo voor een paar euro oid. dat neem ik wel mee. Maar hier geen kasten met voorraad. Ik vergeet A. dat het er staat en B. ik hou van opgeruimd
Ik denk het niet eigenlijk. Wij hebben niet zo veel voorraad meer. Vroeger was ik het wel voor shampoo en douchegel, maar tegenwoordig gebruik ik gewoon op wat we staan hebben en koop ik bij wanneer nodig. Ik heb wel enorm veel boeken in huis, maar dat geldt niet als hamsteren vind ik omdat ik van elke titel maar 1 exemplaar heb - en ik ben nu ook aan 't opruimen en heb mezelf beloofd om een e-reader te kopen en in de toekomst enkel nog digitaal aan te kopen, dat scheelt plek in huis.
Nee, helemaal niet... Als er ellende zou uitbreken en we ons huis niet uit kunnen/mogen, redden we het 1 week of zo. Zou niet weten waar ik al die spullen moet laten. Ben dan ook nog zo'n typje waarbij het maar blijf liggen.... Wanneer ik er aan denk is de helft al over datum heen
Ik kan wel een paar maanden overleven bij een ramp. Ik heb een hele grote kelder waar ik van alles heb staan. Ik ben dan ook dol op de hamsterweken van de AH
Bij bepaalde acties bij Aldi slaag ik toe. Haal ik ineens 10 pakken eiernoedels bijvoorbeeld . Tja, het staat er maar 1 maal per jaar in reclame en bederft niet. En we eten het minstens maandelijks. Shampoo en douchegel heb ik graag geregeld een ander geurtje. Zelfde met tandpasta. Wij hebben hier overigens wel zowat een halve bibliotheek aan boeken staan ... En het groeit elk jaar nog aan. Pasta heb ik meestal een pak of 4 in huis. En rijst meestal een doos of 3. Hier mag dus een "stormpje" opsteken van een week ofzo, maar verse groenten hebben we dan helaas niet.
Ik ben juist helemaal geen hamsteraar.We hebben wel wat blikken/zakken soep staan en standaard 2-3 blikjes sperziebonen oid en wat spaghettie/macaronie maar dat is het wel zo'n beetje. Ik koop wel wanneer ik het nodig heb haha
Ik ken extreme couponing wel ja, en wat BAAL ik dat ze dat hier niet hebben.. haha.. Dat zou echt iets voor mij zijn.. hélémaal.. Alleen op een gegeven moment dan zou ik toch wel wat weg doen want soms heb je ook té veel. Alhoewel...
Ik snap alleen soms niet waarom ze (de mensen die ik heb gezien) het altijd allemaal zelf houden. Ik zou dus echt een groot deel onder minderbedeelden uitdelen.
Ik zou zeker geneigd zijn om een groot deel onder minderbedeelden uit te delen, alleen het nadeel daarvan is dat je nooit zeker weet wie het écht goed kan gebruiken. Hier toevallig een stelletje in onze vriendengroep twee volledige zakken met boodschappen gratis gegeven rond de kerstvakantie omdat ze geen geld hadden, maar een 2 weken erna kopen ze wel nieuwe jassen en laten ze tattoo's zetten.. om vervolgens weer 2 weken erna in geldproblemen te zitten. Dat doen we dus nooit meer.. Ik ken ook genoeg die misbruik maken van de voedselbank.. dus tja.. het is gewoon zo ontzettend moeilijk om te zien wie het echt nodig heeft, en wie het er zelf naar maakt..
Ja, dat is helaas ook aan de orde. Wat goedgezind van jullie die boodschappen en wat lullig moet het zijn geweest om daarna te zien dat ze gewoon misbruik van de gelegenheid hebben gemaakt.
Het hakt er behoorlijk in ja, alleen sommige mensen hebben helaas geen geldbesef en je kan wel geld blijven geven en boodschappen doen maar op een gegeven moment kun je niks anders. Samen meerdere malen ook naar schulden gekeken, budgetten gemaakt.. ze zouden allang schuldenvrij moeten zijn nu.. behalve dat ze dachten geld te krijgen van de belastingdienst, opgemaakt voordat ze hadden en weer gigantische geldproblemen dus. Dan ondertussen dat ze schulden hebben wel natuurlijk de nieuwste abonnementen afsluiten met de nieuwste telefoon.. Nieuwer die wij zelfs hebben.. Een oor in, een oor uit. Zo vaak dat ik er iets van wil zeggen maar zodra je dat doet schieten ze in de verdediging en willen ze niet meer met je praten.. we laten het er lekker bij en kunnen af en toe op de koffie gaan maar tja.. dat blijft het zo.